Gå til innhold

Truseinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å bruke truseinnlegg hver dag? 

Anonymkode: 32b4c...508

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 7f641...cb8

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Hvor ofte da? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt å bruke truseinnlegg hver dag? 

Verken normalt eller heldig for kroppen/underlivet ditt. Hva er grunnen til at du spør? 

Anonymkode: 2ad07...e3b

• Liker 1
Skrevet

Hvor ofte da? 

Aldri.

• Liker 2
Skrevet

Verken normalt eller heldig for kroppen/underlivet ditt. Hva er grunnen til at du spør? 

Anonymkode: 2ad07...e3b

Fordi jeg gjør det.

Skrevet

Huden i underlivet får ikke puste når man bruker truseinnlegg daglig. Kan gi soppinfeksjoner eller bakteriell vaginose eller andre hudproblemer i underlivet. 

Alle kvinner har litt utflod og det finnes ikke farlig å få utflod i trusa. Skift truse hver dag, så merker du ikke noe spesielt til det. 

Anonymkode: 6427f...d7f

• Liker 3
Skrevet

Huden i underlivet får ikke puste når man bruker truseinnlegg daglig. Kan gi soppinfeksjoner eller bakteriell vaginose eller andre hudproblemer i underlivet. 

Alle kvinner har litt utflod og det finnes ikke farlig å få utflod i trusa. Skift truse hver dag, så merker du ikke noe spesielt til det. 

Jo, trusen min bruker å bli helt våt om jeg ikke bruker truseinnlegg. 

Skrevet

Jo, trusen min bruker å bli helt våt om jeg ikke bruker truseinnlegg. 

Hvis du har veldig sterk utflod kan du jo snakke med legen om det. Ellers kan du prøve å skifte truse hyppigere eller bruke truseinnlegg som er laget av stoff. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har veldig sterk utflod kan du jo snakke med legen om det. Ellers kan du prøve å skifte truse hyppigere eller bruke truseinnlegg som er laget av stoff. 

Hmm, ja, kanskje. Har du noe peiling på hva legen kan hjelpe med? For hvis det bare er sånn liksom og man ikke kan endre det så er det vel ikke så vits i å gå til legen. 

Sånn sett så har jeg egentlig ikke noe problem med å bruke truseinnlegg hver dag, for det fungerer jo for meg, men samtidig er det litt dumt å ikke kunne gå uten, uten at det blir litt ubehagelig. 

Skrevet

Føler med deg. Jeg har brukt det omtrent hver dag siden jeg fikk første barnet for 10 år siden. Får helt hetta når trusa blir våt. 

Anonymkode: dc9c1...e04

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Jeg har brukt det omtrent hver dag siden jeg fikk første barnet for 10 år siden. Får helt hetta når trusa blir våt. 

Anonymkode: dc9c1...e04

Hadde det noen sammenheng med at du fikk barn? For jeg har nemlig ikke barn..

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, ja, kanskje. Har du noe peiling på hva legen kan hjelpe med? For hvis det bare er sånn liksom og man ikke kan endre det så er det vel ikke så vits i å gå til legen. 

Sånn sett så har jeg egentlig ikke noe problem med å bruke truseinnlegg hver dag, for det fungerer jo for meg, men samtidig er det litt dumt å ikke kunne gå uten, uten at det blir litt ubehagelig. 

Vel, mye utflod kan være et sykdomstegn, men vet også at mange får mye utflod av å bruke truseinnlegg, så de får faktisk mindre utflod av å ikke bruke det etterhvert. Jeg ville i alle fall bytta til truseinnlegg laget av stoff hvis jeg var deg.

Skrevet

Vel, mye utflod kan være et sykdomstegn, men vet også at mange får mye utflod av å bruke truseinnlegg, så de får faktisk mindre utflod av å ikke bruke det etterhvert. Jeg ville i alle fall bytta til truseinnlegg laget av stoff hvis jeg var deg.

Tror ikke jeg brukte truseinnlegg før jeg fikk mye utflod.

Hvor får man tak i truseinnlegg av stoff da? 

Skrevet

Jeg bruker det daglig. 
Hos meg startet det av andre grunner. Nervøsblære på grunn av sosial angst. Da jeg gikk i 8. klasse så var det ei som satt seg på et vått sete på bussen. Hun ble mobbet i 3 år på grunn av det. Alle påsto at hun tisset på seg. 

Like etterpå så hadde vi ei som stinker fisk. Ja bakteriell vaginose. Hun ble også mobbet ekstremt mye i lengre tid. Folk lagde "fiskemunn" mot henne og lo. Kastet vann på henne og slike ting. I flere år holdt de på. 

Etter det så fikk jeg en stor frykt for å tisse på meg selv. Ble nervøs av angsten, og jeg ble da redd for å tisse på meg offentlig. Og alt annet som er flaut og ekkelt. Jeg skiftet truse flere ganger om dagen, i frykt for å ha lekket ut et par dråper. Jeg fikk også en intens frykt for å lukte nedentil. Det + frykten for å tisse på meg, gjorde at jeg måtte skifte truse flere ganger om dagen.
Jeg fikk som sagt nervøsblære. Eller jeg hadde det fra før, men ikke i en så stor grad at det var et problem. Jeg fikk en ekkel følelse av at jeg måtte på do hele tiden, og jeg kunne kjenne dråper sive utav meg. Var kun snakk om et par dråper. Jeg begynte da med truseinnlegg, som igjen gjorde at jeg ble mer avslappet. Angsten var der, men ikke angsten for å tisse på meg. 

Etter 4-5 år med truseinnlegg så ble det slutt på nervøsblære-problemet. Da jeg skulle slutte med truseinnlegg så oppdaget jeg noe helt annet. Jeg følte meg skitten og ekkel uten truseinnlegg. Jeg skifter truseinnlegg 4-5 ganger om dagen.
Jeg klarer ikke å slutte, for jeg føler meg skitten og ekkel uten. Selv om at jeg har aldri hatt problemer med mye utflod. 

Jeg har ikke hatt problemer med verken sopp eller BV. Ingen hudproblemer som nevnt i tråden, eller lukt. 
Og jeg har brukt truseinnlegg daglig i snart 10 år. 

Anonymkode: 6d955...bbb

• Liker 2
Skrevet

For min del blir det verre mtp utflod å bruke det mye. Samme med bind. Var hos gynekologen og hun frarådet sterkt å bruke truseinnlegg eller bind med mindre det er nødvendig som feks under mensen. Bytt heller truse litt oftere. Syntetisk truse kan også påvirke det. Anbefaler deg å snakke med legen om det dersom du er sterkt plaget.

Skrevet

Jeg vil påstå at det er normalt å bruke truseinnlegg daglig. Noen har mye, andre lite. Prøv deg frem til et merke som "puster" og fungerer for deg. Bytt gjerne hvis det er fuktig. Sov uten truse om natten :) 

Og jeg kjenner følelsen det er å være "klissete".

Skrevet
3 minutter siden, Kontormus skrev:

Jeg vil påstå at det er normalt å bruke truseinnlegg daglig.

Nei, det er helt feill Truseinnlegg er et skapt behov.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...