Lala Skrevet 18. november 2004 #1 Del Skrevet 18. november 2004 Skal på intervju til en jobb i utlandet. Mulig intervjuet skal foregå på engelsk. Skal sjekke det opp.. Vet at det er veldig mange gode kandidater som har søkt. Jeg har nok langt fra de beste karakterene og det blir nå litt naivt å tro at jeg vil klare det kun basert på "my good looks" Har noen her ikke noen gode tips eller råd til meg? Dersom jeg skal ha en sjans må det være fordi jeg gir et godt inntrykk på intervjuet. Mener at det skulle være flere omganger med intervjuer. Hadde jo vært moro å kommet videre etter første hvertfall da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 18. november 2004 #2 Del Skrevet 18. november 2004 Det er jo viktig at du er godt forberedt da... du sier ikke noe om hvilken type jobb det er.. Forbered deg med å snakke engelsk hjemme i noen dager, slik at du er "varm i trøya", det tror jeg er lurt. Forbered deg på å fortelle hvorfor du vil ha jobben, og hva du kan bidra med. I tillegg at du har endel kunnskap om bedriften og hva de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marble Skrevet 18. november 2004 #3 Del Skrevet 18. november 2004 Heisann, Jeg jobber i England og har vaert paa mange intervjuer paa engelsk... Ikke noe problem, og faktisk veldig goey!! De fleste engelskmenn blir noksaa overraska over hvor gode vi nordmenn er i engelsk! Du klarer deg nok bedre enn du tror... I forhold til det med type jobb osv, fungerer paa samme maate som hvilket som helst norsk intervju... Tenk over hvordan du presenterer CV'n din og slaa opp eventuelle ord paa engelsk hvis du ikke er sikker... Finn eksempler fra jobber/studier der du har brukt egenskaper som trengs til denne jobben. Ta gjerne med deg eksempler hvis du har noen... Lykke til, TVI TVI! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 18. november 2004 #4 Del Skrevet 18. november 2004 Og husk at det er ikke bare gode karakterer som teller. Arbeidserfaring er vel så viktig. Det er en grunn til at de har kalt deg inn på intervju. Du har det som kreves, du er kvalifisert, eller hadde du ikke kommet så langt. Ikke tenk på hvordan du snakker, de ønsker å forstå deg, husker du ikke ordet, forklar det istedenfor, alle har lyst til å kommunisere med akkurat deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 21. november 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 21. november 2004 Joda. Intervjuet er på engelsk det. Jeg er egentlig ikke så veldig nervøs. Tar det litt som det kommer. Hadde jo ikke regnet med å komme til intervju engang, men jeg mistenker at alle søkere ble kalt inn. Det er kun satt av 15 minutter til hver kandidat, så det er jo grenser for hvor dypt intervjuet vil gå. Gleder meg nesten litt. Er glad for å få muligheten til å komme på et sånt intervju jeg.. Har jo aldri vært på intervju på engelsk før.. Jobben er forresten en konsulent jobb innen forretningsstrategi. De som intervjuer, er ikke arbeidsgiverne, men kun ansvarlige for opplærlingen her i Norge. Arbeidsgiverne får man først møte der når man kommer til det aktuelle landet. Der må man igjen gå på intervjuer og kurs. Jeg har funnet ut en del om de som jeg skal på intervju hos her i Norge. Men jeg mistenker at intervjuet vil bli noe a la: -Hvorfor mener du at du er en god kandidat? -Hva forventer du ut av denne jobben? -Fortell om noe du har gjort som du er stolt av? Altså mest utspørring om meg. Jeg er relativt ung og begynte rett på utdannelsen etter videregående. Har riktignok jobbet en del ved siden av, men har ikke noe sånn spesielt å skryte av på den fronten heller. Derfor er utfordringen for meg det å prøve å vinkle ting til min fordel og gjøre det beste ut av det. Det dreier seg jo om å selge seg selv og da må man spille på det man har. Selv om jeg ikke har den beste CV'en, har jeg jo mange gode personlige kvaliteter. Dessuten må jo alle begynne et sted. Forresten noen som har tips til antrekk? Halv-formell eller formell? Setter stor pris på råd her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. november 2004 #6 Del Skrevet 21. november 2004 Vet ikke noe særlig om slike intervjuer du skal på egentlig, men jeg vil gjerne dele en liten erfaring likevel. Da jeg var på intervju til jobben jeg har nå fikk jeg veldig positiv respons på at jeg hadde "orden" i livet mitt. Jeg har egentlig ikke så mye annet å skryte av, men jeg fortalte at alt var stabilt i livet mitt privat og at jeg mente at dette gjorde meg til en bedre arbeidstaker. Dette har jeg i ettertid fått høre at arbeidsgiveren merket seg. Skilte meg kanskje litt fra andre kandidater som la mer vekt på å skryte av tidligere jobber/utdannelse som ikke var helt relevant mht denne jobben? Antrekket synes jeg at bør være halv-pyntet. Gjerne en nøytral dressbukse og en skjorte eller et cardigansett. Noe som ikke lar dem sette deg i en eller annen bås. Ikke for mye sminke eller dill-dall. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 22. november 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 22. november 2004 Nå har jeg vært på intervju og har god magefølelse. Det var jo ikke noe skummelt det....! Så da er det bare å krysse fingrene! Kan ta et par uker før jeg får svar. Det som jeg syns er skummelt nå, er faktisk om jeg får jobben :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå