Gå til innhold

Frisører = inkompetente???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Litt inspirert av innlegget "frisøren har skamklipt meg", kommer jeg med dette innspillet. Hvor mange frisører kan egentlig jobben sin; lurer jeg på. :roll: Jeg har klippet meg utallige ganger, betalt i dyre dommer, og kan huske to ganger da jeg har gått ut av døren med en skikkelig YES-følelse, og vært superfornøyd. Ellers befinner jeg meg stort sett et sted mellom misfornøyd og ekstremt misfornøyd. Og jeg har klaget; åjadda, fått rettet opp igjen hist og her, og kvir meg ikke litt for å gjøre det - man betaler faktisk 1000-1300 kr for en full behandling!

Og dette gjelder ikke bare meg. Støter stadig vekk på venninner som har klippet seg, og som er langt i fra fornøyde. Veldig ofte går det igjen at frisøren har klippet for mye opp, så håret er i ulike lengder og ser tafsete ut, eller at det er skåret i - noe som sikkert er pent med engang, men som dessverre ikke funker på alle typer hår.

Og til slutt - en historie fra mine frisørerfaringer - håret mitt var blitt klippet altfor mye opp, og nedover ryggen hang det noen "MTV-rottelignende tafser". jeg gikk for å klage. Ble møtt med et ganske surt tryne, som sa at hun kunne fikse det; men at det "var jo min egen feil også, fordi jeg hadde veldig tykt og stritt hår som var vanskelig å klippe" :o ble paff, og svarte tilbake "er det kanskje et spesialkurs du ikke har tatt enda det eller??"

Jeg leter etter den perfekte frisør - den som "ser" kunden sin , og kan hjelpe til å finne en stil/frisyre som passer, eller en frisør som holder kjeft og klipper som hun/han får beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er like skeptisk til frisører som til tannleger...

Når du finner en som er flink, så flytter denne, og jakten på en ny begynner...

Jeg har valgt å ha langt hår, så slipper jeg unna problemet. Det skal mye til for at en frisør ikke klarer stusse tuppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært misfornøyd to ganger: en gang da jeg klippet meg i England, den andre gangen var på Inch i Oslo. Etter å ha vært på Inch var det fint i 1-2 uker, så så håret ikke ut. Frisøren hadde åpenbart ikke peiling på farging/bleking, og jeg følte meg ikke akkurat fin på håret.

Men jeg har funnet den beste frisøren i verden! Bare så synd at han holder til i Stavanger og jeg bor i Oslo (og pendler til Stavanger 2. hver helg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å ha langt hår, så slipper jeg unna problemet. Det skal mye til for at en frisør ikke klarer stusse tuppene.

Si ikke det. Venninna mi gikk til frisøren og skulle klippe tuppene sine, og endte opp med en ganske kort pasjefrisyre.

Har ikke funnet den perfekte frisør enda selv. Jeg har langt hår, men vil få litt frisyre ut av det likevel, og alle er visst livredde for å ta mer enn 1 cm av håret mitt, selv når jeg sier at det bare er å ta, så lenge ikke håret ender opp ovenfor skuldrene mine. Ber jeg dem skrå håret foran tør de knapt å skrå det, og det blir alt for langt, eller skrås ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke min erfaring...

Jeg går vel og merke ikke så ofte til frisør, så det er vel litt min feil, håret er slitt når jeg kommer dit.

Men de klarer ikke stusse tuppene slik jeg vil. Jeg ber dem klippe bort alt som er slitt. Det gjør de aldri, og jeg har fortsatt splittede tupper når jeg går fra frisøren. Oppdager det jo ikke før et par dager senere (jeg bør snart lære, og titte på hårtuppene før jeg går) og får meg ikke til å gå tilbake da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at problemet med mange frisører er at de ikke tenker på hva som passer deg og ditt fjes, men er mer opptatt av å vise at de kan alt om de siste trendene.

Av en eller annen grunn er jeg mer fornøyd når jeg klipper meg hos menn. Kanskje de ser på oss på en litt annen måte? og nei, jeg tenker ikke som objekter, men som mennesker med forskjellige ansikt og personligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kanskje noe å gjøre med at mange av de som blir frisører ikke er de skarpeste knivene i skuffen..Da jeg var yngre var ihvertfall alle de harry jentene som levde noe på kanten som ville bli frisører-ingen andre. Frisøryrket ble derfor bare harry i mine trakter.

Dessuten er ikke jeg frisør, men klipper og striper håret hjemme. Og når jeg kommer til frisøren så spør de alltid hvilken salong som har gjort dette, da det var veldig bra. Da må jeg le, mister respekten for yrket deres da.

Sånn er det ikke i USA, der frisøryrket tas mer seriøst.

-detersant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet i.i

Jeg kjenner meg ikke igjen her jeg....

Eller så har jeg vært utrolig heldig med mine frisører. Både her i oslo og hjemme.

Kan lese endel fordommer her, særlig når det uttales at frisører - det er ikke de skarpeste knivene i skuffen...

Ærlig talt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært misfornøyd med frisøren, og jeg har klippet meg både på svindyre og billige salonger. Et par ganger har det hendt at jeg ikke var helt fornøyd (klippet for lite), men det har de enkelt ordnet. Har aldri opplevd at frisører ser på meg som et testobjekt for nye og spennende frisyrer. De har alltid gitt meg en frisyre som kler meg, alt blir forklart på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så ikke denne tråden, jeg postet innlegget mitt i skamklipt-tråden, men det hører vel mer hjemme her.

Jeg har aldri vært fornøyd etter å ha vært hos frisøren. Enten er klippen dårlig, eller så klipper de ikke. Sist prøvde jeg å gå tilbake til samme frisør(noe jeg aldri ha r gjort før), jeg tenkte at siden det var hun som hadde klipt meg sist så kunne hun forstå seg litt bedre på håret mitt eller noe. Nei! det funket ikke.

Neste gang går jeg til en mann og ikke ei bitchy jente som bare kan en klipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Min erfaring er stikk motsatt....når frisøren ser langt hår går de fullstendig barserk og klipper MYE mer enn den nødvendige stussingen av tuppene. :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig.

Tror faktisk jeg lider av frisørskrekk også.

Jeg syns faktisk veldig få kan jobben sin. Og veldig få setter seg inn i selve jobben.

Nå er ikke håret mitt det letteste. Men jeg har møtt EN dame som skjønte hva hun holdt på med. Dessverre har hun flyttet :(

I morgen skal jeg på Auster å klippe meg... og jeg gruer meg :oops:

Hun skal klippe litt sveis på meg, og jeg forklarte dem litt i tlf hvordan jeg hadde det ovenfor frisører.

Så jeg skulle bli klippet av "Monica". Den beste de hadde, sa de ;)

Håper virkelig det stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er stikk motsatt....når frisøren ser langt hår går de fullstendig barserk og klipper MYE mer enn den nødvendige stussingen av tuppene. :hår:

Sånn har ikke jeg opplevd det. De gangene jeg har hatt langt hår og kommet til frisøren er det tydelig at de er vant til å skulle klippe minst mulig. "Jeg klipper 1 cm, eller?" spurte frisøren meg sist, og ble nesten paff når jeg sa at jeg ville ha det kort. De er nok vant til at folk med langt hår er livredde for å miste mer enn et par mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisører er onde mennesker! :wink: Men hår vokser heldigvis.

Har til dags dato vært fornøyd med to frisører. Den ene måtte selvsagt flytte... Det jeg frykter mest er å få en tyggegummi-tyggende ung jente som har en trendy trendy frisyre. Da vet man at man er fortapt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har funnet den beste frisøren i verden! Bare så synd at han holder til i Stavanger og jeg bor i Oslo (og pendler til Stavanger 2. hver helg...).

Jeg kunne virkelig trenge din anbefaling, Tigerlily. Etter at min gode gamle frisør flyttet til Bergen, har jeg pendlet mellom forskjellige som jeg er mer eller mindre fornøyd med. Vil du dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har ikke jeg opplevd det. De gangene jeg har hatt langt hår og kommet til frisøren er det tydelig at de er vant til å skulle klippe minst mulig. "Jeg klipper 1 cm, eller?" spurte frisøren meg sist, og ble nesten paff når jeg sa at jeg ville ha det kort. De er nok vant til at folk med langt hår er livredde for å miste mer enn et par mm.

Man må jo være tydelig selv og si fra hvor mye man vil bli klippet, det er stor forskjell på 1 og 5 cm.

Det er bedre å ta for lite, enn for mye.

Men faktisk, er det sjelden jeg er hos frisør, fordi jeg kjenner ufaglærte som kan klippe, og pleier klippe andre selv også... det er ikke så vanskelig. (men nekter klippe hvis jeg er usikker...og anbefaler ikke ufaglærte å forsøke seg, hvis den andre ikke går med på at resultatet kan bli annerledes enn forventet... eller bli klippa i øret f.eks...)

Jeg klipper ikke og tjener svart på det, er mest vennetjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne virkelig trenge din anbefaling, Tigerlily. Etter at min gode gamle frisør flyttet til Bergen, har jeg pendlet mellom forskjellige som jeg er mer eller mindre fornøyd med. Vil du dele?

Jeg vil absolutt dele! Gå på hair and there i kirkegaten og spør om å få en time med Hans Erik (Hansi). Ikke bli skremt av utseendet hans, han er den kosligste og flinkeste frisøren noensinne! Du må gjerne gi han relativt frie hender, for han forstår seg på hår.

(Og om noen i Oslo lurer på en god frisør så anbefalte frisøren min i Stavanger en som heter Erik som jobber på en av Adam&Eva-salongene. Jeg har ikke prøvd han, men regner med at han er bra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN gang har en frisør her i Norge gjort jobben sin skikkelig på mitt hår!! Og det var i år!

Jeg har prøvd både trendy og billige salonger,...og min erfaring er at trendy salonger ikke forstår seg på krøller! Ikke bare er de udugelige, de er uhøflige også!Er det noe rart jeg har brukt årevis på å hate krøllene mine når de såkallede "trendy" frisørene står og sukker og akker seg over håret mitt, og som eneste mulighet for å lage en frisyre så tar de hårføneren og lager afro på meg!!! :evil: :roll: :evil: :roll:

Heldigvis for meg fant jeg en frisør som forstår seg på krøller og liker å jobbe med håret mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt dele! Gå på hair and there i kirkegaten og spør om å få en time med Hans Erik (Hansi).  Ikke bli skremt av utseendet hans, han er den kosligste og flinkeste frisøren noensinne! Du må gjerne gi han relativt frie hender, for han forstår seg på hår.  

Tusen takk! Prøver han neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...