Gå til innhold

Hvilken farge kan dette ligne på? (mint)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spurte på Jotun sine sider, men fikk svar om Minty Breeze eller Soft Mint, og det ligner jo ikke i det hele tatt. Noen som har malt med lignende farge?

image.png

Anonymkode: 7a1ff...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Link her http://bramaling.no/produkter/kunst-og-hobby/cernit-modellermasse/cernit-number-one-62-gram-nr-640-mint/

Mange malingsforretninger har utstyr for å scanne fargen som du viser frem, og de kan da få blandet akkurat den fargen som du viser fram (på telefonen, et foto, bilde, klesplagg osv). :)

Anonymkode: c8ce5...91c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link her http://bramaling.no/produkter/kunst-og-hobby/cernit-modellermasse/cernit-number-one-62-gram-nr-640-mint/

Mange malingsforretninger har utstyr for å scanne fargen som du viser frem, og de kan da få blandet akkurat den fargen som du viser fram (på telefonen, et foto, bilde, klesplagg osv). :)

Var inne på linken, men den førte bare til modellermasse uten fargekode. 

Ja, jeg har prøvd det før, og hatt god nytte av det når det har vært på en stol o.l., men dessverre ikke fra en skjerm. Det virker som det har lett for å avvike?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Evt let frem riktig/ lignende farge her http://www.allsidigenord.no/fargekart-pantone.aspx

PMS 338, hva tenker du om den?

pantone%20kart%206.png

Har med meg et sånt hefte med farger hjem, men synes det er vanskelig å finne det rette. Var derfor jeg håpet noen kunne kjenne igjen fargen. :) Men den du hadde linket til i forrige innlegg så veldig riktig ut, så jeg skal prøve å finne noe lignende og kjøpe med en prøveboks hvis ingen har tips om farge/fargekode. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har prøvd det før, og hatt god nytte av det når det har vært på en stol o.l., men dessverre ikke fra en skjerm. Det virker som det har lett for å avvike?

Har med meg et sånt hefte med farger hjem, men synes det er vanskelig å finne det rette. Var derfor jeg håpet noen kunne kjenne igjen fargen. :) Men den du hadde linket til i forrige innlegg så veldig riktig ut, så jeg skal prøve å finne noe lignende og kjøpe med en prøveboks hvis ingen har tips om farge/fargekode. :)

Jeg forstår.

Hva om du får skrevet ut fargen på et ark, før du går i malingsbutikken, og deretter får scannet inn fargen og maskina blander maling i den fargen?

Kanskje det beste er å få hjelp av en fotobutikk til å skrive ut fargeprøven på papir, for å få rett nyanse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men det ser ikke ut til å være en NCS-kode så jeg finner ut hvilken maling det er..

Prøv å legg inn den fargeprøven på google bildesøk, så får du kanskje opp fargeprøve med fargekode?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva tenker du om fargen PMS 338?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så snille dere alle er som hjelper meg! <3 Har knotet så lenge med dette.. Synes den ene til høyre ser ganske riktig ut, men fant ikke kode. Skal se nærmere på det i morgen når jeg står opp. Tusen takk for mange gode tips og linker! :)

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ella1 skrev:

Kan det være "Lofoten" fra Fargerike? Skjermbilde+2014-04-19+kl.+15.18.05.png

Ja, den ser veldig riktig ut! Tusen takk, skal kjøpe med en prøveboks med den. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den ser veldig riktig ut! Tusen takk, skal kjøpe med en prøveboks med den. :)

Bare hyggelig, håper det blir riktig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...