Gjest Saks Skrevet 18. november 2004 #1 Skrevet 18. november 2004 ... å få besøk av venninnen min. Jeg og samboer har hatt det tøft den siste tiden. Han vet at jeg har brukt min aller beste venninne til å bearbeide det som har skjedd. Siden det også involverte ham så ønsker han ikke å møte venninnen min igjen. Og de gikk godt sammen tidligere. Det betyr at jeg ikke kan få besøk av henne. Skal vi treffes så må det være utenfor husets fire vegger. Jeg synes dette er veldig vanskelig. Det her er da mitt hjem også selv om han er juridisk eier av boligen. Kan ikke gå rundt å ta ansvaret for at de ikke skal møtes ansikt til ansikt. Mister råderett i eget hjem også. Jeg er usikker på hva jeg kan og bør gjøre.
Gjest Milah Skrevet 18. november 2004 #3 Skrevet 18. november 2004 Han kan gå ut... Ja, hvorfor kan ikke du bare si i fra om at hun kommer, så får han velge om han vil være der eller ikke..
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 18. november 2004 #4 Skrevet 18. november 2004 Jeg skjønner jo forsåvidt samboeren din, dette er et menneske som har fått BARE din side av saken, og jeg går ut fra at det er to sider av den... Altså har hun fått høre alt det som er galt med ham/deres forhold. Det er ikke lett å forholde seg til mennesker som vet så mye! Du sier du mister råderetten i ditt eget hjem, vel, det gjør vel i grunnen han også dersom han sier fra at han ikke vil ha henne på besøk, og hun kommer likevel? Prøv å forstå ham, jeg ville også syntes det var vanskelig å takle en sånn situasjon. Tanken på at "nå skal de snakke om meg og hvor fæl jeg er" hadde nok streifet meg...
Gjest Chrizzy Skrevet 18. november 2004 #5 Skrevet 18. november 2004 Prøv å forstå ham' date=' jeg ville også syntes det var vanskelig å takle en sånn situasjon. Tanken på at "nå skal de snakke om meg og hvor fæl jeg er" hadde nok streifet meg...[/quote'] Jeg er enig i forrige innlegg. En annen ting er også om du har "brukt" henne og hennes utsagn for å styrke deg selv i en krangel, da kan det komme ting som han har vanskelig for å tilgi? Om så er tilfelle så trenger han kanskje litt tid?
Annie Skrevet 20. november 2004 #6 Skrevet 20. november 2004 Må si meg enig med de to foran meg her. Og du kan vel reise til henne? Du MÅ vel ikke få besøk av henne når du vet han ikke liker det? Han føler nok at hun har invadert hans private sfære, og at det er du som har ledet henne dit. Jeg tror generellt at man skal være forsiktig med å dele for mye av parproblemer med venninner/kompiser. De klarer uansett ikke være nøytrale og det er det som trengs om man skal ha håp om å komme igjennom en krise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå