Gå til innhold

Næring til husplanter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Så har en god dose med inneplanter som vi nok kjøpte for 2-3 år siden. De vi hadde før da, tok kveld tur etter tur. Har holdt på en del med planter ute i år, busker osv. Så jeg forstår nå, at de faktisk trenger næring:p

Men hva skal man gjødsle inneplanter med?? Kan jo ikke bruke hønsedritt inne og dessuten er det jo en del organiske komponenter i jorda som trengs for å bryte ned gjødsel.

Har ikke lyst til å bruke syntetisk gjødsel. Går det an å helle i te rester etc, er jo en del nitrogen i urte te, så vidt jeg vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
54 minutter siden, kikkana skrev:

Ok. Så har en god dose med inneplanter som vi nok kjøpte for 2-3 år siden. De vi hadde før da, tok kveld tur etter tur. Har holdt på en del med planter ute i år, busker osv. Så jeg forstår nå, at de faktisk trenger næring:p

Men hva skal man gjødsle inneplanter med?? Kan jo ikke bruke hønsedritt inne og dessuten er det jo en del organiske komponenter i jorda som trengs for å bryte ned gjødsel.

Har ikke lyst til å bruke syntetisk gjødsel. Går det an å helle i te rester etc, er jo en del nitrogen i urte te, så vidt jeg vet.

Her står det ganske mye nyttig om naturlig gjødning :biggrin:

Anonymkode: d88ef...48c

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her står det ganske mye nyttig om naturlig gjødning :biggrin:

Anonymkode: d88ef...48c

Jo takk for den :) Skulle ønske det fantes litt mer info om dette noen steder. Om det faktisk funker med tanke på den torv jorda som er i potter faktisk ikke er skikkelig jord osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...