kikkana Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Ok. Så har en god dose med inneplanter som vi nok kjøpte for 2-3 år siden. De vi hadde før da, tok kveld tur etter tur. Har holdt på en del med planter ute i år, busker osv. Så jeg forstår nå, at de faktisk trenger næring:p Men hva skal man gjødsle inneplanter med?? Kan jo ikke bruke hønsedritt inne og dessuten er det jo en del organiske komponenter i jorda som trengs for å bryte ned gjødsel. Har ikke lyst til å bruke syntetisk gjødsel. Går det an å helle i te rester etc, er jo en del nitrogen i urte te, så vidt jeg vet.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 54 minutter siden, kikkana skrev: Ok. Så har en god dose med inneplanter som vi nok kjøpte for 2-3 år siden. De vi hadde før da, tok kveld tur etter tur. Har holdt på en del med planter ute i år, busker osv. Så jeg forstår nå, at de faktisk trenger næring:p Men hva skal man gjødsle inneplanter med?? Kan jo ikke bruke hønsedritt inne og dessuten er det jo en del organiske komponenter i jorda som trengs for å bryte ned gjødsel. Har ikke lyst til å bruke syntetisk gjødsel. Går det an å helle i te rester etc, er jo en del nitrogen i urte te, så vidt jeg vet. Her står det ganske mye nyttig om naturlig gjødning Anonymkode: d88ef...48c
kikkana Skrevet 23. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her står det ganske mye nyttig om naturlig gjødning Anonymkode: d88ef...48c Jo takk for den Skulle ønske det fantes litt mer info om dette noen steder. Om det faktisk funker med tanke på den torv jorda som er i potter faktisk ikke er skikkelig jord osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå