AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Pus har fått diagnose på en sykdom som gjør at han må ha ett spesielt fôr. Tidligere var han en matglad pus som sjeldent ville la noe ligge igjen på gulvet, og spiste som regel opp alt som lå i skålen. Nå som han har spist spesialfôr i en måneds tid, har han begynt å bli litt sær. Det viktigste er jo at han spiser selvsagt, men som katteeier så blir man jo naturligvis litt i forkant om det kan være noe feil med maten eller noe annet. Så da lurer man på hvorfor det har blitt sånn. Han har nemlig begynt å rote noe veldig med maten, roter ganske mye utover gulvet så det må ryddes opp minimum en gang daglig. Og så lar han det ligge igjen kanskje en fjerdedel av dagsrasjonen, der noe av det er halvspist. Og dette nekter han altså å spise, og spiser ikke før skålen er fylt på med ny mat igjen... Veterinær mente at det kunne dreie seg om at katter gjerne vil ha full skål fordi de ikke liker at værhårene kommer borti kanten på skålen, men han roter like mye uavhengig av om skålen er full. Og han nekter fortsatt å spise den siste fjerdedelen av rasjonen, så det bygger seg liksom opp hver dag med en ny fjerdedel av dagsrasjonen om dere skjønner. Komplisert forklart, håper dere skjønner... Hvorfor har han begynt å bli så sær? Noen som har lignende erfaringer? Anonymkode: 9f4b9...10a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 Kanskje prøv å bruke en annen type skål? Har den veldig høye kanter den han bruker nå? Er skålen blitt gammel og illeluktende? Anonymkode: 0a6d3...f70
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje prøv å bruke en annen type skål? Har den veldig høye kanter den han bruker nå? Er skålen blitt gammel og illeluktende? Anonymkode: 0a6d3...f70 Jeg vasker skålene hans regelmessig og de er av keramikk så jeg tror ikke det har noe med lukt å gjøre. Men tenkte på om jeg kunne bruke annen skål, men vet ikke hvordan. Han hadde en stor, firkantet med middels høye kanter før, jeg byttet til en liten og rund en med like høye kanter, men det hjalp ikke. Anonymkode: 9f4b9...10a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå