Gå til innhold

Holdbarhet på hjemmelaget, vakumert mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg varmet opp suppe som har vært vakumert i dag. Det var diverse grønnsaker og kjøtt. Fikk av min mor da hun hadde laget for mye for litt siden. Det er vel ca. 14 dager siden. Hun vakumerte den selv. Men jeg synes den smakte litt surt, så jeg kastet den. Men skal ikke slik vakumert mat holde seg ganske lenge? Jeg hadde en til pose som jeg spiste for ca 1 uke siden. Den smakte ok. 

Anonymkode: dfc1c...94d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror sånn type mat holder seg bra i kjøleskapet i 7-10 dager når den er vakuumert. Noen typer mat holder seg mye lenger etter å ha blitt vakuumert, for eksempel ost.

Skrevet

Det holder ikke evig, og når mat lages på et hjemmekjøkken så har man ikke alle de kontrollmekanismene som kreves i industrien. Eller samme krav til hygiene (og med det mener jeg ikke å insinuere at kjøkkenet maten lages på er skittent). Jeg ville aldri satset på at en middagsrett holdt i mer enn en uke i vakuumert tilstand. Da ville jeg heller satset på å fryse ned maten, litt avhengig av hva den inneholder. Poteter er f.eks. ikke så stas å fryse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...