Gå til innhold

hvor mye punge ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

førstegangs skal jeg kjøpe hus,og har noen spm håper noen kan hjelpe.

jeg har søkt finansieringsbevis,det står at jeg og medlåntaker er innvilget 1,8mill i lån. jeg har funnet hus med prisant 2,2mill. hvis jeg får huset til denne prisen, må jeg punge ut med 330ek selv? fordi jeg har lest at det må være minst 15%ek. og hvis kjøpsprisen er 2,2mill så er ek 330k. det blir jo ikke nok?

hvis jeg kjøper et annet hus for 1,8mill.og finansieringsbeviset står at vi kan låne 1,8mill. trenger jeg da ikke bruke min ek ? hvis jeg må ut med ek,hvor mye blir det i så fall?

takk for hjelp og tips

Anonymkode: ff26d...f7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

førstegangs skal jeg kjøpe hus,og har noen spm håper noen kan hjelpe.

jeg har søkt finansieringsbevis,det står at jeg og medlåntaker er innvilget 1,8mill i lån. jeg har funnet hus med prisant 2,2mill. hvis jeg får huset til denne prisen, må jeg punge ut med 330ek selv? fordi jeg har lest at det må være minst 15%ek. og hvis kjøpsprisen er 2,2mill så er ek 330k. det blir jo ikke nok?

hvis jeg kjøper et annet hus for 1,8mill.og finansieringsbeviset står at vi kan låne 1,8mill. trenger jeg da ikke bruke min ek ? hvis jeg må ut med ek,hvor mye blir det i så fall?

takk for hjelp og tips

Hei

Finansieringsbeviset går ut i fra at du har minimum 15% av det du har fått innvilget. Du må altså bruke EK uansett hvor mye du får i finansieringsbevis.

Anonymkode: 5ab79...153

• Liker 1
Skrevet

Så hvis budet ender på 1,8mill inkl omkostninger.og innvilget lån er 1,8mill.hvor mye må jeg ut med ek da? For jeg har lyst å låne 100k ekstra,til oppussing. Derfor vil jeg ikke bruke opp ek

Skrevet (endret)

Hvis du kjøper et hus (selveier) for 1,8 mill må du (eller dere da) ut med 270 000 i EK. 

I tillegg kommer ca 45 000 i dokumentavgift. 

(Dersom det er borettslag så er det ikke dokumentavgift).  

Endret av Britt Banditt
  • Liker 1
Skrevet

Du må selv stille med minst 15% av kjøpesummen, uansett hva boligen koster.

Anonymkode: 724c7...82c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...