AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Hvor ofte vasker dere utedresser? De blir jo skitne og fulle av sand på et øyeblikk. Anonymkode: ea1d4...48d
Atea Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 (endret) Husker ikke, en dag i uka kanskje, men skylte av sand og leire i dusjen litt oftere, ikke daglig i alle fall, bortsett fra nederst der det var gummifoliert. Regnbukser er det enkelt å skylle av daglig. Hadde tørkeskap, men innrømmer at jeg faktisk ikke husker, men brydde meg ikke om at utedressene (som var beregnet til sølevær) ikke alltid så nystrøkne ut, bare de var hele. Alt annet av klær ble selvsagt vasket oftere, og gjerne byttet etter en dags bruk. Endret 23. september 2016 av Atea
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 4 minutter siden, Atea skrev: Husker ikke, en dag i uka kanskje, men skylte av sand og leire i dusjen litt oftere, ikke daglig i alle fall, bortsett fra nederst der det var gummifoliert. Regnbukser er det enkelt å skylle av daglig. Hadde tørkeskap, men innrømmer at jeg faktisk ikke husker, men brydde meg ikke om at utedressene (som var beregnet til sølevær) ikke alltid så nystrøkne ut, bare de var hele. Alt annet av klær ble selvsagt vasket oftere, og gjerne byttet etter en dags bruk. Jeg holder på å bli skrullete av sand og tre små som kommer inn uansett hvor kort de har vært ute, så er de skitne fra topp til tå. Anonymkode: ea1d4...48d 1
Atea Skrevet 23. september 2016 #4 Skrevet 23. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på å bli skrullete av sand og tre små som kommer inn uansett hvor kort de har vært ute, så er de skitne fra topp til tå. Anonymkode: ea1d4...48d Men det gjør ingenting at de ser møkkete ut, det er sånn det skal være. Synes ikke man skal ha ti utedresser så lenge de er av god kvalitet og holder barna tørre. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #5 Skrevet 23. september 2016 De skal jo ikke vaskes for ofte.. Vasket de kanskje en gang i mnd. Ellers ble de spylt og luftet ved behov. Anonymkode: 6f1b3...262 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #6 Skrevet 23. september 2016 Prøver å ikke vaske for ofte, de slites jo av det. Tørker de og koster av det verste av sanden. Er det mye som sitter godt ikke lar seg koste bort vasker jeg den heller. Anonymkode: eaab3...255
Leifr Skrevet 23. september 2016 #7 Skrevet 23. september 2016 Det blir ganske ofte behov for å støvsuge rommet der utetøyet henger til tørk, for å si det sånn.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #8 Skrevet 23. september 2016 Impregnerte dresser og regntøy skal vel helst ikke vaskes i det hele tatt da det ødelegger vannsperren i tøyet? Mitt barns uteklær ser rett og slett grusomme ut, og vaskes kun dersom det er urin/avføring i. Og da helst på håndvask/ullprogram med Milo så lenge det er hygienisk forsvarlig. Jeg gidder ikke bruke energi på å vaske tøy som blir like møkkete igjen på fem minutter - spesielt ikke når det egentlig ikke tåler å vaskes 😉 Anonymkode: af116...ece 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #9 Skrevet 23. september 2016 Pga hygiene i barnehagen oppfordrer de veldig direkte til å vaske når den er skitten, både med tanke på innemiljøet og at det ikke er noe særlig med veldig sandete tøyfor barna. Jeg har unge som leker oppi alt som griser og søler, så jeg må vaske klær og sko veldig ofte. Det er sand i absolutt alle kriker og kroker. Er mye sand i uteområdet i barnehagen. Anonymkode: c4344...94b 1
Minlillesky Skrevet 23. september 2016 #10 Skrevet 23. september 2016 Vasker de 1 gang i måneden. Børster av sand og skyller av søle og henger til tørk og lufting ellers i måneden.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #11 Skrevet 23. september 2016 En gang pr sesong kanskje.. Ellers som en over sier hvis det er kommet avføring i den. Den skal jo helst ikke vaskes i maskin, holder lenge og spyle av den i dusjen om den er kjempe skitten. Barnehagen har egen lukket garderobe så ser ikke helt for meg at dette lager dårlig inne miljø heller. Anonymkode: 84b11...c6a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #12 Skrevet 24. september 2016 Hvis uteklær vaskes for ofte kan vanntetthet og kvaliteten forøvrig bli dårligere. Likevel er det en ting det kan se ut som foreldre glemmer, og det er at glidelåser kan bli fryktelig vanskelige å få igjen hvis den er full av lort og sand. Anonymkode: 54f1e...703
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #13 Skrevet 24. september 2016 En gang i uka er det optimale, jf. ped.lederen. som var mitt barns kontaktperson i barnehagetida. Anonymkode: df3ad...02a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #14 Skrevet 24. september 2016 Jeg vasker så sjelden som mulig, for å unngå at tøyet ødelegges. Tar med regntøy og/eller dress hjem stort sett hver dag i de verste periodene, får bort sand og leire, skyller av om nødvendig, og tørker det skikkelig, så blir det ikke lukt eller alt for mye skitt som setter seg. Tipper jeg vasker omtrent annenhver uke. Anonymkode: 0717f...e34
Hedda-78 Skrevet 24. september 2016 #15 Skrevet 24. september 2016 Mye er gjort om man spyler/dusjer dressen. Da renner det meste av. Man skal ikke vaske dresser for ofte. Og utedresser er jo nettopp laget for at barna skal leke ute i dem, i all slags møkkete vær. Det er ikke meningen at utedresser skal være rene, synes jeg. (Det blir jo som å prøve å holde dekkene på bilen rene - total meningsløst) 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #16 Skrevet 24. september 2016 Annen hver dag er tydeligvis for mye altså. TS. Anonymkode: ea1d4...48d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå