Gå til innhold

Når planer du har med venner blir endret. Bare jeg som synes det er irriterende? Venninne er sur.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er irriterende når vi har planlagt noe, så blir det helt endret. At hun heller vil noe annet enn hva vi planlagt. Bare for å ta et eksempel da.

I kveld skal jeg og en venninne ha skikkelig jentekveld. Vi skulle lage pizza, se på film og snakke shit hele kvelden. Hadde gledet meg,  for har blitt mye festing i det siste. Deilig å kunne slappe litt av. MEN!  Jeg fikk en melding fra henne i går om at xxxx ville bli med. En venninne av henne. Det var jo greit det. Fikk en ny melding istad fra henne. Da skulle plutselig 3 andre komme å! En venninne og 2 kompiser. Å kanskje en til.  Da blir det jo ikke jentekveld, men fest :dry:

Merket jeg ble irritert. Har jo sagt til henne at denne helgen vil jeg ikke feste og bare ha det rolig. Hun var enig, men hun klarer ALDRI å takke nei til å drikke i helgen. Så blir fest hjemme hos henne. Jeg har ikke lyst. Orker ikke. 

Jeg sendte henne en melding og sa vi heller får ta jentekveld en annen gang. Jeg orker ikke å feste i kveld. Da fikk jeg bare en sur melding tilbake om at jeg måtte skjerpe meg og ikke være så tørrpinne. Det blir jo gøy. Jeg måtte bli med ellers ble hun sur. Jeg har ikke giddet og svare. Ikke har jeg penger til å drikke  (liker verken øl eller rusbrus. Drikker vin på fest) så blir bare hjemme i kveld. Fikk en ny melding hvor det sto "du må bli med i kveld. Avtale er en avtale" har ikke svart på den heller. 

Bare jeg som synes det er irriterende når planer plutselig blir endret sånn?

Anonymkode: 39bfc...96f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som dere er veldig forskjellige. Vil du ikke så møter du bare ikke opp. Hun kan bli så sur hun bare vil, men vær obs på at du kanskje blir ett samtale emne på den festen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det, dessverre. Jeg ville nok ikke svart, eller svart tilbake med samme mynt. "En avtale er en avtale, i kveld skulle det være rolig og fullstendig chill" 

Helt ærlig, og fullt mulig jeg overreagerer noe, men sånne folk hadde jeg bare kuttet kontakten med, så lenge de holdt på slik. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalen var en rolig pizzakveld, ikke en fest så her er det hun som har brutt avtalen og ikke du. Dersom du ikke har lyst til å drikke så lar du være. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, EvaLena skrev:

Høres ut som dere er veldig forskjellige. Vil du ikke så møter du bare ikke opp. Hun kan bli så sur hun bare vil, men vær obs på at du kanskje blir ett samtale emne på den festen.

Jeg er ganske sikker på hun kommer til å bitche om meg på festen. Fortelle hvor kjedelig jeg er som ikke vil feste. Men det bryr jeg meg ikke så mye om. Hun er en partyjente og det er jo slitsomt til tider.  

TS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er urimelig. Jeg hadde sagt rett ut at avtalen var en venninnekveld med dere to. Du er glad i en fest, men det er ikke alltid man er i humør til det og det var derfor dere hadde planlagt som dere hadde planlagt.

Anonymkode: d1df4...053

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylfrekt av henne, "en avtale er en avtale".. Jeg hadde svart: "Ja, og dette var ikke avtalen", og hadde i hvert fall ikke kommet!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Hun har ingen rett til å skrive "avtale er avtale" når det er hun som har brutt den! Sånne folk er ikke ordentlige venner for der er det deres egne behov som kommer foran alt. Nyt kvelden alene og blås en lang marsj i om de snakker om deg. Du har i hvertfall ikke gjort noe galt 😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, dillyduzit skrev:

Kjenner til det, dessverre. Jeg ville nok ikke svart, eller svart tilbake med samme mynt. "En avtale er en avtale, i kveld skulle det være rolig og fullstendig chill" 

Helt ærlig, og fullt mulig jeg overreagerer noe, men sånne folk hadde jeg bare kuttet kontakten med, så lenge de holdt på slik. 

Nemlig, den bør TS ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er irriterende når vi har planlagt noe, så blir det helt endret. At hun heller vil noe annet enn hva vi planlagt. Bare for å ta et eksempel da.

I kveld skal jeg og en venninne ha skikkelig jentekveld. Vi skulle lage pizza, se på film og snakke shit hele kvelden. Hadde gledet meg,  for har blitt mye festing i det siste. Deilig å kunne slappe litt av. MEN!  Jeg fikk en melding fra henne i går om at xxxx ville bli med. En venninne av henne. Det var jo greit det. Fikk en ny melding istad fra henne. Da skulle plutselig 3 andre komme å! En venninne og 2 kompiser. Å kanskje en til.  Da blir det jo ikke jentekveld, men fest :dry:

Merket jeg ble irritert. Har jo sagt til henne at denne helgen vil jeg ikke feste og bare ha det rolig. Hun var enig, men hun klarer ALDRI å takke nei til å drikke i helgen. Så blir fest hjemme hos henne. Jeg har ikke lyst. Orker ikke. 

Jeg sendte henne en melding og sa vi heller får ta jentekveld en annen gang. Jeg orker ikke å feste i kveld. Da fikk jeg bare en sur melding tilbake om at jeg måtte skjerpe meg og ikke være så tørrpinne. Det blir jo gøy. Jeg måtte bli med ellers ble hun sur. Jeg har ikke giddet og svare. Ikke har jeg penger til å drikke  (liker verken øl eller rusbrus. Drikker vin på fest) så blir bare hjemme i kveld. Fikk en ny melding hvor det sto "du må bli med i kveld. Avtale er en avtale" har ikke svart på den heller. 

Jeg hadde svart (som andre også sier9 at avtalen var en rolig jentekveld. Og det er det du vil ha.

Anonymkode: eee9e...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? Dersom dere er over 16 år blir jeg overrasket. 

Jeg holder helt klart med deg her i denne situasjonen. Det er hun som er urimelig, og å komme opp med det provoserende utsagnet om at "en avtale er en avtale" når det er hun som har gått vekk fra det dere avtalte er helt hårreisende. Jeg er heller ikke begeistret over at du blir kalt en "tørrpinne" og bedt om å skjerpe deg når du ikke vil feste. At du videre uttrykker en tanke om at hun nok kommer til å snakke om deg i negativ retning på festen høres hun ut som en utrolig fæl venninne. 

Jeg ville nok ha satt henne på plass. Jeg ville også ha kuttet henne ut som venninne. Hva du gjør får jo være opp til deg. 

Anonymkode: ad3fc...a6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, boblesaft skrev:

Sylfrekt av henne, "en avtale er en avtale".. Jeg hadde svart: "Ja, og dette var ikke avtalen", og hadde i hvert fall ikke kommet!

Ja, for syler er kjent for å være frekke? Eh, nei. Syler er TYNNE. Noen er tynn som en syl, derav syltynn. Men syl er ikke en generelt forsterkende forstavelse du kan sette foran alt. Sylfersk har jeg også sett. Mulig en syl er fersk når den kommer rett fra butikken, men...

Neste blir vel "sylfeit" :fnise:

Anonymkode: eae6b...2f4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Ts: Skjønner at du er irritert, men at du ikke har råd skjønte jeg ikke. En halv pizza og brus eller hva du skal ha koster vel fort like mye som en rimelig vin?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dillyduzit skrev:

Synes ikke du overeagerer i det hele tatt. Det er fryktelig irriterende når folk avlyser avtaler eller vil dere skal gjøre noe helt annet. Så nærmest tvinger hun ts til å bli med i kveld og sier hun blir sur hvis ikke ts kommer. Så er hun faktisk så frekk og sier "avtale er en avtale"  Hadde blitt skikkelig irritert. Makan!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, jeg kjenner meg igjen. Når jeg skrev masteroppgaven fikk jeg begrenset overskudd til å være med på fest, i hvert fall i innspurten og inviterte derfor en venninne på en rolig jentekveld med film og godteri. Før jeg visste ordet av det hadde den rolige jentekvelden blitt til en tapasfest, hvilket jeg fikk beskjed om et par timer før vi skulle møtes. Jeg sa bare nei takk og hadde ikke noe dårlig samvittighet. Jeg ble irritert der og da, men lot det gå og koste meg heller alene med film. 

Man må ha forståelse for at andre kan endre mening. Jeg skjønner jo veldig godt at man plutselig kan finne ut at man ikke ønsker en rolig kveld likevel. Det kan skje oss alle. Så lenge det kun skjer en gang i blant at noen endrer på en avtale, så må vel det være ok. Det er vel ingenting som er verre enn venninner som setter skyhøye krav til avtaler, slik at man ikke en gang ønsker å "inngå en avtale" før man er helt sikre på at den ikke brytes. Jeg er selv veldig fleksibel på mindre viktige avtaler og forventer derfor tilbake at venninner er fleksible mot meg (med forbehold om at man sier i fra i relativt god tid i forveien slik at den andre kan endre sine planer). Med mindre viktige avtaler mener jeg tilfeldige sammenkomster i uka og ikke nøye planlagte. Jeg stiller alltid opp på fester, bursdager, middager og andre mer betydelige avtaler som ofte er godt planlagt og betyr mye. 

Det som er litt leit med din venninne er at hun prøver å legge skylden over på deg. Men det tror jeg hun bare gjør for å pleie sin egen dårlige samvittighet. Der ville jeg bare satt henne på plass om hun nevner det neste gang dere møtes. Jeg vil likevel råde deg å ikke være for streng. Jo mer forståelsesfull man er mot hverandre, jo større sannsynlighet er det for at vennskapet bevares. Slik er det med forhold også. Choose your battles. 

Anonymkode: b724f...06c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for syler er kjent for å være frekke? Eh, nei. Syler er TYNNE. Noen er tynn som en syl, derav syltynn. Men syl er ikke en generelt forsterkende forstavelse du kan sette foran alt. Sylfersk har jeg også sett. Mulig en syl er fersk når den kommer rett fra butikken, men...

Neste blir vel "sylfeit" :fnise:

Sluttet å lese i halve innlegget, totalt uintersant og totalt umorsom.

Anonymkode: e84c7...dd8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til Ts: Skjønner at du er irritert, men at du ikke har råd skjønte jeg ikke. En halv pizza og brus eller hva du skal ha koster vel fort like mye som en rimelig vin?

Mat må man jo ha uansett, så på festen hadde det sikkert blitt mat + alkohol, da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i samme situasjon selv, bare at "venninna" mi forlangte at jeg skulle bli med på ting jeg ikke hadde råd til hele tiden. Jævlig irriterende. Vi har ikke kontakt lengre for å si det sånn... Og det var ikke jeg som tapte den avsluttende "diskusjonen"... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler kanskje mer om hva man ønsker å bruke pengene sine på når det begynner å bli skrapa på kontoen. 

Anonymkode: 43881...b72

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...