AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Hei, Er det noen der ute som har tips til nettsider med oppgaver, f.eks. sider som man kan skrive ut og gi barn i ekstralekse? Jeg tenker på alt fra matematikkoppgaver, norsk, samfunnsfag/historie etc for småskolen. Vi har et barn som får for lite stimuli på skolen, og som blir ferdig med alle leksene på 5 minutt, og skolen har ikke ressurser til å hjelpe andre enn barna som sliter med å følge med. Barnet leser mye hjemme, og vi prøver å la barnet lese bøker hun kan lære noe av, men jeg skulle gjerne hatt litt mer ekstramateriale. Tar imot alle forslag/lenker med stor takk! Anonymkode: fd639...935
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Er det noen der ute som har tips til nettsider med oppgaver, f.eks. sider som man kan skrive ut og gi barn i ekstralekse? Jeg tenker på alt fra matematikkoppgaver, norsk, samfunnsfag/historie etc for småskolen. Vi har et barn som får for lite stimuli på skolen, og som blir ferdig med alle leksene på 5 minutt, og skolen har ikke ressurser til å hjelpe andre enn barna som sliter med å følge med. Barnet leser mye hjemme, og vi prøver å la barnet lese bøker hun kan lære noe av, men jeg skulle gjerne hatt litt mer ekstramateriale. Tar imot alle forslag/lenker med stor takk! Anonymkode: fd639...935 etter et kjapt nettsøk : https://www.ixl.com Anonymkode: 47de4...8e7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 Alder på barnet? Vi får alltid masse tips til aktuelle nettsider fra skolen. Multi.no er en matteside i alle fall. Anonymkode: b896c...94b
angara Skrevet 23. september 2016 #4 Skrevet 23. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: etter et kjapt nettsøk : https://www.ixl.com Anonymkode: 47de4...8e7 Takk for lenke, dette var veldig bra, men hun snakker ikke engelsk ennå (går i 2. klasse). Og denne siden krever at man klikker seg inn på ulike spørsmål, og må sitte på datamaskinen hele tiden, med en voksen som oversetter. Litt for mye "jobb" for å kunne gi et svar på hver enkelt oppgave. Men absolutt, når hun blir større, kan det være nyttig for engelsklæringen.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #5 Skrevet 23. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alder på barnet? Vi får alltid masse tips til aktuelle nettsider fra skolen. Multi.no er en matteside i alle fall. Anonymkode: b896c...94b Takk for tips! Denne kan hun sitte og holde på med selv, ved datamaskinen. (Hun går i 2. klasse) Anonymkode: fd639...935
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #6 Skrevet 23. september 2016 I Finland gir de ikke lekser til barna, og de blir seriøst mye bedre mennesker. Anonymkode: c5a22...396
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #7 Skrevet 23. september 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Finland gir de ikke lekser til barna, og de blir seriøst mye bedre mennesker. Anonymkode: c5a22...396 Jeg tipper at de lærer mer på skolen i Finland enn de gjør her. Hadde de lært mye gjennom dagen, er jeg helt enig i at lekser er unødvendig! På skolen vår er det mye lek og utetid. De har ikke nok klasserom, så elevene må bytte på å bruke rommene de har. De har mye utedager og turdager, når andre elever må bruke klasserommene. Lærerne sier rett ut at de ikke har nok ressurser, og at foreldrene må selv finne ekstramateriale dersom barna ønsker det. Anonymkode: fd639...935
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #8 Skrevet 23. september 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Finland gir de ikke lekser til barna, og de blir seriøst mye bedre mennesker. Anonymkode: c5a22...396 Regner med at du ikke er oppvokst i finland? Tidenes merkeligste kommentar på et slikt innlegg. Forresten; hadde jeg hatt ostepopp nå, hadde jeg spist det til frokost. Anonymkode: c7398...512
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #9 Skrevet 23. september 2016 Bruker dere ikke fronter eller it's learning? Vi har It's learning, og der ligger det masse under "verktøy". Det meste ment som arbeid ved PC. Men vanlige lærerverk da? Bare kjøp mattebøker, natufagbøker osv, som er andre enn det skolen bruker? Rart at læreren deres ikke kunne gi masse tips om dette, det ville jeg tatt opp på foreldremøte nå? Her er listen over hva min tredjeklassing har tilgang til og oppfordres til å bruke, du kan jo søke på noe av det (Salaby er den mest populære, men også Multi er bra. Multi dukker opp som et av flere valg når man logger inn på Feide. ): Verktøy ATEKST Cappelen Damm Clarify.no Elevforlaget Fagbokforlagets e-portal Feide - innsyn IKT i praksis Kikora KorArti' Kostholdplanleggeren Lokus Music Delta Nye Makt og Menneske Office 365 Ordnett Osloprøver Ovttas Salaby Store norske leksikon TV2 skole Trafikkagenten Utdanning.no Utdanningsvalg (UTV) Viten.no Vokal Anonymkode: 740dc...df8 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #10 Skrevet 23. september 2016 Tusen takk for lang liste! Skal se på disse! Skolen vår har ingenting slikt - vi har heller ikke tilgang til nettsider som It's learning eller noe. Når vi spør om ekstramaterial (vet flere andre også har tatt opp dette på foreldremøter, det er slett ikke bare vårt som trenger noe mer), får vi beskjed om å ordne slikt hjemme. Jeg er ganske skuffet over skolen, men tenker å intensivere hjemmeundervisningen i stedet for å bytte skole, det er tross alt viktig å gå med barna i nabolaget. Anonymkode: fd639...935
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #11 Skrevet 23. september 2016 Vi har barn i Osloskolen. Der er det ikke mangel på nettressurser eller ekstralekser/ekstraoppgaver, nei. Mitt barn har mer enn nok med de ordinære leksene, så denne smørbrødlista er ikke mye brukt av oss... Anonymkode: 740dc...df8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #12 Skrevet 23. september 2016 Oslo-skolen har fått til veldig mye bra, tror jeg. Både på når det gjelder skolen og sfo/aks Håper det snart spres til resten av landet også.... Anonymkode: fd639...935
Sariou Skrevet 23. september 2016 #13 Skrevet 23. september 2016 123skole.no er bra. Jeg har forøvrig barn i Oslo-skolen som får for lite lekser, så jeg vet ikke om det i seg selv er et argument.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå