AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Sønnen min snakket med faren sin i tlf for noen dager siden og jeg kunne ikke unngå å høre st de snakket om mine foreldre. Min eks og jeg har ikke noe kontakt, har ikke hatt det siden bruddet. Vi snakker overhodet aldri sammen, men han spør også om hvordan jeg har det. Jeg sa til sønnen min at faren sikkert ikke helt vet hva han skal snakke om og derfor prøver han å vise litt interesse for ting som er viktig i vår sønns liv. Sønnen min svarte at han ofte spør om hvordan mine foreldre, søsken og jeg har det. Ingen av oss har kontakt med han, ikke engang venner på FB. Det er flere år siden vi ble skilt og han er jo gift på nytt igjen. Riktignok er ikke det ekteskapet som han forventet seg likevel. Sønnen min trur også at faren kanskje angrer på valget han tok ved å gå fra meg til fordel for en ny dame, noe jeg ikke trur på. Jeg spør derfor dere andre, har dere seriøst interesse av deres eks familie? Hvis eksen min feks møter min familie på butikken, så hilser han ikke. Har "ser" de liksom ikke. Jeg vil ikke ha han tilbake, men skjønner meg ikke på hvorfor han skal spørre om oss. Skulle vel tru han ikke hadde interesse av det, nå som han har ny svigerfamilie. Anonymkode: 36757...822
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sønnen min snakket med faren sin i tlf for noen dager siden og jeg kunne ikke unngå å høre st de snakket om mine foreldre. Min eks og jeg har ikke noe kontakt, har ikke hatt det siden bruddet. Vi snakker overhodet aldri sammen, men han spør også om hvordan jeg har det. Jeg sa til sønnen min at faren sikkert ikke helt vet hva han skal snakke om og derfor prøver han å vise litt interesse for ting som er viktig i vår sønns liv. Sønnen min svarte at han ofte spør om hvordan mine foreldre, søsken og jeg har det. Ingen av oss har kontakt med han, ikke engang venner på FB. Det er flere år siden vi ble skilt og han er jo gift på nytt igjen. Riktignok er ikke det ekteskapet som han forventet seg likevel. Sønnen min trur også at faren kanskje angrer på valget han tok ved å gå fra meg til fordel for en ny dame, noe jeg ikke trur på. Jeg spør derfor dere andre, har dere seriøst interesse av deres eks familie? Hvis eksen min feks møter min familie på butikken, så hilser han ikke. Har "ser" de liksom ikke. Jeg vil ikke ha han tilbake, men skjønner meg ikke på hvorfor han skal spørre om oss. Skulle vel tru han ikke hadde interesse av det, nå som han har ny svigerfamilie. Anonymkode: 36757...822 Jeg synes kanskje det mest påfallende her er at det kan virke som om sønnen din er litt mer involvert i voksenspørsmål enn det han burde være, avhengig av alder selvfølgelig. At eksmannen er interessert i deg og din familie kan det jo være flere årsaker til, det er kanskje som du skisserer, eller kanskje han bare vil opptre overfor sønnen deres som om det ikke er så anstrengt, ellers lurer han oppriktig på hvordan det går, dere har jo vært gift en gang. Anonymkode: 7405f...417 12
skruf Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 De er jo besteforeldre og tanter og onkler til barnet som jeg har med eksen, så de er jo hennes familie. Bruker å spørre henne hvordan det står til med farmor og farfar, og jeg ble oppriktig bekymret da jeg fikk høre at farfaren hadde fått kreft. Likedan hvordan det går med søskenbarna hennes som jeg for mange år siden var tante til....det gleder meg å høre at det går dem godt her i livet. Selv om jeg ikke har noe med de å gjøre lengre så har de en stor rolle i livet til datteren min, og når f.eks farfaren hennes ble syk så fikk det ringvirkninger på henne også da hun ble redd og lei seg. Så, jeg vil ikke tro at det skal være unaturlig å bry seg om den ene halvdelen av barnet sin familie, til tross for et brudd. 4
Gjest H Smith Skrevet 23. september 2016 #4 Skrevet 23. september 2016 Denne er enkel. Din familie er en del av sønnens liv, derfor er det normalt at han interesserer seg for det på vegne av sønnen. Jeg har det slik selv, og det er for å vite hvordan mine barn har det. Er for eksempel mormor syk, så er det naturlig at vi prater om det. Jeg vil også vite hvem som er i livet til mine barn på de dagene jeg selv ikke er det. Men spørsmål som ikke omhandler dagliglivet til ungene, men andre ting, det synes jeg man ikke har noe med.
minister-mio Skrevet 23. september 2016 #5 Skrevet 23. september 2016 Jeg personlig har ikke det, men jeg syntes du snakker med sønnen din på en måte som ikke er helt bra. Hvorfor trenger du si noe om at faren ikke vet hva han skal si? Og hvordan det går i ekteskapet ditt er ikke noe du bør drøfte med barnet ditt. 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #6 Skrevet 23. september 2016 Jeg er interessert i hvordan det går med min eks sin familie. De hadde jo betydning i mitt liv en gang. Hadde jeg i tillegg hatt barn med eksen hadde jeg iallfall brydd meg Anonymkode: d7409...604 2
Petra75 Skrevet 23. september 2016 #7 Skrevet 23. september 2016 Som andre har vært inne på - det er ditt barns familie. Klart barnets far er interessert i å høre om alt er bra med HELE familien. Dessuten har jo dette også vært din eks sin familie en gang i tiden, og det er da ikke unaturlig å vise interesse for folk som en gang har stått en nær. Jeg syns vel ærlig talt du er mer sær som står over all kontakt med din eks-familie, men det er nå meg. Og jeg vet jo heller ikke hva slags forhold dere hadde når dere var sammen. Men jeg heller til at faren viser interesse for sin sønns liv, og det syns jeg du bør sette pris på. 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #8 Skrevet 23. september 2016 12 minutter siden, minister-mio skrev: Jeg personlig har ikke det, men jeg syntes du snakker med sønnen din på en måte som ikke er helt bra. Hvorfor trenger du si noe om at faren ikke vet hva han skal si? Og hvordan det går i ekteskapet ditt er ikke noe du bør drøfte med barnet ditt. Nå er ikke jeg gift da, men min eks er gift på ny. Min sønn er 21, så han tåler nok å høre litt. Jeg og han har ett godt forhold. Anonymkode: 36757...822 1
exictence Skrevet 23. september 2016 #9 Skrevet 23. september 2016 Ja, det er helt naturlig å spørre sitt barn om hvordan det går med barnets relasjoner til familien og hans/hennes og venner. Det er da bare hyggelig. Jeg synes ikke du skal si til din sønn at grunnen til at faren spør er nok fordi han ikke vet hva han skal snakke om. Men det er fint at du sier at det er fordi faren er interessert i sønnens liv. Selvfølgelig. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis eksen min feks møter min familie på butikken, så hilser han ikke. Har "ser" de liksom ikke. Anonymkode: 36757...822 Det er jo veldig synd. Er du sikker på at det stemmer, kanskje han faktisk ikke alltid ser dem? Eller kanskje han rett og slett føler seg litt ille til mote og ikke tør. Din familie kan jo også ta skrittet med å gå bort og snakke eller hilse. Det er da bare hyggelig. Dere har et barn i familien dere kan snakke om. Vil helt sikkert glede barnet at dere snakker litt sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #10 Skrevet 23. september 2016 Selvfølgelig har jeg interesse i ekssvigers! Utover at de er en stor del av mine barns liv har det også vært en stor del av mitt liv i mange år. Min eks-svigerfamilie vil jeg alltid regne som familie faktisk. Selv om jeg har ny svigerfamilie som jeg også begynner å bli glad i. Jeg kan da ikke se noe som helst negativt med at han viser interesse for sin sønns familie?? Tenker det hadde vært verre om det var motsatt, at han ikke viste noe som helst interesse. Eller snakket negativt om familien din. Anonymkode: 616aa...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #11 Skrevet 23. september 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes kanskje det mest påfallende her er at det kan virke som om sønnen din er litt mer involvert i voksenspørsmål enn det han burde være, avhengig av alder selvfølgelig. Anonymkode: 7405f...417 Jeg reagerte også på dette. Hvor gammel er sønnen din, ts? Tenker ellers som de fleste andre her. Men jeg synes det er merkelig å være så interessert på telefon og spørre andre om hvordan det går med noen, og senere gå rett forbi de det gjelder uten å hilse på. Anonymkode: e14cd...ad2 1
minister-mio Skrevet 23. september 2016 #12 Skrevet 23. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg gift da, men min eks er gift på ny. Min sønn er 21, så han tåler nok å høre litt. Jeg og han har ett godt forhold. Anonymkode: 36757...822 Jeg trodde han var yngre
EvaLena Skrevet 23. september 2016 #13 Skrevet 23. september 2016 Jeg spør etter min eks svigerfamilie. Flere av de er jeg venner med også, bare ikke med min eks. Min bestevenninne er hans kusine, så klart jeg bryr meg. Ikke hverken mine barn eller eks svigerfamilie som har skyld i at bf endret seg totalt og fikk hele slekta mot seg.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #14 Skrevet 23. september 2016 Jeg har så klart interesse av barnas besteforeldre, ikke så mye for meg selv, kun for barna. De er flotte mennesker som gjerne har barna på besøk ofte, så vi treffes jo stadig vekk. Og når jeg prater med eksen så ber jeg han hilse, og spør hvordan det går osv. Men hadde jeg ikke hatt barna så hadde jeg nok ikke hatt særlig kontakt med de. Anonymkode: 2b1a5...d90 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #15 Skrevet 23. september 2016 Ta deg sammen, og slutt å spekulere i at det ligger då mye mer bak. Det skulle bare mangle at han spør om familien til sønnen, som også er noen han tilbragte mye tid med når dere var gift. Pappa spør ofte hvordan det går med besteforeldrene mine, enda det er 15 år siden mine foreldre ble skilt. Hadde synes det var merkeligere om han ikke hadde spurt! Anonymkode: e11d3...7df 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #16 Skrevet 23. september 2016 Så klart. De er mitt barns besteforeldre. Jeg bruker de som barnevakt hvis exen ikke kan ha datteren vår, i dag skal datteren vår og jeg dit på middag, vi har en årlig ferietur sammen og jeg har et nært forhold til de. Nå skal det sies at jeg og exen har et godt samarbeid og gjør jevnlig ting sammen med datteren vår. (Overnattingsturer, middager, div) Anonymkode: 6c6db...960 2
Zienna Skrevet 23. september 2016 #17 Skrevet 23. september 2016 Jeg vet ikke om mine x svigerdøtre har noen egeninteresse i kontakt med meg, men de har i alle fall skjønt at jeg er viktig for barna deres, barnebarna mine. Er spesielt glad i den ene av dem. Hun er en god mor med et romslig hjerte. Har fått et nytt barn med ny mann, som altså er halvsøsken til mitt barnebarn. Den lille er her ofte sammen med storesøsteren sin, og sønnene mine inviterer henne alltid til barnebursdager i familien. Den andre kan jeg ikke si at jeg er glad i. Hun er en fraværende mor for barnebarna mine, og det er vanskelig å forstå for meg. Jeg har aldri gitt uttrykk for hva jeg tenker, og vi omgås uten problemer når barna har bursdag. Hun er glad i barna, og jeg vet at hun er takknemlig for at jeg er tilstede for dem. Jeg kjenner mine x svigerdøtres familier godt, og selv om vi ikke lenger omgås som før, så er vi venner på FB, gratulerer med dagen osv. Poenget er: svigerforeldre har ikke del i konflikt/brudd mellom foreldre. Om vi bare er blitt x, så er barnebarna fortsatt våre! 3
Hengebuksvinet Skrevet 24. september 2016 #18 Skrevet 24. september 2016 Den Friday, September 23, 2016 at 8.01, AnonymBruker skrev: Sønnen min snakket med faren sin i tlf for noen dager siden og jeg kunne ikke unngå å høre st de snakket om mine foreldre. Anonymkode: 36757...822 Helt naturlig å vise interesse for "eksfamilien", viser at eksen din har normale sosiale ferdigheter (på dette området). Men det som høres ille ut er maten du og barnet snakker om far på. Har du påvirket barnet til å tenke at det er rart far spør om hvordan familien har det? Diskuterer dere forholdet til far og ny dame? Situasjonen høres trist ut. Her har mannens eks god kontakt med svigerfamilien min, og folk stiller opp for hverandre om de trenger det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå