Gå til innhold

Hvordan velger dere klær? Vanskelig å skape min egen stil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jente, men jeg kler meg ofte i jeans, t-skjorte og college jakke. Jeg liker å kjøpe t-skjorter til herrer, med et fint motiv, og college jakkene kjøper jeg ofte på herreavdelingen også. Jeg går alltid med lave converse. Jeg føler at jeg ser fremdeles ut som en jente, men jeg kler meg mer... maskulint. Jeg liker ikke kategoriene jenteklær og gutteklær, men jeg vet at jeg ikke kler meg veldig feminint. 

Problemet er at jeg blir så forvirret når jeg skal kjøpe klær. Jeg greier ikke se for meg hva jeg liker når jeg går i kvinneavdelingen. De fleste plaggene ser stygge ut, og jeg greier ikke å forestille meg hva de vil se bra ut med. Det er mye enklere å bare kjøpe jeans, t-skjorte og en jakke eller hettegenser. :(

Men jeg har lyst til å kjøpe mer feminine klær. Ikke skjørt... det er ikke min greie, men ha litt fine klær som bluser, fine sko osv. Men... hvordan i all verden skal jeg få det til? Jeg blir oppgitt bare jeg ser inn i en klesbutikk for kvinner. :sukk: 

Jeg kan også ligge til at det er vanskelig å finne ting som passer. Jeg er 175 og Jeg er overvektig. Jeg holder på å gå ned i vekt, så jeg har gått ned 10kg, men det betyr at jeg nå passer XL topper. Bukser er fremdeles vanskelig fordi mange klesbutikker har bare bukser til 44. Muligens 46 og  Jeg kan kanskje bruke 46 snart. Har begynt å bruke 48, men går jevnt ned i vekt. Når det kommer til sko bruker jeg 41 eller 42. Converse er greit fordi da bruker jeg 8 1/2. Veldig enkelt, men det blir da de fargene som er mer unisex. Veldig feminine sko passer sjeldent meg. Vanligvis har de opp til 41, og så passer de gjerne akkurat ikke fordi de er små i størrelsen. Så jeg kjøper ofte sko som er mer unisex style. 

Jeg syns ikke jeg kler meg stygt, jeg er litt motebevist. Jeg tenker over farger og motiver, hva som passer osv. Men noen ganger kunne jeg tenkt meg å se mer feminin ut, med fine sko og sånn. Jeg bare vet ikke helt hvordan jeg skal få det til. Jeg får så dårlig selvtillit av klesbutikker.

Anonymkode: 18add...354

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å tenke helhet. Se også etter overdeler/topper som har litt innsving, for du har sikkert litt midje selv om du er overvektig? Se på snitt. Hvis du frehever litt midje, gir det ofte et mer feminint preg enn rette t shorter etc. Gjerne også ha smale jeans. Synes ofte litt større kan være fine i noe tettsidene klær enn veldig vide klær. Istedenfor hettegenserr, finn en litt innsvinget jakke? Skjørt kan og være fint, enten langt eller middels kort. En fin innsvinget kåpe nå til høsten /vinter?

Selv er jeg glad i sort, men også farger og mønster. Her må du bare se hva du selv liker. Kanskje gå for litt mer kvalitet og færre plagg foran å kjøpe mange plagg. invester i klær med materialer som varer, som f.eks merinoull, kashmir, silke etc.

Det er også mange fine sko som kan fremheve feminitet ( men ser du skriver at du ikke liker feminine sko ), men du finner sikkert noen du kan like, og støveletter. Mange fine støveletter om høsten. 

Anonymkode: c0923...e72

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også mange fine sko som kan fremheve feminitet ( men ser du skriver at du ikke liker feminine sko ), men du finner sikkert noen du kan like, og støveletter. Mange fine støveletter om høsten. 

Jeg liker noen feminine sko, men problemet er ofte det at de ikke passer meg. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe spisse sko og heler, men støvletter er fint hvis man har riktig bukse til. Problemet mitt er ofte størrelsen... fordi jeg er høy så har jeg stor skostørrelse. I andre land er det lettere, men jeg føler at i Norge er sko et problem for jenter med større føtter. 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se også etter overdeler/topper som har litt innsving, for du har sikkert litt midje selv om du er overvektig?

Jeg har midje. Det er noe jeg liker med meg selv fordi kroppen min er formet slik at jeg går inn en del på midten. :) Litt sånn timeglass type. Jeg tror at når jeg har gått ned litt mer i vekt så kommer midjen min til å være mer synlig, men jeg har det nå også. 

Skrevet

Med en timeglassfigur er det jo lite til for å gjøre deg feminin. Vet at du har avskrevet skjørt og lignende, men jeg prøver alikevel. Hva med lett insvingende kjoler? Tenker på skater-dresses. De er som regel i stretch stoff, veldig nedtonede, men også veldig flatterende for en som vil skjule litt, men samtidig være litt fin i hverdagen. Disse kan du lett kombinere med strømpebukser, converse og en jakke du føler deg komfortabel med å gå med. Ellers ville jeg satset på skinny jeans til deg. Jeg syntes alltid, uten unntak at det er penere på mennesker med ekstra på kroppen. Jeg kjøper selv mine jeans på plus sizeavdelingen til H&M. Disse finner du i de fleste store H&M. Ellers har også Kappahl, Lindex og Asos mange jeans i 48 og oppover.

http://www.asos.com/alice-you/alice-you-bardot-ribbed-skater-dress/prod/pgeproduct.aspx?iid=6321056&clr=Grey&SearchQuery=&cid=9579&pgesize=90&pge=0&totalstyles=90&gridsize=4&gridrow=14&gridcolumn=4

http://www.asos.com/club-lounge-plus/club-l-lounge-plus-short-sleeve-skater-dress/prod/pgeproduct.aspx?iid=6898454&clr=Pink&SearchQuery=&cid=9579&pgesize=90&pge=0&totalstyles=90&gridsize=4&gridrow=8&gridcolumn=4

http://www.asos.com/asos-curve/asos-curve-midi-wrap-skater-dress-with-lace-hem/prod/pgeproduct.aspx?iid=7111460&clr=Black&SearchQuery=&cid=9579&pgesize=90&pge=0&totalstyles=90&gridsize=4&gridrow=9&gridcolumn=1

Disse er noen av skater-dressene fra Asos, en side jeg liker hvis jeg vil ha klær til min fasong.

http://www.hm.com/no/product/52371?article=52371-C

http://www.hm.com/no/product/20688?article=20688-A

Jeans fra H&M som jeg tror vil være veldig fine til deg.

Sko kan jeg forstå er vanskelig å finne, jeg bruker ikke så stor størrelse, men er veldig høy over rista og da er det problematisk. Jeg har sett at skoringen har en egen avdeling for sko som går opp til str 42 og der kan man finne det meste fra flats til støvletter. Nå som høsten er her ville jeg ha kjøpt meg noen enkle ankleboots. Det er en klassiker for alle aldre og er enkelt å finne. De aller fleste går opp til strl 41 vet jeg. Det er et merke som heter Stockholm designers som du finner på blant annet shoe lounge og DNA og de har en tendens til å være store i størrelsen. Kjøpte noen ankelboots der for noen uker siden uten å prøve og de var mye lengre enn hva min vanlige størrelse er

Håper noe av dette var til hjelp. Dette er bare forslag, det viktigste er at du er komfortabel. Enten det er i manneklær eller kjoler.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, secret92 skrev:

Med en timeglassfigur er det jo lite til for å gjøre deg feminin. Vet at du har avskrevet skjørt og lignende, men jeg prøver alikevel. Hva med lett insvingende kjoler? Tenker på skater-dresses. De er som regel i stretch stoff, veldig nedtonede, men også veldig flatterende for en som vil skjule litt, men samtidig være litt fin i hverdagen. Disse kan du lett kombinere med strømpebukser, converse og en jakke du føler deg komfortabel med å gå med. Ellers ville jeg satset på skinny jeans til deg. Jeg syntes alltid, uten unntak at det er penere på mennesker med ekstra på kroppen. Jeg kjøper selv mine jeans på plus sizeavdelingen til H&M. Disse finner du i de fleste store H&M. Ellers har også Kappahl, Lindex og Asos mange jeans i 48 og oppover.

http://www.asos.com/alice-you/alice-you-bardot-ribbed-skater-dress/prod/pgeproduct.aspx?iid=6321056&clr=Grey&SearchQuery=&cid=9579&pgesize=90&pge=0&totalstyles=90&gridsize=4&gridrow=14&gridcolumn=4

http://www.asos.com/club-lounge-plus/club-l-lounge-plus-short-sleeve-skater-dress/prod/pgeproduct.aspx?iid=6898454&clr=Pink&SearchQuery=&cid=9579&pgesize=90&pge=0&totalstyles=90&gridsize=4&gridrow=8&gridcolumn=4

http://www.asos.com/asos-curve/asos-curve-midi-wrap-skater-dress-with-lace-hem/prod/pgeproduct.aspx?iid=7111460&clr=Black&SearchQuery=&cid=9579&pgesize=90&pge=0&totalstyles=90&gridsize=4&gridrow=9&gridcolumn=1

Disse er noen av skater-dressene fra Asos, en side jeg liker hvis jeg vil ha klær til min fasong.

http://www.hm.com/no/product/52371?article=52371-C

http://www.hm.com/no/product/20688?article=20688-A

Jeans fra H&M som jeg tror vil være veldig fine til deg.

Sko kan jeg forstå er vanskelig å finne, jeg bruker ikke så stor størrelse, men er veldig høy over rista og da er det problematisk. Jeg har sett at skoringen har en egen avdeling for sko som går opp til str 42 og der kan man finne det meste fra flats til støvletter. Nå som høsten er her ville jeg ha kjøpt meg noen enkle ankleboots. Det er en klassiker for alle aldre og er enkelt å finne. De aller fleste går opp til strl 41 vet jeg. Det er et merke som heter Stockholm designers som du finner på blant annet shoe lounge og DNA og de har en tendens til å være store i størrelsen. Kjøpte noen ankelboots der for noen uker siden uten å prøve og de var mye lengre enn hva min vanlige størrelse er

Håper noe av dette var til hjelp. Dette er bare forslag, det viktigste er at du er komfortabel. Enten det er i manneklær eller kjoler.

Tusen takk. :) Her var det mye fint. Jeg liker skinny jeans med stretch, men H&M der jeg bor har kvitta seg med de store størrelsene... ikke at de hadde så mye fine klær til å begynne med. Jeg har aldri brukt nettbutikken deres, så jeg tror jeg vil prøve å se der. Jeg har også brukt Asos før. Jeg har vært sånn middels fornøyd fordi noen av klærne var ikke så bra kvalitet på, selv om de var billige. 

Sånne skater dresses var ikke så gale, om jeg finner en fin strømpebukse til og noe boots. :flau: Det er ikke sånn at jeg aldri forestiller meg i skjørt og kjole, men jeg blir litt flau av det. Jeg har alltid fått det i hodet at det ikke ville være fint på meg siden jeg er stor. 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. :) Her var det mye fint. Jeg liker skinny jeans med stretch, men H&M der jeg bor har kvitta seg med de store størrelsene... ikke at de hadde så mye fine klær til å begynne med. Jeg har aldri brukt nettbutikken deres, så jeg tror jeg vil prøve å se der. Jeg har også brukt Asos før. Jeg har vært sånn middels fornøyd fordi noen av klærne var ikke så bra kvalitet på, selv om de var billige. 

Sånne skater dresses var ikke så gale, om jeg finner en fin strømpebukse til og noe boots. :flau: Det er ikke sånn at jeg aldri forestiller meg i skjørt og kjole, men jeg blir litt flau av det. Jeg har alltid fått det i hodet at det ikke ville være fint på meg siden jeg er stor. 

De shaping buksene til H&M er superstretchy! Har ikke opplevd dårlig kvalitet på Asos selv, men såklart det er ikke alltid noe stemmer når man kjøper på nettet!

Jeg er stor selv og syntes alltid jeg ser finere ut med skjørt og kjole. Tror nok du også kommer til å se helt nydelig ut, også er det jo deilig å oppdatere stilen og komme seg ut av komfortsonen engang i blant. Spesielt nå som du går ned i vekt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har slitt mye med klær selv opp gjennom men begynner å finne litt mere klær som passer min kropp nå. Det jeg har gjort er å gå helt ut av komfortsonen og lekt meg litt med klær i butikken. Jeg har plukket med meg klær jeg vanligvis aldri ville sett på og prøvd dem på prøverommet. Jeg har fått meg en god latter noen ganger når klær har blitt helt feil i fasong eller størrelse, men jeg har funnet mye fint også! Sakte men sikkert har jeg funnet ut hvilke fasonger på klær som fremhever det jeg liker og skjuler det jeg vil skjule. Vet ikke om det er til hjelp, men du kan jo kanskje ha det i bakhodet når du er i dameavdelingen og får litt panikk :P

Zalando har gratis frakt og retur, så der kan du handle og bare levere tilbake det du ikke liker. Hvis du tar det på giroså slipper du å vente på å få tilbakebetalt. Veldig greit hvis man har dårlig utvalg der man bor.

Anonymkode: 68d25...d26

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker veldig godt litt rocka klær. Bruker mye converse, svarte jeans, skinnjakke, svære skjerf som har vært populære de siste åra. Jeg pleier å finne klær som kan passe til sånne ting fordi jeg liker å bruke det, og da blir det til at du kjøper ting i den stilen, Jeg kan kjøpe forskjellige topper som ser fint ut til det også kan det hende jeg kjøper noen andre sko jeg liker som dr.martens. Liker å pynte med smykker, solbriller, bruke leppestift. Er ikke så veldig glad i å handle i butikker så jeg handler en del på nett. Blir ofte zalando og ellos f.eks. Man må jo bare velge ting man liker selv og tenke hva man kunne tenkt seg å gå med :)

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt mye med klær selv opp gjennom men begynner å finne litt mere klær som passer min kropp nå. Det jeg har gjort er å gå helt ut av komfortsonen og lekt meg litt med klær i butikken. Jeg har plukket med meg klær jeg vanligvis aldri ville sett på og prøvd dem på prøverommet. Jeg har fått meg en god latter noen ganger når klær har blitt helt feil i fasong eller størrelse, men jeg har funnet mye fint også! Sakte men sikkert har jeg funnet ut hvilke fasonger på klær som fremhever det jeg liker og skjuler det jeg vil skjule. Vet ikke om det er til hjelp, men du kan jo kanskje ha det i bakhodet når du er i dameavdelingen og får litt panikk :P

Zalando har gratis frakt og retur, så der kan du handle og bare levere tilbake det du ikke liker. Hvis du tar det på giroså slipper du å vente på å få tilbakebetalt. Veldig greit hvis man har dårlig utvalg der man bor.

Anonymkode: 68d25...d26

Det er ikke dumt å bare prøve masse rart for å bare prøve seg litt. Kanskje hvis jeg bare tok en hel masse greier med meg, så kunne jeg finne noe som jeg ikke forventet. :P 

Jeg har brukt Zalando før, er fornøyd med det. Jeg har også 200 kroner rabatt jeg må bruke som jeg fikk i studentpakken. :) 

Skrevet
7 timer siden, drop-dead skrev:

Jeg liker veldig godt litt rocka klær. Bruker mye converse, svarte jeans, skinnjakke, svære skjerf som har vært populære de siste åra. Jeg pleier å finne klær som kan passe til sånne ting fordi jeg liker å bruke det, og da blir det til at du kjøper ting i den stilen, Jeg kan kjøpe forskjellige topper som ser fint ut til det også kan det hende jeg kjøper noen andre sko jeg liker som dr.martens. Liker å pynte med smykker, solbriller, bruke leppestift. Er ikke så veldig glad i å handle i butikker så jeg handler en del på nett. Blir ofte zalando og ellos f.eks. Man må jo bare velge ting man liker selv og tenke hva man kunne tenkt seg å gå med :)

Jeg liker også rocka klær, men jeg er ikke så flink med accessories. :sjenert: Det blir litt sånn half-assed. 

Skrevet

På Ellos har de dame sko i store størrelser. 

• Liker 1
Skrevet

Zalando har masse fine sko i større størrelser. Enkelte skobutikker også, men stort sett er det bare et stativ med kjerringsko, joggesko og bunadsko.

På nett er det lettere å finne klær i større størrelser. Hm er veldig enkel å bestille fra og frakten går veldig fort. Veldig lett å returnere også. Mange av de engelske kjedene har fine klær, men da må man jo ta sjansen på at det passer. New look har endel fint og klærne der er ganske romslige i størrelsen.

Anonymkode: 6cd52...0c3

• Liker 1
Skrevet

I dag kjøpte jeg jeans i 46! Alt jeg prøvde passet. :danser: Det ga litt confidence boost.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...