Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jeg. Studerer 100%. Hadde jeg hatt lånekassen, måtte jeg ha jobbet ved siden av, og det hadde ikke gått. Jeg hadde kommet inn på et prestisjestudie da jeg ble svært alvorlig syk, og hadde høy sannsynlighet for gjennomføring. 

Regelen er imidlertid at man må være 26 for å få det innvilget. 

Anonymkode: f5356...d04

Hva slags prestisjestudie? Som hovedregel dekker bare Nav 3-årig utdanning, type lærer/psykepleier.

Anonymkode: f1304...269

Videoannonse
Annonse
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags prestisjestudie? Som hovedregel dekker bare Nav 3-årig utdanning, type lærer/psykepleier.

Studiet var i kategorien medisin/psykologi/odontologi. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Studiet var i kategorien medisin/psykologi/odontologi. 

5- årig profesjonsstudium? Det er jo i utgangspunktet i mot NAVs regler. Undres på hvorfor det har blitt gitt unntak for deg, da det innebærer forskjellsbehandling. Du er ikke den eneste som har hatt opptak til slike studier, de fleste får da ikke adgang til å studere med AAP. Vi har behov for mer innsyn i hva NAV driver med på dette området. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

5- årig profesjonsstudium? Det er jo i utgangspunktet i mot NAVs regler. Undres på hvorfor det har blitt gitt unntak for deg, da det innebærer forskjellsbehandling. Du er ikke den eneste som har hatt opptak til slike studier, de fleste får da ikke adgang til å studere med AAP. Vi har behov for mer innsyn i hva NAV driver med på dette området. 

Nå trekker du mange slutninger om ting som ikke er skrevet. Hvor har du det fra at alle 6 årene ble dekket? (det er 6 årige studier). 

På generell basis vil jeg likevel di at jeg mener fleksibilitet til reglene som gjør at hvert individ får en individuell vurdering av sin situasjon er bedre enn et meget rigid system. Folk går på aap av svært mange ulike årsaker. Noen har sterk angst, andre har blitt alvorlig skadet mens andre igjen har gått gjennom tøffe medisinske behandlinger. Alke har også hatt et ulikt funksjonsnivå før årsaken til aap inntraff, og dette har betydning for videre utsikter. 

Ingen beslutninger utover fastsatte regler blir tatt av en saksbehandler. En gruppe vurderer saken grundig uten den som anbefalte tiltaket er til stede. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...