Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på å kjøpe et hus som trenger mye omsorg. Huset er ca 55 kvm i grunnflate, har en og en halv etasje og kjeller: Huset er bygd midt på femtitallet. Noen som har en ide om hva dette kan komme til å koste? Bor i midt - nordland om det har betydning.

Det som bør gjøres i første omgang er utvendig: bytte tak - gammelt ståltak som er veldig slitt.Skal ha nytt ståltak - liker at det er lange symmetriske linjer. Bytte drenering, bytte bordkledning på to vegger. her er det også seks vinduer som bør byttes. Regner med å etterisolere samtidig.

Innvendig er det el - anlegget og badet som bør gjøres noe med fort. Badet skal ikke flislegges, jeg vil heller ikke ha spotter.Går for baderomsbelegg og plater på veggene. Ikke målt fukt, men det vet en vel ikke før en river ned gammelt...

Kan legge til at jeg vil rive utvendig kledning selv, samt få det kjørt på dynga. Det samme gjelder badet - der ser jeg for meg at jeg fjerner gammel tapet og eventuelt belegg. Får fagpersoner til å legge nye varmekabler om det trengs samt gulvbelegg. Baderomsplatene får jeg hjelp til av andre. Går for billig innredning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Avhengig av hvor mye du tenker å gjøre selv her tenker jeg 1.5-2 millioner..

tak er DYRT, kledning er dyrt... drenering er dyrt.. 5-700000 tenker jeg bare for det... da har du ikke begynt innvendig. 150-200000 for totalt nytt el anlegg. 2-300000 for bad, 100000 for kjøkken.. så er det nye gulv, vegger, tak, isolasjon.

Håper det ikke er et hus du har kjøpt men arvet eller fått.. 

Endret av Akay
Skrevet

Dette er et hus jeg bare har i tankene, har ikke kjøpt det. 

Skrevet

1-2 millioner avhengig av standard og hvor mye du gjør selv

Anonymkode: de657...076

Skrevet

Må ikke finne på å kjøpe et hus med den standarden om du ikke har lyst på evinnelig mye arbeid. I verste fall må du til med bytte av kloakkledninger og vannrør etc i tillegg.. 

Skrevet

Skal, som jeg nevner over gjøre en del riving selv. Innvendig så skal jeg gjøre alt utenom badegulv, varmekabler og el, selv. Er relativt dreven når det kommer til vanlig oppussing så nye gulv, vegger og tak ordner jeg selv. 

Badet blir forsåvit et "spareprosjekt" siden det ikke kommer ei einaste flis inn hos meg. Er heller ikke noen fan av spotter så skal ikke legges opp til noe slikt😊

Skrevet
11 minutter siden, Akay skrev:

Må ikke finne på å kjøpe et hus med den standarden om du ikke har lyst på evinnelig mye arbeid. I verste fall må du til med bytte av kloakkledninger og vannrør etc i tillegg.. 

Er nok det jeg tenker på ...... Men har penger til å betale for å leie inn fagfolk til det jeg skrev i første innlegg . Kloakk og vann er OK, det er sjekka og ting er utbedret for noen år siden. 

Skrevet
50 minutter siden, visemor skrev:

Er nok det jeg tenker på ...... Men har penger til å betale for å leie inn fagfolk til det jeg skrev i første innlegg . Kloakk og vann er OK, det er sjekka og ting er utbedret for noen år siden. 

Da bør du tenke på totalsummen hvertfall. Hvor sannsynlig er det at du får pengene igjen for huset når du er ferdig? Nå aner ikke jeg noe om husprisene i området du ser på men vil du klare å få tilbake det du legger i det?

En såpass heftig oppussing krever også sitt både fysisk og psykisk.. har totalrenovert et par hus selv og alltid bodd der mens vi har pussa opp og bare det er en stor  påkjenning. 

Så skal du til med noe så heftig så ville jeg hatt en annen plass å bodd mens du pusser opp så du slipper å gå oppi det hele tida.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, visemor skrev:

Skal, som jeg nevner over gjøre en del riving selv. Innvendig så skal jeg gjøre alt utenom badegulv, varmekabler og el, selv. Er relativt dreven når det kommer til vanlig oppussing så nye gulv, vegger og tak ordner jeg selv. 

Badet blir forsåvit et "spareprosjekt" siden det ikke kommer ei einaste flis inn hos meg. Er heller ikke noen fan av spotter så skal ikke legges opp til noe slikt😊

Ville aldri funnet på å renovere badet uten å ta opp gulvet. Ville lagt ny sluk, ny membran og nye varmekabler.

Skrevet

Høres nesten ut som det er billigere å rive det gamle og føre opp et helt nytt hus istedet.Oppussing og flikking på det gamle koster fort nesten mer enn et nytt satt opp fra grunnen av!

Anonymkode: aaf54...afb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...