Aamu Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Har du andre middager i helgene enn ellers i ukedagene? Og hvis ja, hva spiser du i helga?
HappyTear Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 Noen ganger! Taco og hjemmelaget pizza er sjeldenhet i ukedagene, samme med biff og alt som kan ta lang tid å lage, type kjøttsuppe, fårikål og slikt =) 2
Aamu Skrevet 22. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2016 3 timer siden, HappyTear skrev: Noen ganger! Taco og hjemmelaget pizza er sjeldenhet i ukedagene, samme med biff og alt som kan ta lang tid å lage, type kjøttsuppe, fårikål og slikt =) Samme her Fårikål og suppe er gjerne søndagsmiddag... (men jeg hadde fårikål i går og idag, da). Men lørdag må liksom ha lørdagsmat! Gjerne en hjemmelaget pizza, enchiladas, tacos eller annet.. sånn god mat liksom. Ikke fiskeboller
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #4 Skrevet 22. september 2016 Ting som tar lengre tid å lage, ting som er litt dyrere eller mer eksklusivt, og ting som inneholder mer kalorier er helgemat for meg. Tidsaspektet er selvsagt fordi jeg som regel har mer tid i helgene. Prisaspektet fordi vi ikke har økonomi til å spise hummer og champagne hver dag. Kaloriaspektet fordi jeg er i ferd med å gå mye ned i vekt, men har anledning til å spise mer kaloririkt en gang i uken uten at det går ut over det totale. For meg er det litt stas å gjøre forskjell på hverdager og helger. Hver dag kan ikke være en fest, for da vil høytidsdagene miste litt verdi. Lager mat som smaker godt i ukedagene også, altså, men litt enklere blir det likevel. Eksempler på helgemat: fårikål, viltstek, fløtegratinerte poteter, langtidskokte gryter, hjemmelaget pizza, biff med fetende sauser, bacalao, skalldyr.... nam nam Anonymkode: 5b509...b93 2
hjertesukka Skrevet 22. september 2016 #5 Skrevet 22. september 2016 Ja, unner meg som regel noe ekstra godt i helgene. Lever nøkternt ellers.
Gjest 123Sol Skrevet 22. september 2016 #6 Skrevet 22. september 2016 Nei, her avhenger ikke dagene av hva slags middag jeg spiser. Spiser det jeg vil når jeg vil
temolitus Skrevet 22. september 2016 #7 Skrevet 22. september 2016 Ja, mat som taco, pizza, enchiladas, biff, stek osv spiser vi stort sett bare i helgene
Atea Skrevet 23. september 2016 #8 Skrevet 23. september 2016 Nei, ikke om jeg ikke har gjester. Men, spiser likevel god mat. Som singel er ikke pizza førstevalget, biff og fårikål går like greit på en vanlig tirsdag. Lager middag hver dag. Har jeg besøk kan lasagne bli servert til lunsj. Spiser lavkarbo, men alt jeg har nevnt er ok med rett oppskrift.
Gjest Emera Skrevet 23. september 2016 #9 Skrevet 23. september 2016 Nei, ingen spesiell helgemat her. Spiser heller sjokolade og potetgull en av helgedagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå