AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Hei! Noen her som har erfaring med å være fosterhjem eller beredskapshjem for noen av de mange private aktørene på markedet? Hvilke erfaringer har dere? Anonymkode: a2f65...3c2
Kristiansand123 Skrevet 26. september 2016 #2 Skrevet 26. september 2016 Jeg har vært i flere forskjellige fosterhjem, og jeg tror ikke det er en lett jobb. Så om du vurderer det som arbeid, gå 110 prosent inn i det. Det er ikke bra for ett barn og bli flyttet fra familie til familie. Tro meg, det tar på psyken til barnet. Det var vel ikke helt svar på spørsmålet ditt. Men jeg ville bare informere om akkurat det. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #3 Skrevet 26. september 2016 3 timer siden, Kristiansand123 skrev: Jeg har vært i flere forskjellige fosterhjem, og jeg tror ikke det er en lett jobb. Så om du vurderer det som arbeid, gå 110 prosent inn i det. Det er ikke bra for ett barn og bli flyttet fra familie til familie. Tro meg, det tar på psyken til barnet. Det var vel ikke helt svar på spørsmålet ditt. Men jeg ville bare informere om akkurat det. Vi har tenkt på dette i mange år, så det er ikke noe vi bare "hopper" på. Er også klar for å gå inn for det med alt jeg har og vil selvsagt ikke at barna vi evt. får skal måtte flytte unødvendig. Vi er interessert i å være beredskapshjem, ikke fosterhjem per dags dato, så får vi se etterhvert. Kanskje noen andre her har erfaring med de forskjellige private aktørene på markedet? Anonymkode: a2f65...3c2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #4 Skrevet 26. september 2016 Den 22.9.2016 at 19.55, AnonymBruker skrev: Hei! Noen her som har erfaring med å være fosterhjem eller beredskapshjem for noen av de mange private aktørene på markedet? Hvilke erfaringer har dere? Anonymkode: a2f65...3c2 Håper at dere tar det seriøst og ikke er bare ute etter penger,jeg kjenner et par som var fosterforeldre til ei jente, jenta måtte passe barna hele tiden,fikk ikke noe privatliv, fostermoren var psykisk mot henne,foster foreldra drakk og hadde fest mye, dem var kun foster foreldre pga inntekten( fosterfaren satt i noe fosterhjems greie,husker ikke hva det heter) dei var også nabo med ei dame som hadde et barn, hun hadde masse fester og drev med narko og kunne fint forlate barnet på natta for å ruse seg, og dei som var fosterforeldre viste om alt dette men sa aldri ifra til bv om omsorgssvikten som det barnet gikk igjennom, dei var mer opptatt av å slenge dritt om hun enn å hjelpe.. jeg sendte bekymrings melding på dei( fikk ikke være foster famillie lenger) fosterdattera fortalte bv tilslutt hvordan hun hadde det💔 jeg synst så synd i den jenta der, husker en episode godt, vi hadde blitt invitert på grill kos hos dem (vi har felles venninde) jeg og mannen tok med oss barna opp, dem hadde montert badebasseng bak huset uten tilsyn( da hadde dem en to åring som sprang rundt og bada uten tilsyn, eller storesøstra på 4 år måtte passe hun!!!) Menst foreldra satt nedom huset på altanen pg drakk seg fulle, vi hadde bare truffet dem ca 2 ganger før så vi ble jo helt satt ut av situasjonen, det endte med at vi passa på barna bak huset til venninden min kom, hun tok med seg barna hjem til seg selv og vi alle ble enige om å ringe barnevernsvakten som vi faktisk aldri fikk tak i på lørdagen, ble et himla styr med foreldra som var sørpa full så det endte med politi og barnevernet ble vell kobla inn senere. Nei fy😢 Anonymkode: 013b5...c61 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #5 Skrevet 26. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper at dere tar det seriøst og ikke er bare ute etter penger,jeg kjenner et par som var fosterforeldre til ei jente, jenta måtte passe barna hele tiden,fikk ikke noe privatliv, fostermoren var psykisk mot henne,foster foreldra drakk og hadde fest mye, dem var kun foster foreldre pga inntekten( fosterfaren satt i noe fosterhjems greie,husker ikke hva det heter) dei var også nabo med ei dame som hadde et barn, hun hadde masse fester og drev med narko og kunne fint forlate barnet på natta for å ruse seg, og dei som var fosterforeldre viste om alt dette men sa aldri ifra til bv om omsorgssvikten som det barnet gikk igjennom, dei var mer opptatt av å slenge dritt om hun enn å hjelpe.. jeg sendte bekymrings melding på dei( fikk ikke være foster famillie lenger) fosterdattera fortalte bv tilslutt hvordan hun hadde det💔 jeg synst så synd i den jenta der, husker en episode godt, vi hadde blitt invitert på grill kos hos dem (vi har felles venninde) jeg og mannen tok med oss barna opp, dem hadde montert badebasseng bak huset uten tilsyn( da hadde dem en to åring som sprang rundt og bada uten tilsyn, eller storesøstra på 4 år måtte passe hun!!!) Menst foreldra satt nedom huset på altanen pg drakk seg fulle, vi hadde bare truffet dem ca 2 ganger før så vi ble jo helt satt ut av situasjonen, det endte med at vi passa på barna bak huset til venninden min kom, hun tok med seg barna hjem til seg selv og vi alle ble enige om å ringe barnevernsvakten som vi faktisk aldri fikk tak i på lørdagen, ble et himla styr med foreldra som var sørpa full så det endte med politi og barnevernet ble vell kobla inn senere. Nei fy😢 Anonymkode: 013b5...c61 For det første er det ikke fosterhjem vi skal være, men beredskapshjem. For det andre så er det dårlig butikk å være dette for pengenes skyld. Jeg vil gå ned i lønn, ganske mye også, jeg vil også gå fra å jobbe 37 timer i uka til å jobbe 24 timer i døgnet, 7 dager i uka i lange perioder, så NEI, det er ikke for pengene. For dem som tror man blir velstående økonomisk av å være beredskapshjem eller fosterhjem så stemmer ikke det i det heletatt. Anonymkode: a2f65...3c2 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #6 Skrevet 26. september 2016 Flotg at dere vil være beredskapshjem! Har ikke erfaring med å være beredskapshjem eller fosterhjem, men kjenner noe til Bufetat. Vet ikke hvordan private aktører er, men tror Bufetat er mest ordentlig da de er statlige. Slik jeg forstår det blir private aktører kontrollert av bufetat for å se om de følger lovverk. Ift institusjoner som driftes av Bufetat kontra private har Bufetat bedre arbeidstider og vilkår, og husk at private aktører sitter og skal ha et utbytte. Ikke alle som er driver privat som er egnet til det, vil tro dette også fort gjelder ift beredskapshjem. Lykke til! Anonymkode: 6906d...af8
Kristiansand123 Skrevet 27. september 2016 #7 Skrevet 27. september 2016 Den 26.9.2016 at 15.36, AnonymBruker skrev: Vi har tenkt på dette i mange år, så det er ikke noe vi bare "hopper" på. Er også klar for å gå inn for det med alt jeg har og vil selvsagt ikke at barna vi evt. får skal måtte flytte unødvendig. Vi er interessert i å være beredskapshjem, ikke fosterhjem per dags dato, så får vi se etterhvert. Kanskje noen andre her har erfaring med de forskjellige private aktørene på markedet? Anonymkode: a2f65...3c2 Det tenkte nok de 4 forskjellige fosterhjemmene som kastet meg ut også. Jeg bare tipser deg altså. Ikke gå halvhjertet inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå