AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Som tittelen sier, jeg kjøpte ny tlf for 3 uker siden og jeg var inne med den i dag (Lefdal). De sa de måtte sende den på reparasjon og det kan ta over en uke. Fikk en elendig lånetelefon som henger seg opp hele tiden og ikke støtter apper. Var inne å fikk byttet til en annen en, men der funker ikke mobilnettet og tastene henger seg opp. Kjenner jeg er skikkelig forbanna. Må være uten tlf med andre funksjoner enn ringing og sms i over en uke med andre ord. Synes det er rævva dårlig når jeg nettopp har betalt 3k for ny tlf, så skal jeg sitter der med en som ikke funker. Er dette en situasjon hvor jeg kan kreve ny tlf? Anonymkode: cf246...20c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 Den må repareres 3 ganger før du har rett på ny. Anonymkode: e64bc...19f
Chiubi Skrevet 22. september 2016 #3 Skrevet 22. september 2016 Selger har rett til 2 forsøk på å reparere én og samme feil før du kan kreve ny mobil tredje gang feilen oppstår.
Fjompen Skrevet 23. september 2016 #4 Skrevet 23. september 2016 Om du ikke har blitt tilbudt en tilstrekkelig erstatningsgjenstand, noe du ikke har om gjenstanden ikke kan erstatte de behov du hadde med den forrige, så vil butikken ha ytterst kort tid til å reparere en tre uker gammel mobiltelefon. Særlig mer enn 12-14 dager kan gi deg rett på omlevering eller heving av kjøp. Jeg ville gått innom en gang til, vist til forbrukerkjøpsloven som sier at ved en mangel på produktet skal en retting av mangel skje uten ulempe for deg, og at en ikke-tilstrekkelig eller ikke-fungerende lånetelefon er en stor ulempe. Om de forsøker seg med at et låneprodukt kun skal dekke de "grunnleggende behov som ringe og sende sms" så forteller du dem at vi er i 2016, nesten ingen sender sms, og ber dem vise til hvor "grunnleggende behov" står i forbrukerkjøpsloven. Det finnes også en FTU-dom som kan letes opp, hvor det klart står at forbruker skal få dekket sine behov ved et låneprodukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå