Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker fargen rosa.

Men har venninner som aldri i sitt liv kunne tatt på seg klær i den fargen.

Jeg kler meg ALDRI i en rosa bukse OG en rosa topp samtidig, men kan godt bruke en rosa bukse og en annen farget topp ved siden av.

Men hva er grunnen til at så mange ikke vil bruke den fargen?

Er den fjortiss? Sukkersøtt?

En venninne sa det fikk personer til å se yngre ut enn hva man er, og det kan godt stemme for jeg måtte vise "legg" her om dagen når jeg kjøpte røyk.

Tror det var toppen som gjorde utslaget... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for søtt for meg, jeg liker ikke den fargen, og jeg kler den ikke. Faktisk synes jeg det er svært få folk som faktisk kler rosa.

Skrevet

enig i at rosa er kjempefint. De fleste kler en eller aen form for rosa,er jo mange varianter. om man liker det,er en helt annen sak :) har ingen rosa bukser, men t-skjorter, gensre, belter, smykker, vesker osv. Pink lady ;)

Skrevet

Jeg liker ikke rosa. Jeg har vel aldri likt rosa, tror jeg. Og for å være helt ærlig, så er det ikke alle som kler rosa. Noen kan fort se ut som rosa kremboller, mens andre passer det bedre.

Og nå tenker jeg på babyrosa og neonrosa og slikt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg liker rosa kjempegodt, og folk sier at jeg kler det fordi jeg er ganske mørk. Men jeg tror egentlig ikke det er så mange som kler det.

Gjest Benedicte_
Skrevet

Ja mørke personer kler best rosa. Og man velger ofte klær (fasonger og farger) etter hva man kler, helt ubevisst. Sikkert derfor en del her ikke liker rosa fordi de ikke kler det :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Kan ikke fordra rosa på noen måte - utenom på blomster, hvis de er pene i seg selv og tilfeldigvis er rosa...

Rosa klær kan få deg til å se ut som alt mellom 0 og 14 år, og ikke noe særlig eldre enn det, synes jeg. En av greiene er at småjenter ofte ELSKER rosa, og bruker det hele tida.

En annen ting er at rosa er en veldig typisk "motefarge", når den er in er den overalt, når den ikke er in lenger, så er det ingen som bruker den. Sånt liker jeg ikke. Enten går man med det fordi man liker det, eller så går man ikke med det fordi man ikke liker det, ikke fordi det var/ikke var på forsiden av chica forrige uke.

Skrevet

Føler meg truffet av det Bjørnsdatter skriver - for jeg likte rosa veldig godt i sommer, og det er helt sikkert fordi det var i motebildet da. :wink:

Det er mange år siden jeg kjøpte rosa klær sist, men nå syns jeg at det er en fresh farge - om jeg kler den eller ikke, det spiller egentlig ikke så stor rolle for meg - bare jeg liker klærne.

I sommer brukte jeg både rosa topper, singleter, bikinier, capribukser, vesker og smykker - ikke alt på en gang alltid - men ofte en rosa capribukse med en annen rosafarget topp til. Mulig det er for sukkersøtt for ei i slutten av 20-årene, men jeg følte det ikke sånn.

Nå om dagen går det ikke i så mye rosa - har vel en genser som er cerise-farget, det er det. Syns det er en farge som frisker opp - men preget av mote? Definitivt! :wink:

K

Skrevet

Jeg liker rosa, men går mest med det om sommeren. Rosa fra topp til tå blir for mye, men en rosa t-skjorte til jeans f.eks. er fint. Problemet er bare at det ikke passer så godt til mitt ellers så rocka image 8)

Skrevet

Rosa er bra! Men rosa bukse synes jeg ikke er noe stas. Jeg har en rosa bukse selv, men det er kosebuksa som jeg ikke beveger meg utenfor studedøren i. Ellers synes jeg rosa er flott. Og rødt. Og oransje. Men ikke sammen da! Tror jeg har sansen for farger basert på rødt...

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er også mørk, og rosa er veldig fresht på meg. Jeg liker klare, kalde rosafarger, og har blant annet en cerisefarget genser. Men om vinteren bruker jeg ikke rosa noe særlig, og jeg holder meg til rosa på overdeler.

Skrevet

Jeg er mørk, men rosa kler meg ikke likevel, fordi det er en kald farge, og jeg kler best varme farger som dype, varme rødfarger.

Skrevet

Jeg liker ikke rosa, rett og slett fordi det er en for sukkersøt farge for min smak.

Jeg får fjortis- og Barbiedukke-assosiasjoner.

Men for all del: Andre kan kle rosa som bare det.

Skrevet

Jeg liker ikke rosa og har ikke hatt et rosa plagg siden jeg var fjortis midt på 80-tallet. Det er nok fordi det er en farge som jeg overhode ikke kler og ikke føler meg vel i.

Skrevet

Selv er jeg ikke overbegeistret for rosa. Har en rosa genser, og det bruker jeg ikke veldig ofte.

Som flere nevner her, kan rosa få en til å virke/se yngre ut. Men jeg synes det kan ha motsatt effekt også. Når godt voksne damer har på seg sjokkrosa bukser/gensere virker synes jeg det virker litt krampeaktig. Som om de ikke vil innse at det er datteren som er tenåring.

Skrevet

Fargen Rosa er fin den, bare den ikke er FOR ROSA..

Liker den lyse rosa fargen jeg, den går ann...

Men ikke noe mørkere enn det!!

Det blir for sukkersøtt&fjortis aktig!!

Skrevet

Bummpy og Maiia liker ikke rosa - men begge har rosa ava-hva-for-noe. Hadde jeg vært amerikansk hadde jeg nok klart å komme opp med en eller annen finurlig konspirasjonsteori om dette. Som norsk nøyer jeg meg med å slå fast: 'interessant'.

Skrevet
Bummpy og Maiia liker ikke rosa - men begge har rosa ava-hva-for-noe. Hadde jeg vært amerikansk hadde jeg nok klart å komme opp med en eller annen finurlig konspirasjonsteori om dette. Som norsk nøyer jeg meg med å slå fast: 'interessant'.

Æsj.. Der avslørte du oss! :wink:

Skrevet

:sjenert:

Skrevet

Jeg er veldig gla i rosa og bruker ofte rosa klær. Aldri bukser, men topper, genser, jakker og sko + diverse tilbehør. Jeg kler også godt rosa, er helt mørk så jeg føler at rosa er en av mine farger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...