Gå til innhold

Lovlig å bruke barnas epost adresse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sperret noen for innkommende epost til meg. Blokkert. Dette har vedkommende nå skjønt og sender nå eposter fra sin datters epostadresse så den skal nå inn til meg!! 

Er det lovlig å gjøre dette?datteren er jo over 18. Kan hende hun har gitt sine foreldre tillatelse til å bruke hennes epost men det kan vi ikke tro. Dersom hun ikke har gitt dem tillatelse, gjør da foreldrene noe ulovlig? Finnes det en lov om å få inn på,kontrollere og bruke andres epost?

Anonymkode: 83860...331

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, bare blokker adressen. Verre er det ikke.

Anonymkode: 97a30...808

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, bare blokker adressen. Verre er det ikke.

Anonymkode: 97a30...808

Det er vel egentlig ikke det som er spørsmålet her?

Anonymkode: 26370...06c

Skrevet

Guriland...det vet jeg da! Poenget er om det er lovlig eller  om det finnes en lov ifht dette?

Ts

Skrevet

Det er sikkert ikke lov å hacke seg inn på andres epost. Om hun har gitt han passordet blir det en annen sak.

Anonymkode: b5eaa...d0b

• Liker 2
Skrevet
Den ‎22‎.‎09‎.‎2016 at 16.41, AnonymBruker skrev:

Jeg har sperret noen for innkommende epost til meg. Blokkert. Dette har vedkommende nå skjønt og sender nå eposter fra sin datters epostadresse så den skal nå inn til meg!! 

Er det lovlig å gjøre dette?datteren er jo over 18. Kan hende hun har gitt sine foreldre tillatelse til å bruke hennes epost men det kan vi ikke tro. Dersom hun ikke har gitt dem tillatelse, gjør da foreldrene noe ulovlig? Finnes det en lov om å få inn på,kontrollere og bruke andres epost?

Det beste er å ringe foreldrene å høre om det stemmer. Kanskje det er en feil eller noe som står på slik at foreldrene ikke vet det? Du kan jo anmelde dem, men jeg ville forhørt meg med de foresatte først.

Skrevet
Den 22. september 2016 at 16.41, AnonymBruker skrev:

Er datteren over 18 år så kan de med hennes tillatelse benytte seg av hennes e-post konto(er)

Skrevet

Det er ikke lov å benytte andres epostadresse eller sende brev i andres navn uten tillatelse. 

Jeg foreslår at du tar kontakt med denne datteren og ber henne om å ikke la foreldrene kontakte deg via henne, fordi det er gode grunner til at du har blokkert dem. Dersom datteren har gitt dem tillatelse kan det være hun trekker den tilbake om hun forstår at foreldrene kansje gjør noe galt, og om de ikke har hennes tillatelse kan hun konfrontere dem med det på egenhånd. Dersom datteren ikke bryr seg er det bare å blokkere henne også.

Anonymkode: b440e...0fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...