AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Skal kjøpe noe som jeg skal leie ut. Det står mellom en to-roms i Oslo eller et rekkehus ca 30 min utenfor Oslo. Hva tror dere vil lønne seg økonomisk/hva vil stige mest i verdi når jeg skal selge igjen? Tror jeg vil få leid den ut lett begge steder... Anonymkode: aa99a...05e
prt90 Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal kjøpe noe som jeg skal leie ut. Det står mellom en to-roms i Oslo eller et rekkehus ca 30 min utenfor Oslo. Hva tror dere vil lønne seg økonomisk/hva vil stige mest i verdi når jeg skal selge igjen? Tror jeg vil få leid den ut lett begge steder... Anonymkode: aa99a...05e Er målet ditt ren spekulasjon eller en langsiktig investering? Det er et ganske avgjørende spørsmål når du bestemmer hva du skal kjøpe..
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #3 Skrevet 22. september 2016 1 minutt siden, prt90 skrev: Er målet ditt ren spekulasjon eller en langsiktig investering? Det er et ganske avgjørende spørsmål når du bestemmer hva du skal kjøpe.. Jeg vil ikke ha disse pengene på bok, så tenker at det er lurt å bruke det på bolig. Kan tenke meg å leie den ut i 6-7 år. TS Anonymkode: aa99a...05e
prt90 Skrevet 22. september 2016 #4 Skrevet 22. september 2016 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke ha disse pengene på bok, så tenker at det er lurt å bruke det på bolig. Kan tenke meg å leie den ut i 6-7 år. TS Anonymkode: aa99a...05e Du svarte egentlig ikke på spørsmålet, hva er viktigst for deg løpende avkastning eller prisstigning? Og hvor stor risiko er du villig til å ta? Er dette penger du tåler å tape? Endret 22. september 2016 av prt90
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #5 Skrevet 22. september 2016 2 minutter siden, prt90 skrev: Du svarte egentlig ikke på spørsmålet, hva er viktigst for deg løpende avkastning eller prisstigning? Og hvor stor risiko er du villig til å ta? Er dette penger du tåler å tape? Det viktigste for meg er prisstigningen. Trenger ikke løpende avkastning nei. Vil helst ikke ta noen stor risiko. Tåler å tape penger, men ønsker det ikke. TS Anonymkode: aa99a...05e
prt90 Skrevet 22. september 2016 #6 Skrevet 22. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste for meg er prisstigningen. Trenger ikke løpende avkastning nei. Vil helst ikke ta noen stor risiko. Tåler å tape penger, men ønsker det ikke. TS Anonymkode: aa99a...05e Da er vi farlig nær "ren spekulasjon" og det blir egentlig helt bingo hva du skal kjøpe så lenge det er i et pressområde. Hva med å kjøpe deg inn i et nybygg som har noen år til ferdigstilling? Da slipper du å styre med utleie. Men håper du er klar over risikoen ved en slik investering.. Dette er ikke akkurat som å sette penger i banken, med høy belåning skal det ikke rare bevegelser i boligmarkedet til før investeringen er tapt.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #7 Skrevet 22. september 2016 I Oslo, helt klart. Kommer det et krakk så vil Oslo holde seg bedre enn "utenfor Oslo." Og litt av erfaring også så er det ofte lettere å få tak i skikkelige leietakere på en mindre leilighet enn et rekkehus (som typisk leies ut til barnefamilier). Jeg leide ut en enebolig en gang, og det var en del "spesielle" leietakere. Det er (selvsagt ikke alltid) noen ganger en grunn til at de stod utenfor boligmarkedet. Når man er så etablert at man har barn, så har man gjerne kjøpt seg bolig. Har aldri hatt tilsvarende problemer med å leie ut mindre enhter. Anonymkode: 115f6...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #8 Skrevet 22. september 2016 Selv ville jeg vært forsiktig med å investere i Oslo akkurat nå. Syns jeg ser endel bobletegn, bla. spekulanter som investerer kun fordi de tror på videre oppgang. Blir jo gjerne en selvoppfyllende profeti det, fram til dagen bobla sprekker.. Avkastningen er også lav i forhold til andre deler av landet. Uansett så tror jeg ikke boligprisene i Oslo har så mye mer å gå på før politikerne sier at nok er nok og setter igang tiltak for å dempe veksten. Anonymkode: 4c3f6...379 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #9 Skrevet 22. september 2016 Den mest attraktive beliggenheten, vil alltid være den tryggeste investeringen. Oslo er stort og 30 minutter utenfor Oslo kan være hvor som helst, så spørsmålet er umulig å besvare m Anonymkode: a487b...bd3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå