Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet for et års tid siden til det vi trodde var et helt ok nabolag. Og det er det sikkert. Hadde det ikke vært for folkene her. Vi har fem hus nært oss. La meg gi dere en rundtur:

Hus 1 Ungt par med en liten datter. Og tre huskyhunder som står ute i hundegården sin og piper fra morgen til kveld. Møtte henne ved postkassestativet en dag og da spurte hun faktisk om hundene bråkte mye på dagtid, og jeg svarte at jeg at "Ja, de piper en del. Og det høres veldig godt!" Da svarte hun at "Det syns ikke jeg."
Hus 2 Enslig utenlandsk mann som alltid skal snakke masse når man møter han og han har all tid i verden! Problemet er at han utenlukkende vil snakke om den gangen noen stjal bilen til venninna hans. Og han tar ikke et hint om at samtalen er over.
Hus 3 Ser ut som en dynge!! Det er bildekk, døde trær, et bilvrak, masse plasttønner, planker... Alt mulig. Og huset ser ut som at det skal falle sammen når som helst.
Hus 4 Har en liten hund som bjeffer hele dagen og hele natta. Aner ikke om den er ute eller inne. Ser den ikke, men hører den hele tide.
Hus 5 Kjefter på alle andre for alt mulig. "Jeg har fått reklame! Hvem faen har pakka denne jævla reklamen i postkassa mi?!" Postbudet har sikkert gjort en feil... Og dessuten står papirdunken rett ved siden av. "Flytt den jævla bilen din!! Ingen kommer forbi den der jævla bilen!!" Bilen mi sto i min innkjørsel... Han er foresten 21 år, men oppfører seg som han er en 80 år gammel surgubbe.

Hvordan takler men kjipe nabolag? Jeg orker ikke bruke plenen vår om sommeren på grunn av disse kjipe folkene.

Anonymkode: 9a971...a51

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bare selge og flytte da? problem solved. 

Høres jo ut som et helvete, ellers kan du begynne spele musikk hverdag, helst blackmetal ute menst du griller, pass på og få mye røyk fra grillen.

Anonymkode: 03a68...d6e

Skrevet

Flytt. Jo før, jo bedre

Skrevet

Høres ut som et sted jeg ikke ville tilbragt mer tid enn jeg måtte til jeg kom meg vekk derfra...

Anonymkode: eee28...085

Skrevet
På 22.9.2016 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Problemet er at han utenlukkende vil snakke om den gangen noen stjal bilen til venninna hans. Og han tar ikke et hint om at samtalen er over.

Anonymkode: 9a971...a51

:skratte:

Anonymkode: 742b9...dc4

Gjest Pastpresent
Skrevet

Høres faktisk ut som et helt normalt nabolag. Folk er folk.

Skrevet

Dette tror jeg ærlig talt man må regne med når man bor i nærheten av andre mennesker.

Kan ramse opp noen av mine naboer, så ser du i hvert fall at du ikke er alene:

Nabo 1: En familie med 2 barn, mann og dame. Har til dags dato sett damen utenfor huset 2 ganger, mens mannen tilbringer halve natten i hagen, der han bråker med diverse verktøy (sirkelsag etc.). Ellers liker han å fly med dronen sin helt inntil nabohuset, kjøre verdens mest bråkete crosser på kveldstid og å brenne bråte uten å passe på, og helst mens det blåser.

Nabo 2: En kjempegretten gubbe som kjefter for alt, f.eks. kommer han alltid ut og kjefter fordi han mener det bråker når man kaster søppel i søppeldunken. Har en kone som alltid er full og vil ha lange samtaler, og en hund som løper fritt rundt i hagen og bjeffer konstant. 

Nabo 3: Middelaldrende ektepar som krangler konstant, helst ute på gårdsplassen. Når de ikke krangler (eller mens de krangler), spiller de danseband-musikk på høyt volum, de har et eget stereoanlegg på verandaen som de bruker til dette.

Nabo 4: Enslig mann som har tomten full av gamle bilvrak og annet skrot. Bilene mener han at han skal fikse opp for å selge, men per dags dato har ikke en eneste bil forlatt tomten.

Nabo 5: En tomt der det en gang sto et hus, dette ble revet for 2 år siden, men ingen av materialene et fjernet. Eieren selv bor i en campingvogn på tomten, der han har ukentlige fyllefester, oftest på mandager.

Anonymkode: c89f9...2e4

• Liker 3
Skrevet

Noen av de der er lett å fikse.

Hus 1 og 4: Ring mattilsynet. Hunder som får det de trenger står ikke å bjeffer hele tiden.

Hus 2: Slutt å hint. Si rett ut at du ikke har tid til å snakke.

Anonymkode: cbcb4...b01

• Liker 2
Skrevet

Flytt. Dere kan ikke endre nabolaget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...