Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag fikk jeg vite at jeg fikk avslag fra nav, jeg sitter her uten penger, uten mat, aner ikke hva jeg skal gjøre.
Jeg kan ikke klare meg uten penger i 3 uker til. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de gav meg avslag, fordi de påstår jeg har hatt egne midler til å betale denne husleien også, Noe som ikke stemmer.
Jeg sitter her nå, med angstanfall og aner ikke hva jeg kan gjøre. Har snakket med mamma og hun kan ikke hjelpe :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sosialstønad du har fått avslag på?
Da skal det i så fall stå i vedtaket hvilken utregning som er lagt til grunn.
Husk at sosialstønad ikke skal ta hensyn til gjeld, så om du har betalt gjeld i stedet for å betale husleie eller sørge for eget livsopphold, så kan ikke NAV gå inn med annet enn for eksempel nødhjelp. Nødhjelp ytes til mat dersom du er helt blakk og ikke har mat i skapene fra før.
NAV gir også avslag dersom det er andre måter du burde kunne skaffe penger på, som for eksempel gjennom statlige stønader, lånekasse eller oppsparte midler.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har søkt livopphold, husleie og etablering. Fikk avslag da de mener jeg har hatt egne midler til å dekke dette, noe som ikke stemmer :(

Skrevet

Om du mener det som står i vedtaksbrevet ikke er riktig så får du klage. Klager på sosialvedtak behandles av fylkesmannen, så da får du en tredjeperson som ser på saken din.
Men les vedtaket godt, det skal være en faktafeil i vurderingen dersom du har noe igjen for å klage. Det er også ditt eget ansvar å dokumentere de faktiske forhold når du søker, så sørg for at all relevant informasjon er tatt med.

Skrevet

Jeg har ikke fått vedtaket i posten ennå, måtte ringe typ 10 ganger for å finne ut om jeg fikk avslag i saken eller ikke. Vedtaket har blitt sendt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...