Gå til innhold

Er dette en mannsjåvinistisk ting å si ?

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Det blir litt ironisk når kvinner roper vi er sterke og selvstendige og kan gjøre alt menn kan. Samtidig som dere vil at menn skal passe på dere.

Det gjelder selvsagt ikke alle kvinner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så mange kvinner nå til dags som vil ha menn til å passe på dem da?

• Liker 1
Skrevet

Det høres mer ut som et argument etter at en kvinne har sagt noe sexist?

Ser ikke helt hensikten med å kategorisere denne kommentaren

Anonymkode: 0ee16...72b

Skrevet

Det er mannsjåvinistisk å tenke at menn skal passe på kvinner ja, og at de ikke kan ta vare på seg selv.

Anonymkode: 29ba3...9d7

Skrevet
2 timer siden, Aragorn II Elessar skrev:

Det blir litt ironisk når kvinner roper vi er sterke og selvstendige og kan gjøre alt menn kan. Samtidig som dere vil at menn skal passe på dere.

Det gjelder selvsagt ikke alle kvinner

Hvorfor tror du det er de samme kvinnene som sier dette?

Dessuten.....man skal vel passe på hverandre i et forhold og en familie.

Anonymkode: 3a782...5b0

Gjest Baremenneske
Skrevet

Jeg er kanskje litt gammeldags som kvinne men setter pris på litt hjelp fra en mann nå og da.. Jeg er ikke svak og jeg klarer meg som regel selv i fleste situasjoner... men så kommer det plutselig til at jeg hadde trengt noen med litt mer sterke armer  til noe tyngre løft/ hjelp til flytting pluss pluss...  Selv må jeg innrømme at der trenger jeg litt hjelp! - også i litt andre situasjoner jeg som jente helt ærlig ikke har hatt helt interessen for å lære meg... ( om jeg ikke hadde vært helt nødt til det..) Tror man ikke kommer fra det helt at menn og kvinner er og blir litt ulike. Dessuten er det litt deilig å bli holdt rundt litt også...😆😊

Gjest Baremenneske
Skrevet
1 minutt siden, Baremenneske skrev:

Jeg er kanskje litt gammeldags som kvinne men setter pris på litt hjelp fra en mann nå og da.. Jeg er ikke svak og jeg klarer meg som regel selv i fleste situasjoner... men så kommer det plutselig til at jeg hadde trengt noen med litt mer sterke armer  til noe tyngre løft/ hjelp til flytting pluss pluss...  Selv må jeg innrømme at der trenger jeg litt hjelp! - også i litt andre situasjoner jeg som jente helt ærlig ikke har hatt helt interessen for å lære meg... ( om jeg ikke hadde vært helt nødt til det..) Tror man ikke kommer fra det helt at menn og kvinner er og blir litt ulike. Dessuten er det litt deilig å bli holdt rundt litt også...😆😊

Ellers klarer jeg helt fint passe på meg selv som så mange andre!😆😊

Skrevet

Kanskje det ikke er de samme kvinnene som sier a) og b).

Skrevet

Legger bare ved denne jeg:

B_lXi2hWQAAIsQW.jpg

Anonymkode: a0ef8...250

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...