Gå til innhold

Hvordan skape seg et godt liv som singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 30-årene og "evig singel". Har i flere år ventet på å møte den rette, og at livet skal bli bedre. Men nå ønsker jeg å ha et godt liv som singel, for det kan jo hende jeg forblir singel en god stund til, kanskje for alltid. Så dere andre single der ute, hva gjør dere lykkelige?

Min utfordring er hovedsakelig at jeg har få venner, og de få vennene jeg har har egne familier og er mye opptatt. Jobben tar mye tid, i tillegg til at jeg har få (egentlig ingen :sjenert: ) hobbyer. Dette resulterer i en hverdag der jeg kommer sent hjem fra jobb, og ligger på sofaen resten av kvelden. Tar meg en joggetur i ny og ne.

Men dette er jo ikke et godt liv for meg. Jeg har skjønt at jeg må ta ansvar for egen lykke, og ikke belage meg på andre. Men jeg trenger litt tips og inspirasjon :) Hva gjør dere på fritiden? Har dere noen dyr som gjør tilværelsen bedre? Noen hobbyer og interesser? Andre ting?

Anonymkode: 09cc9...01d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utfordre deg selv med å møte nye mennesker, prøv ting du har hatt lyst å gjøre og gjør ting du ellers liker.

• Liker 2
Skrevet

Start med noe som virkelig fyller fridagene dine og som kan bli en lidenskap, paragliding f.eks.

Paragliding er ikke for dyrt, du trenger en skjerm og kurs ja, men siden vil du jo utøve aktiviteten forholdsvis rimelig. Det finnes fine miljøer der du flyr sammen med andre og dem som driver med det benytter gjerne hele lørdager og søndagen til å drive med aktiviteten - de har ofte også sosialt samvær i ettertid.

Så start med noe spennende, så kan du nær sagt ikke vente med å komme de ut døren.

Skrevet

Du har ingen hobbyer skriver du, men er det noe du kunne tenkt deg da? I såfall start der.

Skrevet

Hobbyer og interesser er gull verdt. 

Jeg personlig har så mange aktiviteter jeg er med på at jeg må ha en like aktiv mann om det skal være tid og forståelse for et forhold. Innenfor alle disse aktivitetene er jeg jo sosial med andre som deler samme interesse. Og vips har jeg alltid noen å henge med og å snakke med. 

Fordelen er at jeg er fysisk veldig sterk og frisk og jeg har en TV som støver ned. 

Anonymkode: 363e9...fa9

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i 30-årene og "evig singel". Har i flere år ventet på å møte den rette, og at livet skal bli bedre. Men nå ønsker jeg å ha et godt liv som singel, for det kan jo hende jeg forblir singel en god stund til, kanskje for alltid. Så dere andre single der ute, hva gjør dere lykkelige?

Min utfordring er hovedsakelig at jeg har få venner, og de få vennene jeg har har egne familier og er mye opptatt. Jobben tar mye tid, i tillegg til at jeg har få (egentlig ingen :sjenert: ) hobbyer. Dette resulterer i en hverdag der jeg kommer sent hjem fra jobb, og ligger på sofaen resten av kvelden. Tar meg en joggetur i ny og ne.

Men dette er jo ikke et godt liv for meg. Jeg har skjønt at jeg må ta ansvar for egen lykke, og ikke belage meg på andre. Men jeg trenger litt tips og inspirasjon :) Hva gjør dere på fritiden? Har dere noen dyr som gjør tilværelsen bedre? Noen hobbyer og interesser? Andre ting?

Skaff deg hobbyer og single venner :)

Skrevet

Du kan jo også forsøke å melde deg som frivillig i f.eks. røde kors, masse forskjellige aktiviteter hvor du kan bidra til å gjøre hverdagen bedre for andre med positiv energi tilbake til deg :)

Skrevet

Du må nesten bare gå i deg selv og finne ut hva det er som gir deg glede, for der er folk så forskjellige. Du må finne ting du virkelig har lyst til sånn at dørstokken ikke blir så tung å komme seg over.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon, men har heldigvis en hobby som tar mye tid. Driver med hester. :) Hvor bor du da?

Skrevet

Du er heldig! Jeg har ikke tid til å ha noen hobby.. 

Anonymkode: 7b56c...37c

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar! Hvilke hobbyer og interesser har dere da? Hva gjør dere etter jobb og i helger?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er generelt veldig glad i hund, og når familiehunden gikk bort fikk jeg min egen. Derfra har det egentlig bare ballet på seg, med utstillinger, lydighetskurs og konkurranser, sportrening hver uke, og går på besøks-kurs gjennom Røde Kors så kanskje han kan bli besøkshund. Har også lyst til å prøve agility men det blir alt for mye for både meg og hunden. I tillegg har vi en del gode "hundevenner" som han leker med jevnlig og da snakker vi eierne om løst og fast også. Flere har faktisk blitt gode venner av meg. Så å få hund var ikke bare for å ha en kompis, det ble rett og slett til en livsstil, hvor det i perioder er ting som skjer hver eneste helg, og man møter mange nye folk fra alle deler av landet. MEN man må jo like hund og i det minste være villig til å prøve hundesport hvis du kunne tenke det at det jeg har beskrevet over som en hverdag for deg da. Og ikke minst, pengene bare renner ut, så om du kunne tenke deg å drive med en del forskjellige ting med hunden, må man ha økonomi til det også.

Anonymkode: eb803...d41

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som deg, jeg :) Takk for at du startet tråden, håper det kommer noen fine svar.

Et spørsmål til dere i samme situasjon: hvordan håndterer dere realitetene? Jeg kjenner at siden toget for å få egne barn straks har gått, begynner jeg faktisk å bli litt lei meg og bitter. Det vil jeg helst ikke bli...Hva syns du om sånt, ts?

Anonymkode: c7941...087

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som deg, jeg :) Takk for at du startet tråden, håper det kommer noen fine svar.

Et spørsmål til dere i samme situasjon: hvordan håndterer dere realitetene? Jeg kjenner at siden toget for å få egne barn straks har gått, begynner jeg faktisk å bli litt lei meg og bitter. Det vil jeg helst ikke bli...Hva syns du om sånt, ts?

Er toget gått? Du er jo fruktbar i noen år til ;) 

Hva er forskjellen på at du er 20 år og tenker at du skal bli gravid innen 10 år, enn å være 30 og tenke at du skal bli gravid innen 10 år? :P 

Anonymkode: d609b...20c

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er toget gått? Du er jo fruktbar i noen år til ;) 

Hva er forskjellen på at du er 20 år og tenker at du skal bli gravid innen 10 år, enn å være 30 og tenke at du skal bli gravid innen 10 år? :P 

Anonymkode: d609b...20c

Jeg tror ikke jeg kommer til å finne meg mann med det første. Dessuten er jeg 35, ikke 30. Så ja, toget er nok gått for min del.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke jeg kommer til å finne meg mann med det første. Dessuten er jeg 35, ikke 30. Så ja, toget er nok gått for min del.

Nei, det har det ikke. Jeg er eldre enn deg og tenkte det samme. Det var feil. Hvis du vil ha barn. Få barn alene med donor og lag din egen lille familie. En kan ikke stole på andre mennesker enn seg selv uansett. 

Anonymkode: abe3d...050

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en del eldre enn deg og har dermed god trening i å være evig singel :ler: . Jeg har alltid vært glad i å lese bøker så det har tatt en god del av fritiden opp gjennom årene. Dessuten har jeg så godt som alltid jobbet mye så fritid har vært litt begrenset. I perioder har jeg vært opptatt med håndarbeid som f.eks. strikking og hardangersøm og i fjor begynte jeg med scrapping (lager kort). De siste 3-4 årene har jeg også blitt litt mer fysisk aktiv, så det går gjerne med en 3-4 kvelder i uken til trening i en eller annen form, og i fjor høst begynte jeg å prøve meg på litt friluftsliv. Nå sikter jeg på litt mer fjellvandring hvis jeg klarer å få skviset det inn i planen. I løpet av oktober har jeg fått lagt inn 2 helgeturer i fjellet, som jeg håper jeg skal få til. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var også "evig singel" før jeg møtte partneren min, og hobbyer var(og er) gull verdt! Om du har et lite nettverk og ikke vil bedrive noe hjemme anbefaler jeg å bli med i en forening av en  sort!

Skrevet

Så fint at du ønsker å skifte litt fokus, TS! Det viktigste er tross alt deg selv :)

Nå er jeg bare 25, og slettes ikke "evig singel", men har vært singel i et par år nå.

Jeg trives utrolig godt som singel, og har aldri egentlig forstått det der evige jaget noen har etter forhold, uten at det selvfølgelig er noe galt i at noen ønsker det. Jeg har fått kjøpe meg et hus som jeg stortrives i, jeg har fått en utrolig spennende og utfordrende jobb som jeg gleder meg til å dra på, og jeg har det generelt sett veldig bra. Jeg behøver aldri ta hensyn til andre enn hundene, og styrer dagene, mndene og årene som jeg selv vil.

Jeg har alltid trivdes veldig godt i eget selskap, selv da jeg var lita kunne jeg gjerne leke alene heller enn å få venner over eller dra på besøk. Jeg har alltid hatt veldig mange venner, men for meg var det nok å se de på skole osv. Jeg har flere hobbyer, hvor den største er hund. Det går mange timer i uka med til hundene, for jeg trener og konkurrerer, er instruktør i hundeklubb og er mye på tur. Jeg liker også å holde på med planter, dyrker egne grønnsaker i vår/sommer og koser meg med det. Svømmer, trener litt styrke og liker å ta vare på meg selv. Jeg liker å se filmer, serier og surfe på nettet. Ellers er det jo alltid noe å gjøre i huset :) Liker i tillegg å prøve nye ting, så finner til stadighet mer å fylle tiden min med.

Jeg tenker det viktigste er å finne ut hva du liker å holde på med, og kanskje tenke på hvordan du vil at livet ditt skal se ut. Deretter få til å skape deg det livet du ønsker uavhengig av andre, også kan forhold heller være en bonus dersom du ønsker deg det. Mitt største ønske nå etter jeg ble voksen og fikk jobb var å kjøpe meg hus, så jeg klarte å gjøre det. Jeg skaper det livet jeg ønsker meg, så er jeg ikke avhengig av andre. Håper du klarer å trives som singel, for det er slett ikke ille å være alene hvis man klarer å fokusere på de rette tingene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...