Gå til innhold

Trenger trøst fra pårørende til psykisk syke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi er på vei mot en ny periode i livet vårt her i familien, og jeg kjenner jeg trenger litt støtte. Jeg skal avtale time med pårørendesenteret på mandag, da ringer de meg opp igjen. Men det føles så uendelig lenge til mandag her jeg sitter. 

Det har endelig fått opp for mannen min at han trenger å legges inn på psykiatrisk sykehus. Jeg har kjempet i 4 år for dette, delvis gjennom å holde ut og se fremover i de gode periodene, samt å prøve å nå inn til han om hvor syk han er i de dårlige periodene. Nå er vi i en situasjon hvor ting han har gjort gjennom sykdommen ikke er forenelig med å være gift... Så nå forstår han at han er syk. Og vil ha hjelp. 

Hvordan skal jeg takle dette? Mannen jeg trodde han var er død, på en måte. Det føles som sorg. All drømmer og håp og minner vi har,  alt er samlet sammen i en mørk gråt og jeg kjenner alt gjør vondt. Hvem er han egentlig? 

Er det noen her som kan dele litt om det å ha sin kjæreste/mann/kone innlagt på psykiatrisk og hvordan det går mht parforhold og ivareta relasjonen til barna osv?

Nå er jeg bare lei meg. 

Anonymkode: 45bac...874

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...