AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Barnet vårt (tror jeg) jobber med de siste to jekslene sine for denne gang. Den siste uken har det vært mye sikling, litt sutring og vegring ved tannpuss, som har gjort at vi har mistenkt tenner, og da toårsjeksler. Men de siste tre nettene har vært helt totalt j*****. Dagene går faktisk veldig bra, med unntak av at barnet bærer litt preg av dårlig nattesøvn. Barnet får paracet siden det utrykker smerte, men vrir seg, sutrer, går over i skikkelige gråteanfall som varer i 5-10 minutter hver, og faller til ro i kanskje maks 5 minutter før ny gråtetokt. Sånn kan barnet holde på i flere timer før det blir nattero noen timer, avbrutt av gråt igjen. Vi holder, trøster, barnet sover sammen med oss, vi tilbyr både kald og lunken drikke, barnet bruker smokk... Noen tips og råd? Og noen som vet hvor lenge dette kan holde på? Hilsen sliten og trøtt mamma til et slitent og trøtt barn. Anonymkode: 3925f...9df
Gjest Magnifiq Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 Prøvd Ibux i stedet? Begge mine har hatt veldig vondt en stunt i forbindelse med tannfrembrudd.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #3 Skrevet 22. september 2016 Fås ibus til så små? Trodde man skulle unngå det på de minste. Er første barnet, så mulig jeg er uvitende. Anonymkode: 3925f...9df
Gjest Magnifiq Skrevet 22. september 2016 #4 Skrevet 22. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fås ibus til så små? Trodde man skulle unngå det på de minste. Er første barnet, så mulig jeg er uvitende. Anonymkode: 3925f...9df Ibux mikstur går fint. 1-6 år (10-20 kg): 5 ml inntil 4 ganger i døgnet. Hør på apoteket. Hvertfall det eneste som har funket for vondt i forbindelse med tannfrembrudd her. Når det hsr stått på som værst ga vi ved leggetid, og dn gang i løpet av natten om de våknet med vondt.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #5 Skrevet 22. september 2016 Nok merisiner og nok gråt. Få barnet til legen og få undersøkt at det ikke har infeksjon eneten i tannkjøttet der tennene holder på å bryte frem, i halsen eller andre steder. Anonymkode: 708a1...788
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #6 Skrevet 22. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fås ibus til så små? Trodde man skulle unngå det på de minste. Er første barnet, så mulig jeg er uvitende. Anonymkode: 3925f...9df Ibux skal ikke barn ha. Det kan føre til varig og alvorlig skade. Anonymkode: 708a1...788 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #7 Skrevet 22. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ibux skal ikke barn ha. Det kan føre til varig og alvorlig skade. Anonymkode: 708a1...788 Tull. Små barn kan også få ibux så lenge man ikke overskrider anbefalt dosering. Ibux får man kjøpt i flytende form til små barn. Anonymkode: 120ce...f8f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #8 Skrevet 22. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ibux skal ikke barn ha. Det kan føre til varig og alvorlig skade. Anonymkode: 708a1...788 http://www.weifa.no/ibux/ibux-20-mg-ml-mikstur-med-jordbarsmak-article192-810.html joda det kan de Anonymkode: 896d8...e7d
tr.heimspia83 Skrevet 22. september 2016 #9 Skrevet 22. september 2016 Når vår jr fikk jekslene var det en del uro, fikk alle 4 innenfor 2 uker og det var en del bråk med det. Ikke for å ta ifra deg optimismen, men hjørnetennene DA snakker vi smertetokter! Vi endte opp med annen hver runde paracept og ibux etter råd fra en lege hos oss. Det fungerte mye bedre enn å kun bruke paracept. De virker på forskjellige måter og kan gi mere ro i kroppen deres. Dentinox eller noe slikt (husker ikke hvordan det skrives) kan også smøres på for å lindre. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #10 Skrevet 22. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull. Små barn kan også få ibux så lenge man ikke overskrider anbefalt dosering. Ibux får man kjøpt i flytende form til små barn. Anonymkode: 120ce...f8f Jeg huskerr ikke i farten hva syndromet heter, men det er ett av skjeldne men alvorlige bivirkninger man kan få av ibux gitt til barn. I bux har og sine langtidbivirkninger så det har vært diskutert å fjerne hele Ibuxen fra det reseptfrie markedet. Jeg vet så pass at mine barn vil aldri få ibux selv ikke med jordbærsmak. Anonymkode: 708a1...788
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #11 Skrevet 22. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg huskerr ikke i farten hva syndromet heter, men det er ett av skjeldne men alvorlige bivirkninger man kan få av ibux gitt til barn. I bux har og sine langtidbivirkninger så det har vært diskutert å fjerne hele Ibuxen fra det reseptfrie markedet. Jeg vet så pass at mine barn vil aldri få ibux selv ikke med jordbærsmak. Anonymkode: 708a1...788 Dokumenter dine påstander takk. Anonymkode: 120ce...f8f
Vera Vinge Skrevet 22. september 2016 #12 Skrevet 22. september 2016 Det er jo bare å sjekke Ibux-miksturen til barn, hvor det står at det kan gis fra 1 år (eller en viss vekt jeg ikke husker). Vi har gitt det ved sterke tannsmerter, som et av barna mine var plaget av. Og det hjalp mye bedre enn paracet.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #13 Skrevet 22. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dokumenter dine påstander takk. Anonymkode: 120ce...f8f http://www.dailymail.co.uk/news/article-2566247/Boy-intensive-care-mum-gave-ibuprofen-cold-Rare-allergy-left-covered-agonising-blisters.html Anonymkode: 5d98f...b2b
tr.heimspia83 Skrevet 22. september 2016 #14 Skrevet 22. september 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2566247/Boy-intensive-care-mum-gave-ibuprofen-cold-Rare-allergy-left-covered-agonising-blisters.html Anonymkode: 5d98f...b2b Det der er jo en allergisk reaksjon på noen av virkemidlene i Ibux. Det er på samme linje som at noen har peanut-allergi det. De kan også dø om de får i seg det de ikke tåler! 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #15 Skrevet 22. september 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2566247/Boy-intensive-care-mum-gave-ibuprofen-cold-Rare-allergy-left-covered-agonising-blisters.html Anonymkode: 5d98f...b2b Den dokumentasjonen der teller ikke. Det du linker til er en allergisk reaksjon. Enkelte er allergiske mot sulfa-preperater, men man kan ikke si at det er farlig og burde vært forbudt bare pga noen er allergiske mot virkestoffet. Mange er allergiske mot skalldyr også, skal man forby skalldyr i hele verden da tenkte du? Anonymkode: 120ce...f8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå