nat26 Skrevet 22. november 2004 #41 Skrevet 22. november 2004 Setter seg i hodet' date=' og blir bare bedre og bedre for hver gang jeg hører den. [/quote'] :enig_animasjon:
Gjest happyending Skrevet 22. november 2004 #42 Skrevet 22. november 2004 Jeg syns sangen er kjempefin jeg, men det høres litt ut som om han tuller når han synger, særlig i begynnelsen.. Så jeg fikk kjæresten min til å synge den, og da ble den bare enda finere.. Jeg er kanskje litt patriotisk mot kjæresten min da, men jeg syns faktisk den ble MYE bedre når han sang den...
Mette Skrevet 22. november 2004 #43 Skrevet 22. november 2004 Jeg synes den er kjempe fin, og blir finere og finere for hve gang jeg hører den. Sitter faktisk og lytter på den nå, da jeg var så heldig og vinne singelen hans. Jeg har ikke hørt resten av cden enda, men skal kjøpe den i nærmeste framtid. Og til de som lurer, ja sangen er skrevet til en liten gutt, som døde av blodkreft 4 år gammel. Han vil ikke ut og si hvem det er. Men han stod denne gutten veldig nær.
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #44 Skrevet 22. november 2004 Jeg synes hele prosjektet til Valen er usmakelig. Musikken er aldeles grusom, den er fullt av klisjeer, og lyder platt og jævlig. Viedoen er så pinlig at jeg ennå ikke har klart å se hele. Måten han har brukt denne døde gutten på (bla. i beste sendetid på Skavlan) for å skaffe seg sympati og selge mer plater- æsj. Jeg blir kvalm. Jeg har mistet venner til både kreft og selvmord, men å bruke de for å selge noe- fytterakkern :evil: :evil: Håper dette makkverket snart havner i billighyllene sammen med Sputnik og Heidi Hauge.
Mamma1 Skrevet 22. november 2004 #45 Skrevet 22. november 2004 Har han brukt denne gutten da?? Har ikke hørt at han har snakket om han jeg.Men uansett så spør folk etter hvem sangen er laget for og da må han jo svare. Skjønner ikke at det er så ille. Tenk på Prepple da i Dum Dum Boys som lagde " Øyenstenen", som han skrev om sønnen han mistet i kryppedød. Er det like respektløst? Eller Claptons Tears in Heaven, sangen handler om sønnen som døde etter et høyt fall. Er det også respektløst? Kan ramse opp haugevis med sanger som er skrevet til minne om noen, kan ikke forstå at denne er noe annerledes. Er det bare fordi at det er Valen?
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #46 Skrevet 22. november 2004 Tenk på Prepple da i Dum Dum Boys som lagde " Øyenstenen"' date=' som han skrev om sønnen han mistet i kryppedød.[/quote'] Sangen heter Tyven Tyven og ble skrevet av Kjartan Kristiansen, ikke Prepple. Prepple mistet en datter, ikke en sønn, hun var ikke en baby men 4 år gammel og døde av hjernehinnebetennelse, ikke krybbedød. Jeg reagerte på dette at Valen i alle sammenhenger (tv, radio og aviser) dro frem historien om denne gutten. Jeg synes det ble så falskt og ekkelt.
Gjest gjest1 Skrevet 22. november 2004 #47 Skrevet 22. november 2004 Valen er kjempe flink til og synge, det må være et skjult talent!! Ja, så skjult at det fremdeles ikke er kommet frem... Noe så platt som det han presterer skal man lete lenger etter. Kan noen vennligst fjerne den ekle mannen snart?
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #48 Skrevet 22. november 2004 Ja' date=' så skjult at det fremdeles ikke er kommet frem[/quote']
Helena Skrevet 22. november 2004 #49 Skrevet 22. november 2004 Beklager men jeg synes den blir litt komisk jeg da. Nesten en sånn sang de "Slå på ring"-guttene kunne ha laget... Enig, hver gang jeg hører starten får jeg en følelse av at det er enda en parodi.
Anglofil Skrevet 22. november 2004 #50 Skrevet 22. november 2004 Hvorfor er det falskt og ekkelt? Enn om han mener det? Og mener du at det er forskjell på krybbedød og hjernehinnebetennelse? Døden, uansett hvordan det har foregått, er ille! Hadde jeg mistet en datter, ville jeg kanskje også laget en sang til ære for henne. Ikke for å tjene penger på det... Hva med de som laget sang til hyllest om Benjamin Hermansen? Eller Eric Clapton som skrev "Tears in heaven" for sønnen sin? Mvh Yvonne
zaera Skrevet 22. november 2004 #51 Skrevet 22. november 2004 Enig, hver gang jeg hører starten får jeg en følelse av at det er enda en parodi. Enig! Og ikke liker jeg musikkvideoen heller.
Gjest Ninakanin Skrevet 22. november 2004 #52 Skrevet 22. november 2004 Jeg synes hele prosjektet til Valen er usmakelig. Musikken er aldeles grusom, den er fullt av klisjeer, og lyder platt og jævlig. Viedoen er så pinlig at jeg ennå ikke har klart å se hele. Måten han har brukt denne døde gutten på (bla. i beste sendetid på Skavlan) for å skaffe seg sympati og selge mer plater- æsj. Jeg blir kvalm. Jeg har mistet venner til både kreft og selvmord, men å bruke de for å selge noe- fytterakkern :evil: :evil: Håper dette makkverket snart havner i billighyllene sammen med Sputnik og Heidi Hauge. Du kjenner ham ikke personlig, å påstå at han bruker denne guttens død synes jeg er veldig usmakelig av deg faktisk!! Når noen spør deg direkte om hvem og hva sangen handler om, skal du la være å svare fordi du tilfeldigvis sitter på et intervju på tv? "nei det vil jeg ikke svare på, for jeg sitter i beste sendetid på tv, sorry mate, no can do". Tulling.
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #53 Skrevet 22. november 2004 Det er måten Valen har brukt denne krefthistorien som har fått meg til å reagere. Jeg har fått følelsen av at det hele er ett godt planlagt pr-stunt for å gjøre gøye komiker jippi duppi dei Valen om til følsomme sippegrine hulk hulk åh så følsom åh så dyp Valen. Og alle landets føledamer og lettpåvirkelige fjortiser løper til den lokale bensinstasjonen for å sikre seg albumet etter å ha sett den følsomme Valen på Skavlan. At folk skriver sangen om noen de har mistet har jeg da aldri sagt noe negativt om, men når de serverer historien bak sangen som en ren forrett, da reagerer hvertfall jeg.
Gjest Maikana Skrevet 25. november 2004 #54 Skrevet 25. november 2004 Jeg klarer ikke ta den alvorlig -- høres ut som Sibbe
Gjest Virvar Skrevet 25. november 2004 #55 Skrevet 25. november 2004 Jeg synes den er absolutt nydelig! Jeg GRÅT da han sang den på Skavland om kvelden. Men jeg klarer ikke å sette musikkvideoen i sammeneheng med historien bak sangen. Det med den lille gutten. For i videoen er det jo en dame som dør. Men sangen er nydelig !! ......Close your eyes I’ll stay beside you I’m still here I won’t let them find you I’ll be laying right here by your side Even though my heart is breaking seeing you like this I’ll face it don’t be afraid you’re not alone....... hadde noen sunget det til/om MEG .....*smelte* Nei, sangen er bare helt nydelig, og Valen er sjarmerende og søt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå