Gå til innhold

Hvor mange kontoer har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt teit, men jeg har nå opprettet en fjerde konto i samme bank. Brukskonto, regningskonto, sparekonto og den nye, drømmekonto. Siste kontoen er for å sette av penger til ting jeg ønsker meg. Er dette teit? Eller dumt på noen måte? 

Mange kontoer har du? 

Anonymkode: 6cdc8...eae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 5

Anonymkode: 4652c...265

Skrevet

Har 5 i en bank og 1 i en annen. Er kontrollfreak, så er derfor :P 

Anonymkode: 17f3a...0a9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fire banker og mer enn ti kontoer. Burde kanskje avsluttet noen av dem. 

Skrevet

5 stk fordelt på to banker. 

Skrevet

Jeg har 4. En bruks/lønnskonto, BSU, høyrente og en vanlig sparekonto i en annen bank for at jeg skal "glemme" litt av den. Der står begravelsespenger jeg ble skremt til å spare opp da jeg var 14. Siden har de liksom stått der. Heldivis ikke fått bruk for dem enda :laugh: Men en drømmekonto høres jo litt morro ut da:)

Anonymkode: 6e282...e2f

Skrevet

Er vel ikke noe i veien for å ha flere kontoer så lenge det er snakk om ren sparekonto, som du setter navn på så du vet hva som er hva. Verre å ha flere kontoer hvor penger plutselig kan ramle inn eller bli trukket fra, lett å miste oversikt da.

Skrevet

Lønnskonto, bufferkonto, høyrentekonto til sparing og en feriesparekonto. Pluss to fond og en vanlig konto i en annen bank. 

Anonymkode: 40ade...a5a

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg litt teit, men jeg har nå opprettet en fjerde konto i samme bank. Brukskonto, regningskonto, sparekonto og den nye, drømmekonto. Siste kontoen er for å sette av penger til ting jeg ønsker meg. Er dette teit? Eller dumt på noen måte? 

Mange kontoer har du? 

Nei, det er overhodet ikke teit eller dumt på noen måte. Det er smart! Du setter sparingen i system, ordner og sorterer pengene dine til ulike formål. Det er lurt. Og da er det nødvendig med flere kontoer! :)

Jeg har 4 kontoer. Alle i samme bank, lett oversikt i nettbanken.

En brukskonto, akkurat nå er det 11.000 på den. Det er til mat og diverse småforbruk som evt apotekvarer og sånt noe den neste måneden. Så har jeg en regningskonto med ca 25.000,- på. En oppussingskonto med 91.000,- og en bufferkonto med 100.000,- Den er ikke lov å røre, ikke før det er absolutt KRISE.

Jeg skal spare opp litt mere penger å ha på oppussingskontoen, og skulle helst hatt over 30.000 på regningskontoen. Så de to kontoene skal få litt penger overført fremover, når jeg kan. Jeg pleier f.eks. kvelden før lønning å overføre alt som står på brukskontoen til sparekonto eller regningskonto.

Anonymkode: 563ca...269

• Liker 1
Skrevet

Har en brukskonto, en sparekonto (som regel er den tom), bsu - som jeg alltid prøver å fylle opp, og en felleskonto med samboer som også fungerer som bufferkonto.

Anonymkode: 573d9...8d9

Skrevet

Har tre kontoer, alle i samme bank. Lønns/brukskonto, sparekonto og BSU-konto. 

I tillegg har jeg depositumskonto da.

Anonymkode: ea4d0...cf7

Gjest Spiderman
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

FøSiste kontoen er for å sette av penger til ting jeg ønsker meg. Er dette teit? Eller dumt på noen måte? 

Hvorfor bryr du deg?

Skrevet

Jeg har fått mye mer økonomisk oversikt etter at jeg opprettet flere kontoer i banken. Inntekten min er ganske lav ettersom jeg er student, så i perioder kan det være vanskelig å få det til å gå rundt. Det er nok flere som tenker at jeg har unødvendig mange kontoer, men for min del har det virkelig lettet situasjonen for meg. 

Jeg har en brukskonto, regningskonto, sparekonto og BSU-konto. I tillegg har jeg opprettet en boligkonto (her har jeg et par husleier), samt en diversekonto (forbeholdt flyreiser og andre planlagte utgifter). Jeg har også en egen hovedkonto for utbetalingene fra Lånekassen (og eventuelt andre inntekter). Denne kontoen bruker jeg kun til å fordele pengene på de andre kontoene.  

Ellers har jeg en annen sparekonto i en annen bank. 

Anonymkode: 0e781...61d

Skrevet

Jeg har brukskonto, liten sparekonto, stor sparekonto og bufferkonto.

Og så kom jeg nå på at jeg har en "glemt" konto i en annen bank med et par tusen kroner på :P

Skrevet

4 stykker. En utgiftskonto der alle regningene går ut fra. En brukskonto der det står penger jeg kan "få lov til" å bruke i løpet av lønningsperioden, en konto der jeg sparer penger til krisetilfeller. Det hadde vært surt om for eksempel vaskemaskin eller kjøleskap plutselig hadde tatt kvelden. 

Pluss en konto med tanke på langtidssparing. 🙂

Skrevet

3.

Brukskonto, BSU og Superspar i DnB. Vurderer å opprette ein vanlig sparekonto i tillegg, siden den eg har fra før kun lar meg ta ut penger 12 ganger i året.

Skrevet (endret)
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange kontoer har du? 

Det er absolutt ikke teit! Dette med drømmekonto er en god idé. Så framt man har mulighet så synes jeg at man skal realisere drømmene sine. Vet du, jeg tror faktisk jeg skal gjøre det samme som deg. Drømmekonto, skikkelig smart synes jeg! 😉

Pluss at det dessverre finnes de som lever over evne. Som realiserer drømmene sine på kreditt. Drømmekonto for the win! 👍🏻

Endret av Luxor
Skrevet

Jeg liker å organisere og har alltid tatt økonomien på alvor. Har 1 brukskonto hvor jeg betaler regninger o.l, en bufferkonto for husleie hvor jeg alltid steber mot å ha ca 3 husleier, en sparekonto for neste sommer, en til sydentur neste sommer, og en bufferkonto for hytta da det alltid kan dukke opp noen utgifter der. Har og en shoppekonto for klær til meg og jr, sparer opp og handler kun 2 ganger i året så jeg får kjøpt ting av litt kvalitet. Har i tilegg 3 felleskontoer med xn(barnefar) en brukskonto hvor vi setter inn penger som brukes til korps o.l store utgifter til jr, en sparekonto med ca 50 000 som han har satt inn, og barne bsu.

Alt dette i samme bank :)

Skrevet

Synes ikke det er teit, det er viktig å ha oversikt over økonomi. 

Jeg har bsu-konto, regningskonto, brukskonto, feriekonto(automatisk sparing 20kr hver gang jeg bruker bankkort), felles matkonto med samboer, sparekonto. 

Liker å ha oversikt over pengebruk, passer alltid på å ha buffer på regningskonto, og setter så mye som mulig inn på sparing/bsu.

Sparebank1´s småsparing er ganske genialt, har spart over 1000kr denne måneden bare fordi jeg drar bankkortet alt for mye:laugh:

Skrevet

2 brukskontoer, 1 regningskonto, 1 konto til utgifter på bil og 1 sparekonto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...