AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Hei. Bor på et lite sted på østlandet, og "alle kjenner alle " . På butikken jeg handler jobber også en bekjent som for noen år siden ble anmeldt av meg for straffbare forhold. Saken var alvorlig nok, men endte med et forlik og en overenstemmelse om å omgås på en skikkelig måte der vi måtte det, og vedkommende slapp straff mot å betale bot og erstatning. Vedkommende innrømmet forøvrig saken, så ingen tvil. Nå har det seg slik at personen i det siste er direkte vemmelig. Overdreven hyggelig til andre og helt mimikkløs til meg. I butikken. Der personen sitter i kassen og jeg skal betale. Eneste butikk i mils omkrets, jeg har jobbet mye for å kunne "småprate" i butikken og la fortid være fortid, men nå dette? Jeg gruer meg til å handle, og lurer på om jeg kan forvente annen behandling som kunde i butikken? Og som sagt, det er vedkommende som har gjort noe straffbart i fortiden, ikke jeg. Og jeg har gjort alt jeg kan for å "spille normal" når jeg handler. Hva gjør jeg? Anonymkode: 1ff4a...537
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Spytt på vedkommende! Anonymkode: 04236...047
Gococo Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Drit i personen og lev livet ditt videre. 3
Gjest Margit Spat Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Med mindre vedkommende gjør noe som kan dokumenteres som dårlig kundebehandling, så gjør du ingen ting. Så lenge vedkommende kun er uttrykksløs overfor deg, så er vedkommendes oppførsel innafor. Hev deg over det, for både du og den andre personen vet at det er h*n som har et problem, ikke du. Skulle personen derimot, i sin jobbsituasjon, bli direkte uhøflig mot deg, og gjøre ting du ville reagert kraftig på også om det var en vilt fremmed ansatt i en annen butikk, så tar du opp den konkrete hendelsen med butikksjefen. (Du må m.a.o. la fortid være fortid i enhver situasjon, du også.)
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Hvorfor bryr du deg? La nå fittekjærringa få være sur og muggen mot deg, why care? Anonymkode: 038a1...136 3
vendeli Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Lett å få litt snevert fokus og henge seg opp i filleting når man bor der "alle kjenner alle", kanskje? Måtte egentlig le litt nå. Jeg som er vant til å bo på litt større steder irriterer meg fryktelig over disse superhyggelige butikkansatte som forventer at vi skal småprate og bli kjent hvis det er lite å gjøre i butikken, når jeg egentlig bare vil betale og komme meg hjem med varene. Noe er det alltid. 5
nordpedant Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spytt på vedkommende! Anonymkode: 04236...047 Det hender jeg kommer over lite gjennomtenkte forslag på Kvinneguiden. TS: Så lenge dette kun er passivt vil jeg tolke det som et forsøk fra vedkommende om å unngå kontakt med deg i den utstrekning det lar seg gjøre. Jeg ville forsøkt å overse det. Over tid blir det en mindre påkjenning.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Såklart er han sur på deg, du anmeldte han. Og han er helt sikkert flau og ydmyk. Hvis han var slem og gjorde noe straffbart mot deg, så skjønner jeg ikke hvordan du klarer å se trynet på han. Du er ei sterk dame, det skal du ha! Jeg er nok i samme situasjon som deg. Men jeg ringer alltid kontoret på butikken før jeg drar dit og spør om han er der, eller hører bare på stemmen når de sier hallo, butikknavn og sitt navn. Jeg klarer ikke å se han enda, ihvertfall ikke komme i en situasjon der jeg må snakke med han. Han virker sint på meg, og det antar jeg at er fordi jeg anmeldte dritten han gjorde... Jeg forstår han er sint, men jeg er sintere, jeg klarer ikke å se han, dette er snart 2 år siden, og magen velter seg og jeg vil spy når jeg ser han. Svarer de ikke på tlf på kontoret, og jeg må på butikken, så ser jeg etter bilen hans. Og jeg har tatt noen "sjanser", og jeg er veldig glad for at oddsene var til min fordel i de situasjonene. Men du må ikke bry dEg. Skjønner ikke hvorfor du lager drama når det er like greit å overse hverandre? Anonymkode: 0941a...a82
mjauritz Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 Jeg forstår ikke? Virker ut ifra HI at personen hverken er frekk eller spesielt hyggelig, nærmere likegyldig mot deg. Det syntes jeg ærlig talt du skal tåle. Dere har en fortid, og vedkommende ønsker ikke mer med deg å gjøre enn nødvendig. Syntes du skal respektere det Så lenge personen ikke er frekk eller ufin. 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #10 Skrevet 22. september 2016 Jeg ville ignorert vedkommende fullstendig, det legger h-n opp til selv. Skjønner ikke hvorfor du skal prøve å være hyggelig hvis den andre ikke er det tilbake. Samtidig ville jeg handlet andre steder når jeg hadde mulighet til det, støtter aldri opp om dårlig service og sure ansatte hvis jeg har andre steder å velge mellom. Må være et utrolig lite sted hvis dere kun har en dagligvarebutikk. Anonymkode: 8a7b4...779
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #11 Skrevet 22. september 2016 Huff, jeg skjønner deg godt, TS. Derfor hadde jeg aldri kunnet bo på et så lite sted. Jeg hadde sikkert hatt vegring mot å snakke med de fleste folk der, alltid en ellerannen hendelse fra fortiden som jeg ikke ville klart å heve meg over. Jeg ville holdt meg unna den butikken, handlet et annet sted (gjort storinnkjøp hver gang, om det var langt å kjøre dit) Anonymkode: 4b57e...dea
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #12 Skrevet 22. september 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Spytt på vedkommende! Anonymkode: 04236...047 Ja, det er voksent å trakassere andre Anonymkode: afffd...963
penny_ Skrevet 22. september 2016 #13 Skrevet 22. september 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ignorert vedkommende fullstendig, det legger h-n opp til selv. Skjønner ikke hvorfor du skal prøve å være hyggelig hvis den andre ikke er det tilbake. Samtidig ville jeg handlet andre steder når jeg hadde mulighet til det, støtter aldri opp om dårlig service og sure ansatte hvis jeg har andre steder å velge mellom. Må være et utrolig lite sted hvis dere kun har en dagligvarebutikk. Anonymkode: 8a7b4...779 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, jeg skjønner deg godt, TS. Derfor hadde jeg aldri kunnet bo på et så lite sted. Jeg hadde sikkert hatt vegring mot å snakke med de fleste folk der, alltid en ellerannen hendelse fra fortiden som jeg ikke ville klart å heve meg over. Jeg ville holdt meg unna den butikken, handlet et annet sted (gjort storinnkjøp hver gang, om det var langt å kjøre dit) Anonymkode: 4b57e...dea Hallo, vi bor i Norge. Det er mange små steder og lange avstander. Hvem gidder å kjøre flere mil for å handle når man har en butikk i nærheten? Hvis noen skulle ofret noe, så er det ikke TS, men vedkommende som jobber på butikken.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #14 Skrevet 22. september 2016 Jeg synes det er å forvente at vedkommende opptrer likegyldig overfor deg. Uansett hvordan du vrir og vender på det har dere en fortid, og at denne personen videre skal opptre overhyggelig overfor deg etter denne hendelsen er jo helt absurd. Jeg synes du sutrer over bagateller. Anonymkode: 52bd8...02b 1
Forundret.. Skrevet 22. september 2016 #15 Skrevet 22. september 2016 Hadde jeg følt meg urettferdig behandlet så tenker jeg at skal han/ hun være sur mot meg så skal h*n få være det ofte. Veksle noen tusen i kronestykker, gå så på handletur.. Finn noen ting du skal ha. Still deg i den køen til kassa der h*n er. Betal, tell feil antall kronestykker. Når du er med siste krona så kom på at du har glemt noe. " parker" kjøpet. Finn det du vil ha, still deg i køen igjen mens du gjør mest mulig ut av deg, snakk med andre kunder, nynn en sang, ta noen dansemoves, les høylytt i se og hør fra stativet eller lignende. Så når det er din tur igjen så finner du frem kronestykkene, tell litt feil. Betal. Før du forsvinner ut døra så kommer du på enda en ting du hadde glemt. Kjør samme greia igjen. Når du står i kassen så stirrer du h*n i øynene og smiler, ikke et sånt stort smil men et sånt halvstort et som tyder på at du ikke er helt i vadder. Så finner du frem kronestykkene igjen! Tell feil igjen, viktig! Dette burde du ta deg tid til å gjøre noen dager i uka, hver uke. Bytt på å ha kronestykker, femmere osv, glemme bankkortet. Kjøp feil ting for å så bytte dem i de riktige osv.. Eller kanskje bare akseptere at grunnet deres fremtid og hvordan "forholdet" deres var så er h*n sur. Er det noe du ikke kan styre så eg det hvordan h*n skal takle det. Kjøp det du skal ha og gå med hevet hode, vis at du ikke påvirkes av surheten, vis at vedkommende ikke klarer å påvirke deg negativt på noe vis.
Gjest ti10 Skrevet 22. september 2016 #16 Skrevet 22. september 2016 Har du tenkt på denne personen kanskje synes det er like ubehagelig å treffe deg? Kanskje han oppfører seg slik fordi han er nervøs og redd for å gjøre noe galt..? Syne du bare skal late som ingen ting, så har du i hvert fall ditt på det tørre.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #17 Skrevet 22. september 2016 12 timer siden, Forundret.. skrev: Hadde jeg følt meg urettferdig behandlet så tenker jeg at skal han/ hun være sur mot meg så skal h*n få være det ofte. Veksle noen tusen i kronestykker, gå så på handletur.. Finn noen ting du skal ha. Still deg i den køen til kassa der h*n er. Betal, tell feil antall kronestykker. Når du er med siste krona så kom på at du har glemt noe. " parker" kjøpet. Finn det du vil ha, still deg i køen igjen mens du gjør mest mulig ut av deg, snakk med andre kunder, nynn en sang, ta noen dansemoves, les høylytt i se og hør fra stativet eller lignende. Så når det er din tur igjen så finner du frem kronestykkene, tell litt feil. Betal. Før du forsvinner ut døra så kommer du på enda en ting du hadde glemt. Kjør samme greia igjen. Når du står i kassen så stirrer du h*n i øynene og smiler, ikke et sånt stort smil men et sånt halvstort et som tyder på at du ikke er helt i vadder. Så finner du frem kronestykkene igjen! Tell feil igjen, viktig! Dette burde du ta deg tid til å gjøre noen dager i uka, hver uke. Bytt på å ha kronestykker, femmere osv, glemme bankkortet. Kjøp feil ting for å så bytte dem i de riktige osv.. Eller kanskje bare akseptere at grunnet deres fremtid og hvordan "forholdet" deres var så er h*n sur. Er det noe du ikke kan styre så eg det hvordan h*n skal takle det. Kjøp det du skal ha og gå med hevet hode, vis at du ikke påvirkes av surheten, vis at vedkommende ikke klarer å påvirke deg negativt på noe vis. Dette kommer ikke til og gjøre saken bedre hvertfall... 😳 Anonymkode: 0a1f6...037 2
globalagogo Skrevet 23. september 2016 #18 Skrevet 23. september 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette kommer ikke til og gjøre saken bedre hvertfall... 😳 Anonymkode: 0a1f6...037 Enig! Årets verste forslag! Husk at det finnes andre kunder i butikken som også skal hjem! Hva hjelper det å oppføre seg som en hyperaktiv unge i køa, og lage så mye styr ved betalinga? Som tidligere butikkansatt kan jeg si såpass: når jeg møter folk jeg har en fortid med, er det ønskelig å få kunden ut av butikken så raskt som mulig. Scann varene, få pengene, kvittering hadebra. Å dille rundt med enkrpninger var helt retarda forslag. Den i kassa blir nok ikke MER interessert i å være hyggelig hvertfall.... 1
Forundret.. Skrevet 23. september 2016 #19 Skrevet 23. september 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette kommer ikke til og gjøre saken bedre hvertfall... 😳 Anonymkode: 0a1f6...037 Det var jo en spøk, noe jeg tok som en selvfølge at alle ville forstå. My bad.. 2
Forundret.. Skrevet 23. september 2016 #20 Skrevet 23. september 2016 2 timer siden, globalagogo skrev: Enig! Årets verste forslag! Husk at det finnes andre kunder i butikken som også skal hjem! Hva hjelper det å oppføre seg som en hyperaktiv unge i køa, og lage så mye styr ved betalinga? Som tidligere butikkansatt kan jeg si såpass: når jeg møter folk jeg har en fortid med, er det ønskelig å få kunden ut av butikken så raskt som mulig. Scann varene, få pengene, kvittering hadebra. Å dille rundt med enkrpninger var helt retarda forslag. Den i kassa blir nok ikke MER interessert i å være hyggelig hvertfall.... Igjen, det var en spøk. Noe jeg selv mener kommer frem hvis en faktisk leser gjennom det nederste avsnittet i innlegget mitt.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå