AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Sikkert ikke så godt for noen å vite, men kanskje noen har noen tips? Hunden min sover på kjøkken og tilstøtende vaskerom om natten. Han begynte med det for omtrent ett år siden. De to første årene sov han på mitt soverom, men han snorker så intenst at det rett og slett ble umulig. Han holdes på kjøkken og vaskerom når han er alene hjemme, derfor tenkte jeg at det var fint for han å være der. Han har selvsagt seng og vann tilgjengelig. Dette har fungert strålende, helt til de siste nettene. Plutselig har han begynt å pipe masse og skrape voldsomt på døra etter at vi har lagt oss. Jeg tar han ut et par ekstra ganger for å sjekke at han ikke må på do, men han viser ingen tegn til å være dårlig i magen eller lignende. Det er heller aldri urin/avføring på gulvet om morgenen, og han er like treig som alltid å få ut om morgenen. Tror ikke det er tisper med løpetid i området, i hvert fall er det ingen av hannhundene i nærheten som reagerer på det (har snakket med noen av de nærmeste). Det er heller ingen endringer i familien, jobb (jeg er i permisjon) eller andre forhold, som jeg kan tenke meg. Noen ideer? Det er umulig å ta han inn på soverommet igjen, dessverre, han ødelegger nattesøvnen min fullstendig med snorkinga. Men syns jo det er fælt at han sitter og piper:-( Anonymkode: 51bf5...1e4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 1 minutt siden, O.G. skrev: Hmm, han stresser. Hvorfor. Jeg har rett og slett ingen anelse. Det er ingen endringer i jobbtider, alenetid hjemme, antall familiemedlemmer, aktiviteter. Ingenting. Som jeg klarer å tenke meg, vel å merke. Han er seg selv på dagtid, virker frisk og normal, ikke stresset. Spiser som vanlig, maser ikke, blid og sosial. Har mest lyst til å bare ta han inn på soverommet, men jeg makter virkelig ikke:-( TS Anonymkode: 51bf5...1e4
Gjest O.G. Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har rett og slett ingen anelse. Det er ingen endringer i jobbtider, alenetid hjemme, antall familiemedlemmer, aktiviteter. Ingenting. Som jeg klarer å tenke meg, vel å merke. Han er seg selv på dagtid, virker frisk og normal, ikke stresset. Spiser som vanlig, maser ikke, blid og sosial. Har mest lyst til å bare ta han inn på soverommet, men jeg makter virkelig ikke:-( TS Anonymkode: 51bf5...1e4 Enn om du prøver å overse pipingen hans?
Reveenka Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Har du sjekket om han har problemer med å sovne pga pusteproblemer? Det at han snorker så høylytt tyder på problemer med luftveiene, sånt er gjerne progredierende. Om du ikke vet hvordan det arter seg så finnes det nok av filmer på youtube av hunder som har søvnapnè og som sliter med pusten når de sover. Kan hende han trenger en sjekk hos veterinær? 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 4 minutter siden, O.G. skrev: Enn om du prøver å overse pipingen hans? Det er det jeg gjør nå, etter å ha tatt han ut en ekstra gang for sikkerhets skyld. Men skrapinga på døra er så voldsom at han vekker hele huset. Har ingen andre rom jeg får hatt han i hvor han ikke forstyrrer, og det er ikke aktuelt å ha han løs i huset da han går rundt og prøver å vekke alle som sover (ikke på samme, stressa måte, men på en sosial hey, jeg er våken så du også våkne-måte). TS Anonymkode: 51bf5...1e4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 6 minutter siden, Reveenka skrev: Har du sjekket om han har problemer med å sovne pga pusteproblemer? Det at han snorker så høylytt tyder på problemer med luftveiene, sånt er gjerne progredierende. Om du ikke vet hvordan det arter seg så finnes det nok av filmer på youtube av hunder som har søvnapnè og som sliter med pusten når de sover. Kan hende han trenger en sjekk hos veterinær? Skal absolutt ta han med til veterinæren så de får vurdert han. Ut fra det jeg hører av han på dagtid, snorker han sånn som han alltid har gjort (altså øredøvende). Han sover godt på dagen, men har innimellom små pustestopp. Virker dog ikke plaget av det på dagen, og er ikke noe verre enn tidligere. Men mulig det har forverret seg gradvis, og at jeg derfor ikke merker det. TS Anonymkode: 51bf5...1e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå