Gå til innhold

Algarve

anne lise

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på Algarve? Reiser dit om kort tid med 2 barn. Hva bør vi gjøre, hvilke steder bør vi besøke? osv.

Anne Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg skal til Argarve kysten i september. Jeg var i Portugal for sikkert 10-15 ar siden, og husker at det er mer kultur der enn hvis du reiser til de typiske stedene i Spania eller Hellas. Fine bygninger, arkitektur, koselige gater, osv. Men det er sa lenge siden, sa jeg vet ikke om det er sann na ogsa. Sa jeg haper noen kan svare oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min var på Algarve-kysten i sommer. Har ingen barn, men vi dro på Big One Aqualand (et digert badeland)som ligger ikke så langt fra Faro (?), det var dritgøy for oss, sikkert like morsomt for dine to. Ellers kan jeg anbefale en liten koselig by som heter Tavira. Utenfor Tavira ligger det en foss som det er kjempefint å bade i, og området rundt er veldg frodig (i hvertfall da vi var der i juli). God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Heisann

Vi var i Portugal og Algarve i 1999 og vi var også i Tavira samt vi kjørte over til Sevilla. Vi bodde i Monte Gordo. Monte Gordo har en fantastisk lang sandstrand blant annet. Vi var også på elvebåt tur langs Guadiana.

20April2002

http://home.no.net/waraas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som aner hvor mange mil det er til Gibraltar og Lisboa, og sånn ca hvor lang tid det tar å kjøre dit?

anne lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strendene er kjempeflotte!!! Husk bare at bølgene som slår inn over stranden kan være lumske, så pass godt på barna!

GOD TUR!!!

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

Er det noen som også vet noe om bleier der nede? Tilgjengelighet og om det er mye dyrere?

Anne Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Heisan!

Det er noen år siden jeg var ved Algarvekysten, men ett sted som vel ikke har forandret seg og som jeg vil anbefale er europas sørøstligste sted Cap Vincente. Det er egentlig bare en klippeavsats ut mot havet med en fyr på, men vel der går det opp for en hvorfor man en gang i tiden trodde at verden tok slutt ved horisonten.

Husk på å legge fra deg badehåndkleet langt inn på stranden - tidevannsforskjellen er stor.

Kos dere! 8)

Clara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...