Gå til innhold

Å bo billigst mulig - kreative ideer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe et gammelt hus på landet, for å slippe å ta opp store lån eller bruke mye av egen formue. Plages ikke av å bo "trasig", så lenge el., vann, kloakk osv. er noenlunde på stell, og ser ikke på det som fornuftig å invistere stort i egen bolig, eller å betale dyre dommer i leie. Hvis jeg skulle ombestemme meg i senere tid og huset er vanskelig å bli kvitt, kan jeg uansett beholde det som fritidsbolig og backup, tenker jeg (alltid et sted å bo hvis økonomien blir trang, kan leie ut bolig nr. 2 i noen år, etc.). Noen som har mer praktiske løsninger, eller andre kreative (seriøse) ideer? Er ikke bundet til noen spesiell landsdel.

Hvis noen skulle lure, er bakgrunnen for spørsmålet at jeg ser for meg en lav og uforutsigbar inntekt om noen år, og da hjelper det på nattesøvnen å vite at jeg med all sannsynlighet kan leve av egne midler og private forsikringer, framfor å bruke NAV (som jeg da bevisst vil ha bidratt minimalt til selv) som backup-plan.

Anonymkode: fdff2...ac0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp liten leilighet sentralt i en mindre by. Som i Drammen kan du få små leiligheter i sentrum ganske billig. Og da trenger du ikke bil, du bor i gangavstand til alt. Ellers går det tog og busser overalt.

Kjøper du et veldig gammelt slitt hus på landet, må du ha bil, og det kan komme stygge utgifter på huset. Har selv bod sånn, og det ble veldig dyrt, og med all kjøringen til byen og jobb. Kjøpte en helt ny rekkehusleilighet i sentrum, på omtrent samme størrelse. Og det ble ikke høyere utgifter. For jeg trengte ikke bil lenger, og på ny leilighet ingen ekstra utgifter.

Anonymkode: f16c3...506

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...