Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet i sommer og bestilte for 3 måneder siden et spisebord hos min lokale møbelbutikk. Idag kom det og det viser seg at butikken har bestilt feil. De tar på seg skylden. Det vil ta 3 måneder å få et nytt, men de tilbyr at jeg kan låne et av deres utstillingsmodeller i mellomtiden.

Jeg mener at jeg også skal få rabatt på spisebordet mitt. Jeg har ikke betalt for å få ha et lånebord i 3 måneder til, da dette er deres feil. Hva synes dere?

Anonymkode: 6f3a7...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbrukerkjøpsloven regulerer dette forholdet. Etter den så har du fått et låneprodukt. Om butikken vil gå utover forbrukerkjøpsloven får du ta opp med butikken. Du kan ikke kreve noe etter loven.

Anonymkode: c5462...55a

• Liker 1
Skrevet

Hvis du får låne et utstillingsbord av dem, er jo det en kjempeservice. 

Å si at du SKAL ha rabatt er ufint. Det er synd at du har fått feil, uansett om det er butikken eller fabrikken som har sendt feil. Sånt kan skje. 

Skrevet

Hvordan kan dette ta tre mnd da, skal de sende det med hest og kjerre fra Kina eller skal de ro det hit fra Australia?

Å forvente noe avslag etter at dem har klusset det slik til er ikke annet enn å forvente, hadde jeg drevet butikk så hadde jeg gitt et avslag selv (kunden hadde ikke måtte spørre en gang) da det hadde føltes pinlig å begå feil som gikk ut over kunden.

Skrevet
19 minutter siden, made4u skrev:

Hvordan kan dette ta tre mnd da, skal de sende det med hest og kjerre fra Kina eller skal de ro det hit fra Australia?

Å forvente noe avslag etter at dem har klusset det slik til er ikke annet enn å forvente, hadde jeg drevet butikk så hadde jeg gitt et avslag selv (kunden hadde ikke måtte spørre en gang) da det hadde føltes pinlig å begå feil som gikk ut over kunden.

Om kunden allerede har handlet på salg da? Og kunden får låne et utstillingsbord av butikken, dette kan ikke selges senere, med mindre det selges med kjemperabatt ( gitt vekk) 

Det er naturlig at kunde får kompensasjon, men man gir jo ikke vekk varene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...