AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Jeg og samboeren min har kjøpt oss en liten undulat som er 6 uker gammel og har hatt han/hun i snart en uke alt, Osiris (som hun eller han heter) er ganske tam allerede, har ikke noe problem med hendene våre, og har selv satt seg opp på brillene mine mens jeg bruker dem. Jeg personlig har ikke så veldig mye erfaring med undulat, men samboeren min har litt erfaring siden han hadde undulater mens han vokste opp, dette er jo nå noen år siden. Osiris er veldig urolig inni buret sitt og roer seg ikke ned før vi tar han/hun ut av buret og jeg får litt vondt inni meg av å se på dette fordi det virker som hun/han ikke har det så veldig bra inni i buret. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å gjøre det bedre for Osiris? Samboeren min sier at det ikke er noe vi kan gjøre med det, men jeg føler at det er veldig slemt mot Osiris. (han er ikke urolig HELE tiden) Og Osiris pleier også å grave seg inn i mat skålen og blir sittende der, er det noen som vet noe om den oppførselen? Vi har det buret som heter Canto fra Ferplast Anonymkode: 3211c...f70
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Mine undulater pleide også å grave seg ned i matskålene i en liten periode i begynnelsen og grave litt i sanden i bunnen av buret, men det slutter de som oftes med fort. La den lille få litt tid på seg til å bli kjent med buret sitt bare, er ikke så mye å få gjort med det egentlig. Ta tiden til hjelp bare lykke til videre Anonymkode: b36e2...869
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Vokste også opp med noen undulater, de kan bli så veldig tamme, men ikke alltid. Men høres ut som dere er på god vei til at den blir veldig håndtam Husker vår første også var håndtam, helt til det siste. Undulater kan være litt urolige om de ikke har nok selskap, og buret og tilværelsen er jo også nytt for Osiris. La det gå seg til noen uker, gjør det ikke det så kan man vurdere et litt større bur eller litt mer utetid. Sørg for at det er nok og variert mat i buret, sand med korn/mat og nok i matskåla, nok leker, et speil (f. eks. den klassiske speilhuska) og gjerne noen små kvister fra skogen som h*n kan sitte på. Ha gjerne buret i samme rom som dere på dagtid slik at h*n ser dere er der, undulater er som så mange andre fugler ganske sosiale dyr. La han/henne prøve vingene så ofte som mulig, men husk å dekke til gjennomsiktige flater som vinduer/speil og andre ting laget av dette i rommene h*n har tilgang til, undulater kan nemlig skade seg hvis de tror de kan fly gjennom en åpning der de bare møter hardt glass. Anonymkode: 0a5f3...ce6
Tvist Skrevet 22. september 2016 #4 Skrevet 22. september 2016 Undulater bør helst holdes i par eller flokk. https://www.dyreklinikk.no/stell-av-kjaeledyr/undulat/hva-du-boer-tenke-over-foer-du-skaffer-deg-undulat/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå