AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Nordmenn trenger ikke kjøtt, vi er genetisk anlagt til å ikke spise kjøtt. Da Norge var ferskt så spise folk bare bark og korn. Vikingene har de gravd opp og sett på sjelettet at de var veganer. Nå i disse dager er det mye snakk om Fårikål. Men jeg synes alle skal gjøre en innsats og heller lage Fåriquorn! Quorn er et deilig vegetarisk protein som veldig om deilig kjøtt. Det er nesten det samme som å spise kylling, bare at det er mer naturlig. Og ikke smaker papp sånn som ekle soyatofu. Min oppskrift 1,4 kg Quorn 5 L oksebuljong (det smaker litt som kjøtt, men du dreper ingen dyr og det er ikke laget av kjøtt) 1 kålhode 1 maiskolbe 5 ss sort pepper. Hel. Kok dette i 20 minutter til kålen er mør. Her har du en helt vegansk rett!! GOD HØST Anonymkode: bf957...d84 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 som minner om deilig kjøtt *** Anonymkode: bf957...d84 1
stan Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Jeg spiser kjøtt først og fremst fordi det smaker godt. Akkurat nå holder jeg på å lage høstens første fårikål. Det er jo bare fantastisk godt. 2
Pawn Hearts Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 (endret) Når ble oksebuljong vegansk? http://www.matoppskrift.no/sider/ingrediens_enkel.asp?id=Oksebuljong Endret 21. september 2016 av Pawn Hearts 9
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, Pawn Hearts skrev: Når ble okesbuljong vegansk? http://www.matoppskrift.no/sider/ingrediens_enkel.asp?id=Oksebuljong Den siden er ikke ekte, oksebuljong er laget av fekonisert estragon Anonymkode: bf957...d84
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 TS spøker Anonymkode: e82b7...cda 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 dette er en av de dummeste innlegget. Nei mennesker klarer ikke å overleve uten kjøtt. Anonymkode: e6722...b9b
Gjest PetterPanne Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Men schøtt er jævla gøtt da Ingenting slår en skikkelig god biff Og den gode samvittigheten at et dyr ble slaktet for å tilfredsstille meg
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 Vi er genetisk anlagt til å spise begge deler. Bare til å ta et blikk på tennene våre det. Anonymkode: f7a7b...d29 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn trenger ikke kjøtt, vi er genetisk anlagt til å ikke spise kjøtt. Da Norge var ferskt så spise folk bare bark og korn. Vikingene har de gravd opp og sett på sjelettet at de var veganer. Nå i disse dager er det mye snakk om Fårikål. Men jeg synes alle skal gjøre en innsats og heller lage Fåriquorn! Quorn er et deilig vegetarisk protein som veldig om deilig kjøtt. Det er nesten det samme som å spise kylling, bare at det er mer naturlig. Og ikke smaker papp sånn som ekle soyatofu. Min oppskrift 1,4 kg Quorn 5 L oksebuljong (det smaker litt som kjøtt, men du dreper ingen dyr og det er ikke laget av kjøtt) 1 kålhode 1 maiskolbe 5 ss sort pepper. Hel. Kok dette i 20 minutter til kålen er mør. Her har du en helt vegansk rett!! GOD HØST Anonymkode: bf957...d84 De første menneskene som slo seg ned i Norge var jegere. Anonymkode: 611a2...264 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 Jeg er allergisk mot soya, egg, laktose, bønner, linser, nøtter og det meste av frukt og grønnsaker. Kan du fortelle meg hvordan jeg kan være vegetarianer? For jeg skulle gjerne vært det, men ser ikke hvordan det skal kunne gå. Anonymkode: fdcdf...6d7
Oppgitt78 Skrevet 21. september 2016 #12 Skrevet 21. september 2016 3 minutter siden, PetterPanne skrev: ...Men schøtt er jævla gøtt... schøre å schøpe no schøtt? 1
Gjest PetterPanne Skrevet 21. september 2016 #13 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, Oppgitt78 skrev: schøre å schøpe no schøtt? Jepp, klar får å schøre i meg ei god schøttlefse. Schlafse litt mens jeg schlurper i meg alt
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #14 Skrevet 21. september 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn trenger ikke kjøtt, vi er genetisk anlagt til å ikke spise kjøtt. Da Norge var ferskt så spise folk bare bark og korn. Vikingene har de gravd opp og sett på sjelettet at de var veganer. Nå i disse dager er det mye snakk om Fårikål. Men jeg synes alle skal gjøre en innsats og heller lage Fåriquorn! Quorn er et deilig vegetarisk protein som veldig om deilig kjøtt. Det er nesten det samme som å spise kylling, bare at det er mer naturlig. Og ikke smaker papp sånn som ekle soyatofu. Min oppskrift 1,4 kg Quorn 5 L oksebuljong (det smaker litt som kjøtt, men du dreper ingen dyr og det er ikke laget av kjøtt) 1 kålhode 1 maiskolbe 5 ss sort pepper. Hel. Kok dette i 20 minutter til kålen er mør. Her har du en helt vegansk rett!! GOD HØST Anonymkode: bf957...d84 Link til denne nye viking viten? 1
ElectricScum Skrevet 21. september 2016 #15 Skrevet 21. september 2016 Du bomma jo helt på navnet, fåriquorn, da. 5
Commander Skrevet 21. september 2016 #16 Skrevet 21. september 2016 Selv ikke ketchup kan redde smaken av insekter... #måhaproteiner
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #17 Skrevet 21. september 2016 Quiz: hvilken del av fårikålen må byttes ut for at den skal være vegetariansk? a) quornikål b) fåriqourn Hvis quizen er vanskelig, ligger det et hint i navnet. (Ja, dette er et sarkastisk innlegg til at TS skriver fåriquorn i HI) Anonymkode: 913cf...93c 1
Suppetuppe Skrevet 21. september 2016 #18 Skrevet 21. september 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: dette er en av de dummeste innlegget. Nei mennesker klarer ikke å overleve uten kjøtt. Anonymkode: e6722...b9b enig med deg at innlegget er dumt, men kommentaren din er seriøst dummere. 1
Suppetuppe Skrevet 21. september 2016 #19 Skrevet 21. september 2016 Har du kilder på at vikingene var veganere..?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #20 Skrevet 21. september 2016 Eh..oksebuljong er jo kjøttkraft.Veldig lite vegansk. Vil også (som flere andre) anbefale å bytte ut det andre ordet enn saueordet i tittelen på retten. Og jeg er veggis selv, altså. Anonymkode: cdea1...3bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå