Canrinha Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Hei, Jeg bare lurer på en ting. Det står at man ikke skal tafse på livmortappen etter EL i tilfelle man er gravid. Hva er forskjellen på å ta på livmortappen og å ha sex? vil ikke dette teoretisk sett da kunne skade like mye? Skjønner ikke hva livmortappen er uansett hvor mye jeg leser. Er det den lille kulen man kjenner inne i kjeden? Om jeg presser litt kommer den lengre frem, men jeg har ikke noe hull i den tror jeg? Føler meg helt grønn, og dette er sikkert dumme spm. men håper noen kan svare... Takk
Lofilteret Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Bare ikke tenk så mye på det ... de fleste gjør ikke det 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Jeg kjente mye på livmortappen etter el. Dette anbefales IKKE!! Jeg fikk betennelse og måtte gå på antibiotikakurer, og jeg tror dette skjedde fordi jeg fikk betennelsen etter jeg begynte å kjenne på livmortappen! Det er ikke meningen å tafse på den, og da trenger man heller ikke det. Anonymkode: 05549...58f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Det har med infeksjonsfare å gjøre og ikke mekanisk skade. Slimproppen som beskytter og stenger livmor dannes ikke før etter noen uker. Den vanlige penisen er helt greit. Men det er ikke så lurt å drive å skifte partner f.eks.. Anonymkode: 99baa...9ce
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 1 time siden, Canrinha skrev: Hei, Jeg bare lurer på en ting. Det står at man ikke skal tafse på livmortappen etter EL i tilfelle man er gravid. Hva er forskjellen på å ta på livmortappen og å ha sex? vil ikke dette teoretisk sett da kunne skade like mye? Skjønner ikke hva livmortappen er uansett hvor mye jeg leser. Er det den lille kulen man kjenner inne i kjeden? Om jeg presser litt kommer den lengre frem, men jeg har ikke noe hull i den tror jeg? Føler meg helt grønn, og dette er sikkert dumme spm. men håper noen kan svare... Takk Uansett hvor mye du vasker og spriter hendene og fingrene dine så har du bakterier på dem som ikke skal inn i skjeden uansett om du ønsker bli gravid eller ikke. Har du derimot blitt gravid etter eggløsning så kan bakterier lage problemer. Neglene dine kan og lage rifter som igjen gir grobunn for ting du ikke vil ha. Livmortakken er som en nesetipp dypt inne i skjeden. Anonymkode: a4960...a72
Canrinha Skrevet 21. september 2016 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2016 Tusen takk for alle svar Jeg har aldri kjent på den før- eller etter den- før siste ukene. Ikke før jeg begynte å lese på forumer der de anbefaler å vite hva som skjer- for å øke sjansen for graviditet..(indirekte) ifht el osv. og kjenner etter om jeg kan ha blitt gravid, hvor tappen som jeg fortsatt ikke helt skjønner jeg på.. og så kjenner jeg at den ikke er helt glatt, men at det er en liten "tapp" på den. som jeg blir redd for. Har jo blitt helt gal, og skjønner fortsatt ikke hva jeg kjenner etter.. har bare kjent, og det har skapt mye større forvirring og bekymringer og nå som jeg vet at jeg har kjent så mye der oppe er jeg redd for at det også har gjort mer skade- for det har jo ikke gitt meg noen ting! Kun mer redsel og forvirring som sagt. Skal aldri mer tafse "inni" der.. Men.. da er det ikke lurt at man blir "fingret" heller da kanskje...? (beklager ordbruken)
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 14 minutter siden, Canrinha skrev: Men.. da er det ikke lurt at man blir "fingret" heller da kanskje...? (beklager ordbruken) Nei, det er ikke alltid så gunstig når en er gravid. I tillegg til infeksjonsfare fra "skitne" hender er slimhinnene mer følsom og blør letter. Så med alle fremmedlegemer, selv ultralyd eller spekel for den del, kan det oppstå småblødninger fra veggene, som kan være skremmende og stressende uansett om det ikke er farlige blødninger fordi man vet ikke selv hvor blodet kommer fra.. Anonymkode: 99baa...9ce
Canrinha Skrevet 21. september 2016 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke alltid så gunstig når en er gravid. I tillegg til infeksjonsfare fra "skitne" hender er slimhinnene mer følsom og blør letter. Så med alle fremmedlegemer, selv ultralyd eller spekel for den del, kan det oppstå småblødninger fra veggene, som kan være skremmende og stressende uansett om det ikke er farlige blødninger fordi man vet ikke selv hvor blodet kommer fra.. Anonymkode: 99baa...9ce Tusen takk for opplysningen var ikke klar over at det ikke var bra! Da er det slutt på all tafsing der nede fra og med i dag! Vet ikke om jeg er gravid heller, selvom jeg håper..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå