Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2004 #1 Skrevet 17. november 2004 Jeg skal ha besøk av fem 3-åringer på fredag, (min datters park-venner) vi skal spise lunsj og kose oss, men uten de vanlige kosetingene som kakao, kake, yoghurt. Poenget er at det er en hverdag, og maten skal være sunn. Har dere tips til hva jeg kan servere, som er sunt, godt og ikke vanskelig å lage? Varm drikke lurer jeg også på. Hva lager man om ikke kakao/varm saft?
Gjest lmari Skrevet 17. november 2004 #3 Skrevet 17. november 2004 Brødskiver med litt morsomt pålegg: lag ansikter med agurk, tomat osv, skriv ting med kaviar på ost etc. Varm drikke som ikke er kakao eller varm saft? Kommer bare på te og kaffe, jeg....
Elle Melle Skrevet 17. november 2004 #4 Skrevet 17. november 2004 Rå grønnsaker i staver. Eller i treninger stukket på spidd og festet i et halvt kålhode. Pynter du den litt, så ser den fort ut som et pinnsvin. Skiver med ost og skinke stekt i vaffeljern er godt og ser artig ut. Ellers er jeg helt enig i forslaget om morsomt pyntede brødskiver. Det blir nok en stor hit! Varm melk kanskje?
Gjest Nane Skrevet 17. november 2004 #5 Skrevet 17. november 2004 Pitabrød med fiskekaker. Det er en slager her i huset.
søndagsengel? Skrevet 20. november 2004 #6 Skrevet 20. november 2004 Nå er jeg jo litt sent ute da, men likevel... Buljong er vel varm drikke som ikke er usunt??
Dina Skrevet 20. november 2004 #7 Skrevet 20. november 2004 En kopp kakao på en hverdag en gang i blant har da vel aldri skadet noen, eller???
Gjest Ethereal Skrevet 20. november 2004 #8 Skrevet 20. november 2004 Kakao er jo melk! Du kan bare lage den svakere og mindre søt enn om det hadde vært til kos! Ingen problemer, barn elsker kakao uansett!
Arkana Skrevet 20. november 2004 #9 Skrevet 20. november 2004 * Smoothies er sunt og godt, og ungene kan plukke selv hva slags frukt de vil ha i. * Wraps er spennende mat for de små. * Fyll pitabrød eller grove hamburgerbrød med pålegg (gjerne kalde fiskekaker, eller omeletter).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå