Gå til innhold

Besøksvenn.. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har litt ekstra tid på dagtid midtukes, og lurer på om jeg skal melde meg som besøksvenn gjennom røde kors.

Hvordan fungerer det egentlig?

Er det slik at man melder seg, også får man tildelt noen som trenger en besøksvenn.? Eller hvordan foregår det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg meldte meg opp til å være besøksvenn via rødekors etter en kampanje, ble sendt på "infomøte" og hørte ingenting etterpå. Syntes det var innmari frustrerende og synd. Mener å huske at jeg ringte etter en stund for å følge opp, men nå er det jo en stund siden. Så kanskje du kan ringe din lokale avdeling og høre hva behov og fremgangsmåte er?

Ellers er det alltids behov for ordentlige støttekontakter har jeg inntrykk av. Da får man jo betalt, men ikke mye og ikke sykepenger eller pensjonspoeng. Jeg anser det som en mellomting mellom ekstrajobb og frivillig arbeid - noe man gjør fordi det er hyggelig

Skrevet

Jeg var besøksvenn i rundt 5 år. Dro på infomøte og meldte meg på. Så på et slags "intervju" og kurs etter det. Så fikk jeg en liten liste (tror det var tre-fire stykker) over mennesker jeg kunne velge (kun alder og kjønn).

Alt i alt en veldig fin ting å gjøre. Var veldig koselig til tider, og litt frustrerende til tider. Anbefales veldig. 

Anonymkode: 954e2...825

Skrevet

Jeg er besøksvenn gjennom røde kors. Er 43 og er besøksvenn for en på min egen alder. Har vært en god erfaring. Men man må huske å sette noen grenser fra starten om hva som er ok f eks når det gjelder kjøring og evt andre tjenester. Hun jeg er besøksvenn for har forsøkt å bruke meg som taxi innimellom. Der er ikke greit, jeg har ikke lov å ta betalt for bensin. Jeg kjører henne i butikken i nærområdet - men ikke lengre strekninger. Hvis jeg ikke skal den veien selv da. Jeg tok et par besøksvenn kurs og man må ha førstehjelpskurs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...