Gå til innhold

Til fotografen før eller etter vielsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ikke gifte oss før klokken fire og hadde egentlig bestilt fotograf til kvart på fem, men i forrige uke snakket jeg med toastmasteren og han mente vi burde prøve å skyve på vielsen. Vi skal gifte oss i en av Bergens mest populære kirker og slet lenge med å få en skikkelig bekreftelse på tid for seremonien. Vi er derfor litt engstelige med tanke på å skyve på dette. Så da lurte vi på om kanskje vi skulle gjøre unna fotograferingen før vi drar til kirken. Jeg var egentlig bestemt på at han ikke skulle se meg før kirkedørene ble åpnet, men samtidig vil jeg jo at bryllupsfesten skal vare lengst mulig og at vi slupper å stresse veldig med å få tatt bildene.

Noen som har samme "problem"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også gifte oss klokken 1600, men har likevel valgt å fotografere etter vielsen. Vi har innvitert gjestene til klokken 1730 og middagen starter klokken 1830 Vi vet vi har litt dårlig tid, men likevel vil jeg ikke at min tilkommende skal se meg før vielsen Vi har heller satt litt restreksjoner på middagen. (3 1/2 time) og talerene har fått beskjed av toastnaster at p.g.a. tidspress må hver tale holde seg til mellom 5-10 minutter:D Jeg tror også at selv om festen blir litt kortere enn vanlig, vil nok vi være glade, men slitne når festen nærmer seg slutten likevel... :D

Gleder meg masse!!!

Skrevet

Vi er også i det dilemmaet. Vi gifter oss kl 15 og må inn til byen for å fotograferes. Derfor har vi bestemt at vi skal ha fotograferingen før bryllupet.

Jeg syntes det er litt kjipt at samboeren min får se meg før vielsen, men vi må gjøre det slik siden vielsen er så sent. Jeg ønsker å få unna fotograferingen slik at vi ikke må stresse med det etter vielsen.

Det er jo en liten fordel at vi drar før vielsen, da er jeg nysminket og ikke rød i øynene og kinnene :wink:

Skrevet

Vi har heldigvis ikke dette dilemmaet da vi gifter oss 11.30. Må innrømme at jeg er veldig glad for at vi skal til fotografen etter vielsen, men på en annen side er det jo smart å ta fotograferingen først også da. Det kommer litt an på hvor oppsatt man er på at brudgommen ikke skal se bruden før selve vielsen lissom. Det er mye å tenke på og sikkert ingen lett avgjørelse, men jeg håper dere blir fornøyd uansett hva dere gjør!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde vielsen kl 15 og var hos fotografen på forhånd. Dette var helt perfekt for oss, da vi ønsket å ta i mot gjestene da de kom fra kirken til festlokalene. Vi ville være sammen med gjestene så mye som mulig, da de fleste hadde reist langt. Stor suksess, stemningen var helt topp og vi fikk masse flotte ekstrabilder siden vi ble fotografert hele denne tiden.

Vi synes også tiden mellom vielse og mat i et bryllup ofte er litt kjedelig, for i mange bryllup tar ingen ansvar for å få opp stemningen.

Jeg hadde ingen problemer med at min mann såg kjolen min før vielsen, for selve vielsen i kirken var helt spesiell uansett. Og på denne måten kunne han fritt si hva han mente om kjolen og meg og dagen vår så langt, uten å måtte vente helt til vielsen var over. Han var riktig så kjekk selv også!!

I tillegg anbefales fotografering før vielsen av fotografer. Øynene skinner mer, og man er full av spenning og forventning. Etter vielsen slapper man mer av.

Lykke til med valget og bryllupet!

-M-

Gjest Anonymous
Skrevet

Heia

Vår vielse var kl. 15 og vi var hos fotografen 1615 - vi ble viet i byen. Jeg har hørt det motsatte av M at fotografene synes at brudeparet får en egen glød etter vielsen. Før vielsen så er man ofte litt stressa og nervøs og det kan komme lett frem.

Jeg har ei venninne som ble viet 1500 og de var hos fotografen før vielsen.Hun følte at bildene ble mislykket da de var så stressa og hadde ikke roen på noen ting.

Men jeg kan understreke at en annen venninne som giftet seg kl. 17 og de tok bildene etter vielsen. Så ergo det er opp til brudeparet hva dem ønsker!

Lykke til

20April2002

http://home.no.net/waraas

Skrevet

Vi skal ha vielsen klokken 15 og har valgt fotografering først fordi da blir det ikke den lange ventetiden for gjestene. Vi har gjester fra hele landet og for de blir det ikke bare " å stikke en tur hjemom" før bryllupsfesten. Dessuten er det hyggelig å kunne ta imot gjestene når de ankommer festlokalet, så er man sikker på at man får hilst på alle! I tillegg er man jo "helt perfekt" når man kommer rett fra frisøren og det er jo allright med tanke på fotografering, etter veielsen er man kanskje litt rød rundt øynene o.l.

Det er ihvertfall noen arumenter for å fotograferes først.... selv om jeg vet det er like mange argumenter for å fotograferes etter vielsen....men de må jeg bare la være å tenke på :blunke:

Skrevet

Vi giftet oss kl.16 og var hos fotografen først.

Vet ikke hvorfor, det bare ble sånn. Jeg er imidlertid kjempeglad for at vi gjorde det sånn. Vi hadde nemlig barna med, og da var de noenlunde opplagt og blide hos fotografen. Minsten som var 2 år, ble veldig skremt i kirken av orgelet og alle folkene og begynte å grine, og endte med å sovne. Hvis vi skulle tatt bildene etterpå, så hadde hun nok vært ganske sur og vanskelig kjenner jeg henne rett ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Når vi giftet oss, bestillte vi bevisst fotograf før vielsen, fordi da var vi nypynten. Dette falt seg naturlig for oss, og vi har hørt fra andre at det er det lureste. Vi brukte gifteringene under fotografering, og tok de av atterpå. :roll::roll:

Klem More

Skrevet

Da har jeg bestemt meg, jeg får bare bite i det og la min kjære se meg før vielsen. For han spilte det nemlig ingen rolle.

Tusen takk for svar :D

Gjest Rose, ikke innlogget
Skrevet

Tro meg Meta; det blir stort å møtes ved avtalt sted også (vi skal møte fotografen på en nydelig uterestaurant ved Nidelven i Trondheim), og under vielsen er det et hav av høydepunkt allikevel.

Du er dessuten perfelt mht sminke etc. som forhåpentlig vis ikke er grått bort enda, og kjolen er ennå ikke krøllete.

Og det med at brudepar har en egen glød før vielsen - vel den tror jeg er like sterk før vielsen spente som man er. En flink fotograf får deg til å slappe av - uavhengig av om det er før eller etter vielsen. Og ikke minst; gjestene kommer til å sette pris på en sammenhengende fest fra vielsen via middag og kaffe.

LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet dere hva jeg tror ? Jeg tror fotografene sier det som passer dem for å få flest mulig klienter... :ler: Det er jo tross alt dette de tjener penger på og de ønsker seg sikkert flest mulig oppdrag!

Velg det som passer i forhold til festen ! Og bruk uansett vannfast mascara...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sier: Ta det som passer dere best :P

Vi er glade for at vi valgte etter, men det betyr ikke at alle andre er det.

Uansett så er det en helt spesiell dag :) lykke til da.

20April2002

http://home.no.net/waraas

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde fotograferingen etter vielsen noe jeg synes var perfekt siden jeg ikke ville at mannen min skulle se meg før kirkedørene gikk opp....me n det hører med til saken at stedet hvor vi skulle fotograferes ligger to minutter fra både kirken og festlokalet -ergo ble det ikke så lenge for gjestene å vente før middagen, og det er jo et poeng. Jeg er heller ikke den typen som blir så lett rørt, så sminken min var like flott etter vielsen som før, men dersom du er av den typen som lett tar til tårene, er det kanskje lurt å ta bildene før vielsen? Jeg følte at jeg slappet av og koste meg til fotografen, og tror kanskje jeg ville vært mer stressa om det var før vielsen, men er ikke så sikker på om slike ting synes så godt på bilder.

Gjest eminel
Skrevet

Jeg ville tatt bildene rett etter vielsen! Det pga av jeg ikke ville at han skulle sett meg i brudekjolen før vielsen. Det er visst nesten like vanlig å ta bilde før, mange er jo ikke lenger opptatt av tradisjonene, og siden dere vies så sent på dagen, så hadde det kanskje vært mest praktisk å blitt fotografert tidlig på dagen :)

Skrevet

Vi fotograferte oss også før vielsen, som begynte kl. 14:00. Hovedgrunnen var at gjestene ikke skulle vente. Vi var kjempefornøyd med bildene, men jeg tror jeg kan si at fotografen har æren for det. :D

Skrevet

Vi skal også til fotografen før vielsen. Først og fremst fordi fotografen allerede hadde en avtale om ettermiddagen (vielsen vår er kl 14.00) og fordi vi ikke ville la folk vente så lenge mellom vielsen og middagen.

Skrevet

Etter vielsen!!!!

Det er noe eget med å gå å vente på at din kjære skal få se deg for første gang den dagen.. Når dørene går opp og dere ser hverandre for første gang pyntet og kjempelykkelige.... Det vil dere jo ikke få følelsen av om dere tar bildene først..

Dessuten blir bryllupsfesten lang nok!!!! Ikke tenkt på det.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...