AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Tillater dere at barna over 10 år kommer opp i senga deres (foreldrene) om morgenen i helgene? Eller sender dere dem ned i stua/ rommet fram til dere selv står opp? Min sønn på 10 år står opp kl. 8, mens vi selv liker å sove til kl. 9 i helgene. Han kommer inn i senga vår rundt kl. 8 for å vekke oss. Lurer bare på hvilke rutiner dere har på dette. Anonymkode: 5e0e3...f94
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Det må da være opp til hver enkelt? Jeg ville synes det var slitsomt og et mulig problem om min sønn på ti år kom til oss på natta for å sove, men at et barn på ti år kommer inn i senga etter å ha våknet i helga, for å ha selskap og kanskje lese tegneserier eller spille spill på iPad ville jeg synes var bare koselig. Anonymkode: a1daa...e51 3
Gjest Magnifiq Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det må da være opp til hver enkelt? Jeg ville synes det var slitsomt og et mulig problem om min sønn på ti år kom til oss på natta for å sove, men at et barn på ti år kommer inn i senga etter å ha våknet i helga, for å ha selskap og kanskje lese tegneserier eller spille spill på iPad ville jeg synes var bare koselig. Anonymkode: a1daa...e51 Veldig enig. Bare koselig syns jeg 😊
Gjest Annetnavn_ Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Dattera mi står opp kl. 6, skrur på barneTV og jeg sover til jeg våkner, ofte kl. 8.30. Hun er åtte år og strålende fornøyd med å få se barneTV uten at noen voksne maser om at nå har hun har sett nok. Sånn har det vært siden hun var 6-7 år.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Hvis dere ikke synes at det ikke er ok å bli vekket før, prat med sønnen dere-han begynner å bli gammel nok til kunne og lære og ta hensyn. Og han klarer seg alene i en time. Anonymkode: ec0d8...783 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Min sønn er så still som mulig om morningen for han elsker å ha alenetid. Sniker seg forbi rommet vårt og opp i stuen. Han kan være oppe i mange timer før oss. Det har han vært fra han var 5-6 år. Nå er han 9. Anonymkode: c6403...5b7 1
aerox Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 Dette høres ut som ett luksusproblem😉 Tenk at det kunne vært myyye værre👍 Vi har yngre barn, men her starter senest kl 06.15😛 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Jeg har helt siden jeg hadde jeg hadde småbarn krevd å sove lenge i helger jeg. Frem til barnet kunne være oppe selv stod jeg opp og sov videre på sofaen. Da barnet ble 6-7 stod barnet opp alene, jeg hadde ferdigsmurt mat stående klar. Bråking var forbudt. Regelen er at det ALLTID er lov å vekke meg hvis det er noe, feks. spørsmål eller noe man ikke får til eller lignende. Men det er ikke lov å vekke meg bare for å vekke meg. Har nå en 11-åring, og nå sover barnet lenger enn meg og jeg har ikke alenetid kvelder i helgene lenger. Derfor står jeg opp en time eller to før barnet nå, for å få den kosen selv. Regner med det snur igjen da barnet flytter ut Anonymkode: 6928e...cdf
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 52 minutter siden, aerox skrev: Dette høres ut som ett luksusproblem😉 Tenk at det kunne vært myyye værre👍 Vi har yngre barn, men her starter senest kl 06.15😛 Hva er verre med det? Det har dere da valgt selv. Anonymkode: 6928e...cdf 1
MapleSirup Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 Det er da bare koselig! Enten må dere kose dere med det eller så må dere stå opp!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 Her står både 5, 8 og 11-åringen opp selv og ser tv. Det hender 5-åringen kommer inn, men det er ikke så ofte lenger. En 10-åring er gammel nok til å forstå at du/dere ikke skal vekkes hvis dere sier i fra. Anonymkode: 65c74...19b
Gjest lipgloss Skrevet 24. september 2016 #12 Skrevet 24. september 2016 Jeg syns også dette er veldig koselig,våres barn fikk komme inn til oss så lenge de ville, de vokser fort dette av seg så det kontrollere seg selv, siste barnet sluttet med dette i 8 års alder og nå liker han rolig alenetid isteden for å komme inn til oss,må si jeg savner det litt for det var veldig søtt og koselig en fin måte å starte helgene på.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #13 Skrevet 24. september 2016 Barn i den alderen kan ha glede av å f.eks gjøre klart til frokost for sine foreldre. Kanskje dere kan lære ham hvordan kaffetrakteren fungerer, slik at han kan dekke til frokostbord og koke kaffe før dere våkner. Dere får sove i fred, og han kan kjenne på skryten han får for innsatsen. Anonymkode: 3ddde...30b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #14 Skrevet 24. september 2016 Ville ha sagt at han ikke får vekke dere. Har ikke 10åring selv, men mange tantebarn i den alderen. De er veldig selvstendige og ordner med mat og klær selv om nødvendig. Han kan klare seg alene en time. Anonymkode: 21d7a...562
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå