Gå til innhold

Verk i hofte på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi ikke verdens beste madrass da - og jeg har litt scoliose i tillegg...

men den siste tiden har jeg av og til våknet av at jeg har fått så vondt i hofte/bekkenet at jeg har måttet gå opp og bevegd meg litt, tatt en Ibux og smurt muskelgele på, det har lindret litt, men fortsatt vært ømt, så har jeg sovnet og når jeg har våknet, er smertene borte... 
Da tenker jeg at når jeg har sovet dypt, så har musklene slappet av slik at smertene forsvant?

Men det er nok noe skjevhet her da det kommer tilbake stadig...

Er det noen øvelser jeg kan gjøre for å forebygge dette? 

jeg merker jeg ikke kan sitte i enkelte sittestilinger heller, sitter jeg skjevt så begynner jeg å kjenne det.

Siden det er stillingsavhengig - at jeg blir sittende i spenn i feil stilling eller ligger på en vond måte, da trigger det musklene?
Noen ideer?

Anonymkode: b3a56...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, gå til fastlegen din.

Anonymkode: c99bb...8d1

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men han sier jo at det nok er pga scoliosen og at det går seg til, at jeg må gå mer osv.

Tok røntgen pga dette, og det var da vi så det var scoliose... men såpass liten at operasjon ikke var nødvendig.

Men tenker det at når bevegelse hjelper, så må det være muskulært.

Jeg var hos naprapat før jeg tok røntgen, og de sa jeg var forferdelig anspent i hofte, rumpe og lårmuskulatur....

jeg burde nok kommet meg til naprapat igjen, men har ikke råd. 
Så trenger tips til ting jeg kan gjøre for å forebygge slike smerter.

Styrketrening, gåturer osv?

Virker som knebøy er bra... men jeg tror scoliosen strammer på noen senere nedover i bekkenet og hoften kanskje... og at det derfor spenner seg slik. Jeg er litt dum som bærer 5 åringen min fortsatt... pluss jeg går med tung veske over skulderen, på den siden som jeg blir vond på... og det gjør jo ting bare ti ganger verre... jeg ble verre nå etter i sommer, pga jeg hadde hatt en slik veske på legoland, og bare hele familiens drikkeflasker osv i den veska.... kjente det godt i siden da....

Skrevet

hehe smarte reklamer her på kvinneguiden. Har du vært uheldig i det siste? Det er fort gjort å forstue et ledd eller forstrekke en muskel. en smertestillende gel kan gi lindring. Ibux.

Vel- jeg syns faktisk at Voltarol gel funker bedre :)

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men han sier jo at det nok er pga scoliosen og at det går seg til, at jeg må gå mer osv.

Tok røntgen pga dette, og det var da vi så det var scoliose... men såpass liten at operasjon ikke var nødvendig.

Men tenker det at når bevegelse hjelper, så må det være muskulært.

Jeg var hos naprapat før jeg tok røntgen, og de sa jeg var forferdelig anspent i hofte, rumpe og lårmuskulatur....

jeg burde nok kommet meg til naprapat igjen, men har ikke råd. 
Så trenger tips til ting jeg kan gjøre for å forebygge slike smerter.

Styrketrening, gåturer osv?

Virker som knebøy er bra... men jeg tror scoliosen strammer på noen senere nedover i bekkenet og hoften kanskje... og at det derfor spenner seg slik. Jeg er litt dum som bærer 5 åringen min fortsatt... pluss jeg går med tung veske over skulderen, på den siden som jeg blir vond på... og det gjør jo ting bare ti ganger verre... jeg ble verre nå etter i sommer, pga jeg hadde hatt en slik veske på legoland, og bare hele familiens drikkeflasker osv i den veska.... kjente det godt i siden da....

Oppsøk helseveset, ikke alternative behandlere.

Basert på det du sier; slutt med den veska og en femåring kan gå selv. Altså, hallo?

Skrevet

Når jeg hadde bekkenlösning hadde jeg veldig vondt i hoftene når jeg sov. Det som hjelpte meg da, var å sove med puter mellom beina når jeg låter på siden.

Anonymkode: 5af0f...b79

• 5 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2016 den 12.13):

Men herregud, oppfør deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...