Gå til innhold

Hvorfor kan ikke troende komme med et skikkelig bevis for at Gud eksisterer?

Anbefalte innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
30 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Salig er den som tror uten å se!

Hvorfor skal vi som tror alltid forsvare oss selv for dere som er kritiske? Jeg har ikke noe problem med at dere ikke tror, men forventer at jeg skal få ha min tro. 

Si meg hvor mange troende har blitt drept av ateister fordi de tror ?

Og hvor mange ateister har blitt drept av troende fordi de ikke tror ?

Og hvor mange troende har drept andre troende fordi de tror på noe annet en det de selv tror på ?

Opp igjennom historien

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Daisy
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er de kristne som snart har plaget de ikke religiøse i 2000 år. Nå må dere la oss være i fred snart!

Anonymkode: 78f41...6d0

Ja for Kristne har jo ikke blitt fordrevet de heller da? Mennesker har skapt onde. Snakke om å være fordømmende.......

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
4 timer siden, Ms. Daisy skrev:

Ja for Kristne har jo ikke blitt fordrevet de heller da? Mennesker har skapt onde. Snakke om å være fordømmende.......

Dett har aldri skjedd at ateister har fordrevet og forfulgt kristne. Mens kristne har forfulgt, fordrevet, torturert og drept ateister.

Skrevet
21 timer siden, Eugene Onegin skrev:

Si meg hvor mange troende har blitt drept av ateister fordi de tror ?

Og hvor mange ateister har blitt drept av troende fordi de ikke tror ?

Og hvor mange troende har drept andre troende fordi de tror på noe annet en det de selv tror på ?

Opp igjennom historien

Det er ganske mange millioner det som ar blitt drept av ateister for å tru, og det skjer fortsatt i land som Nord-korea og kina hvor ateisme er den offisielle statstroen.

Anonymkode: ac402...74e

Skrevet

" Jesus sier til ham: Fordi du har sett meg, tror du. Salige er de som ikke ser, og likevel tror.  "

Anonymkode: e1e7c...492

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske mange millioner det som ar blitt drept av ateister for å tru, og det skjer fortsatt i land som Nord-korea og kina hvor ateisme er den offisielle statstroen.

Ja folk har blitt drept av ateister\Ateister dreper de og. Men det har aldri skjedd at en ateist har drept i ateismens navn.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

" Jesus sier til ham: Fordi du har sett meg, tror du. Salige er de som ikke ser, og likevel tror.  "

Og grunnen til at du tror på Jesus er fordi du er født i den kristne delen av verden.  Hadde du vært født i India ville du mest sannsynlig vært Hinduist. I Israel Jøde, i Iran Muslim. Hvilken religion du tror på avhenginger hovedsakelig hvor i verden du er født. 

Skrevet

Ikke bare det geopolitiske som avgjør hva jesus betyr for svake mennesker, også hvilken periode man er født i: hva jesus sa er basert på ulike bibelversjoner gjennom ca. 1940 år etter at saddisten Saulus startet romerkirke sekten.

Skrevet
48 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Ja folk har blitt drept av ateister\Ateister dreper de og. Men det har aldri skjedd at en ateist har drept i ateismens navn.

Jo, det er akkurat det som skjer i Kina og Nord-korea, ateistiske land hvor all religion er forbudt og religiøse forfølges og drepes.

Skrevet
47 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Og grunnen til at du tror på Jesus er fordi du er født i den kristne delen av verden.  Hadde du vært født i India ville du mest sannsynlig vært Hinduist. I Israel Jøde, i Iran Muslim. Hvilken religion du tror på avhenginger hovedsakelig hvor i verden du er født. 

Jeg sa ikke at jeg tror på Jesus. Men det bibelverset forklarer hvorfor kristne ikke har en trang til å _bevise_ at gud eksisterer. Derfor er det også meningsløst og man kommer ingen vei ved å kreve at de skal bevise. Tvileren Tomas blir omtalt som en som ikke er en tro kristen akkurat fordi han krevde bevis for å tro. 

Vitenskap og tro er to helt forskjellige ting. Det ene er åndelig og uforklarlig og det andre er forklarlig og vi kan ikke motstride beviste teorier. 

Skrevet

jepp, religion er rus for de som ikke stiller spørsmål ved menneskeskapte eventyrhistorien, vitenskapen er for resten av oss som faktisk ikke har klare svar og tåler å leve med usikkerheten om meningen med livet.

Skrevet (endret)

Nå snakker jeg for meg selv. Jeg har aldri hatt en ordentlig bevis, men det trenger jeg heller ikke.

I en periode for noen år siden var jeg helt ødelagt, og jeg tenkte det verste jeg kunne om Gud. Jeg var veldig langt nede og jeg tenkte at om Gud er god så hvorfor lar han meg ha det så fælt? (Jeg vokste opp med åhøre at Hud bare vil folk godt). Jeg var kjempe sint, såret og skuffet. 

Altså, han kom ikke til meg i en drøm og snakka til meg ellerno som så mange religiøse forteller, men på en måte så snudde tankegangen min. Jeg var så ødelagt og så langt nede at jeg ikke orket mer. Jeg tenkte at jeg ikke kunne leve slik jeg gjorde. En kveld kom jeg over en quote på instagram, og jeg har begynt å følge den tankegangen. Vikingene kaldte det for "Kismet". Altså "What will be, will be". Mange sier "Alt skjer for en grunn", men den blir for drøy og usann for meg. Så hver gang noe ikke går slik jeg hadde planlagt holder jeg motivasjonen oppe ved å tenke at "What will be, will be. Jeg må bare ha troa så ordner alt seg". Og den tankegangen er det eneste som hat holdt meg fra å bli slik jeg var før igjen. Kall meg svak og naiv, men det er slik jeg klarer å takle livet mitt og all utettferdigheten jeg opplever. Nå, hva har denne tangegangen med Gud å gjøre? Vel, persoblig tenker jeg at Gud passer på meg og prøver å hjelpe meg og gi meg det jeg fortjener. Det eneste jeg må gjøre er å tro, prøve og ikke gi opp. Jeg har Gud ved min side. Dette er ikke noe bevis for deg, men for meg er det det; Jeg har opplevd så utrolig mange ganger at ting har skjedd og såret meg, også har noe bedre kommet etter. 

Livet er som det er. Det er masse vi ikke vet. Du trenger ikke tro på Gud, men du kan ikke være så arrogant og tror at livet ikke er noe mer enn det mennesker vet i dag. Livet er så mye mer enn vi noen gang kunne drømt om.

Når det er sagt så tror jeg ikke på noe som helst av det som står i de hellige bøkene til religioner. Verken Bibelen eller Koranen eller noe annet. Jeg tror heller ikke på Jesus eller Mohammed (jeg er født i muslimsk familie). Alt det der tenker jeg er bull. Det eneste jeg tror på er at det må finnes en høyere makt eller lignende, og jeg velger å kalle denne makten eller hva det er, for Gud.

Endret av Spiteful
Gjest Eugene Onegin
Skrevet
På 16.11.2016 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Jo, det er akkurat det som skjer i Kina og Nord-korea, ateistiske land hvor all religion er forbudt og religiøse forfølges og drepes.

Det skjer ikke i ateismens navn. Det har aldri vært et tilfelle at drap eller forfølgelse har vært i ateismens navn.

Skrevet
5 timer siden, Eugene Onegin skrev:

Det skjer ikke i ateismens navn. Det har aldri vært et tilfelle at drap eller forfølgelse har vært i ateismens navn.

Det er akkurat det som skjer, alle som er religiøse der blir forfulgt og drept fordi man ser på religion som en trussel mot den ateistiske statens eksistens

Skrevet
På 21. september 2016 den 11.51, Gjest Aragorn II Elessar skrev:

Altså noe annet en at det står i bibelen eller enn annen heller en annen hellig skrift ?

Answersingenesis.org

Denne siden er godt kjent, iallefall blant de fleste kristne. 

Tar en stund å lese gjennom alle artiklene og det er heller ikke sikkert alle temaer interesserer deg, men som kristen arkeolog syntes jeg dette var ekstremt interessant å lese om under masterstudiet.

Bevisene har alltid ligget der, og ekstremt mange tidsskrifter har beskrevet mulige funn som støtter opp under både det gamle og nye testamentet...

Anonymkode: 7ffaf...5cd

Skrevet
23 timer siden, Eugene Onegin skrev:

Hva så? Religion er en av tusen konsepter mennesker benytter til å rettferdiggjøre vold. Skal dette være et argument mot religion i seg selv? Da er det også et argument mot politikk i selg selv, mot ideologi i seg selv, mot rase i seg selv.

Har du forresten hørt om noen som har drevet nødhjelp eller lavterskeltilbud for hjemløse og narkomane i ateismens navn? Kan vi dermed konkludere med at ateisme er noe stort tull?

Skrevet
På 11/16/2016 den 10.57, AnonymBruker skrev:

Feil, NK og  Kina har INGEN statstro.

Skrevet
På 11/17/2016 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Answersingenesis.org

Denne siden er godt kjent, iallefall blant de fleste kristne. 

Tar en stund å lese gjennom alle artiklene og det er heller ikke sikkert alle temaer interesserer deg, men som kristen arkeolog syntes jeg dette var ekstremt interessant å lese om under masterstudiet.

Bevisene har alltid ligget der, og ekstremt mange tidsskrifter har beskrevet mulige funn som støtter opp under både det gamle og nye testamentet...

Anonymkode: 7ffaf...5cd

Kom med noen eksempler da.

Skrevet
På 21.9.2016 den 11.51, Gjest Aragorn II Elessar skrev:

Altså noe annet en at det står i bibelen eller enn annen heller en annen hellig skrift ?

Det er jo nettopp i bibelen Gud har åpenbart seg. 

Skrevet
På 15.11.2016 den 13.17, AnonymBruker skrev:

det er de kristne som snart har plaget de ikke religiøse i 2000 år. Nå må dere la oss være i fred snart!

Plager det deg at kristendommen har gitt oss pressefrihet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...