Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 Altså noe annet en at det står i bibelen eller enn annen heller en annen hellig skrift ?
linsejesus Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Hva ville vært tilstrekkelig som bevis for deg? 1
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, linsejesus skrev: Hva ville vært tilstrekkelig som bevis for deg? Henger meg på denne.Siden du @Aragorn II Elessar etterspør bevis som vil overbevise deg så må du nesten komme med eksempler i det minste. Forøvrig så anser jeg det å tro på Gud som noe personlig og har ingen problemer med at andre har en annen gudstro enn meg, ei heller at de velger å ikke ha en gudstro. 6
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Jeg merker at ingen faktisk svarer på det jeg spør om. 2
SosialisterUt Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 (endret) De fleste med god oppdragelse og et godt hjerte kjenner at gud finnes. Han er her og Han passer på, så lenge du tror. Men Han hjelper ikke syndere, mennesker med et urent hjerte. Det er nok derfor du ikke kjenner Hans nærvær. Endret 21. september 2016 av SosialisterUt 3
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, Negerjeger skrev: Slutt å være så trangsynt og aksepter at det er en høyere makt. Jeg kan fint være åpen for at det finnes en høyere makt. Jeg aviser ikke muligheten for det. Men jeg kan ikke se noen beviser for det. Så hva med at du forteller meg om det du mener beviser Gud. Isteden for å komme med barnslige angrep. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 Jeg har ikke noe behov for å bevise Guds eksistens fordi det er en tro. Jeg har en trosbekjennelse - ikke en vitensbekjennelse. Jeg er så lei av at folk skal angripe kristendommen fra premisser som ikke er riktige. Anonymkode: 376eb...51b 9
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, SosialisterUt skrev: De fleste med god oppdragelse og et godt hjerte kjenner at gud finnes. Han er her og Han passer på, så lenge du tror. Men Han hjelper ikke syndere, mennesker med et urent hjerte. Det er nok derfor du ikke kjenner Hans nærvær. Hjerte er bare en pumpe og har ingenting å gjøre med om du er god eller ond. Ingenting du skriver der beviser Gud. 2
AgentFassbender Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 Fordi dette er veldig begrensede mennesker. De som går soul deep inn i religionen er mennesker som rett og slett er farlige. Du må ikke glemme at de tross alt har blitt hjernevaska. Og da kan tydeligvis ikke fakta rette opp i at Gud verken skapte jorden eller menneskene. 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 Kan vennligst gud gi oss fasiten på hvilken gud som er riktig. Dette har vært forvirrende i mange tusen år og nå er det på tide at noen der oppe rydder opp i fakta! Anonymkode: 78f41...6d0 2
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, Negerjeger skrev: Du trenger ikke bli fornærmet over at noen har oppnådd en høyere innsikt i hvordan alt fungerer. Det er jo bare sånn det er å bli vokse opp med den kristne tro. Var dine foreldre hedninger? Jeg kan ikke la være å merke at du faktisk ikke svarer på det jeg spør om. Kan det være fordi du vet innerst inne at det ikke finnes noe bevis.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #12 Skrevet 21. september 2016 Kan du svare på dette enkle spørsmålet gud!? Ikke det nei. Da er det likegreit.. Anonymkode: 78f41...6d0
SosialisterUt Skrevet 21. september 2016 #13 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, Aragorn II Elessar skrev: Hjerte er bare en pumpe og har ingenting å gjøre med om du er god eller ond. Ingenting du skriver der beviser Gud. Om hadde følt guds nærvær hadde du ikke følt det på den måten. Jeg er klar over at hjerter er bare et organ, men det er et veldig vanlig uttrykk å si at du kjenner noe i hjertet ditt, tenker med hjertet over hvernen osv. Vi kan aldri bevise 100% konkret at gud finnes men for meg og mange andre gjør Han det. Om du ikke føler det på samme måten er det ditt tap. Ikke glem at dere ateister har heller ikke noe bevis. 2
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #14 Skrevet 21. september 2016 11 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Jeg merker at ingen faktisk svarer på det jeg spør om. Vi spør deg jo hva som må til, og det er faktisk ett svar på det du spør om.
Timma_89 Skrevet 21. september 2016 #15 Skrevet 21. september 2016 5 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Jeg merker at ingen faktisk svarer på det jeg spør om. Du svarer jo heller ikke på det du blir spørt om: hva er tilstrekkelig bevis for deg? Det finnes f.eks ingen bevis for at evolusjonsteorien stemmer. Ikke i den forstand at man kan observere det. Men det finnes mange observasjoner som er med på å styrke teorien. Jeg kan legge frem slike observasjoner som er med på å styrke teorien om Guds eksistens, men jeg mistenker at du bare vil godta bevis som i at du faktisk kan se han selv. Skulle til å skrive videopptak av han, men det hadde nok heller ikke overbevist deg. 4
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #16 Skrevet 21. september 2016 12 minutter siden, SosialisterUt skrev: De fleste med god oppdragelse og et godt hjerte kjenner at gud finnes. Han er her og Han passer på, så lenge du tror. Men Han hjelper ikke syndere, mennesker med et urent hjerte. Det er nok derfor du ikke kjenner Hans nærvær. Har du ikke lest bibelen? Lukas 15,1-2 1
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. september 2016 #17 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, SosialisterUt skrev: Om hadde følt guds nærvær hadde du ikke følt det på den måten. Jeg er klar over at hjerter er bare et organ, men det er et veldig vanlig uttrykk å si at du kjenner noe i hjertet ditt, tenker med hjertet over hvernen osv. Vi kan aldri bevise 100% konkret at gud finnes men for meg og mange andre gjør Han det. Om du ikke føler det på samme måten er det ditt tap. Ikke glem at dere ateister har heller ikke noe bevis. Om du alvorlig talt tror at man tenker med hjertet at man føler med hjertet. Så burde du pelle deg tilbake til skolebenken. Jeg har aldri sagt at jeg har bevis at Gud ikke eksisterer. Men si meg kan du innrømme at dere troende heller ikke har et snev av bevis for at Gud eksisterer.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #18 Skrevet 21. september 2016 1 minutt siden, Negerjeger skrev: Vill du vite om hvordan han skaper jorden? Hans mirakler? Lærdommen han har gitt oss? Hvilket bevis vill du ha? Du vet, det fremstår ikke særlig bra med bilde av en KKK tilghenger og med navnet "Negerjeger"... Anonymkode: 85c6c...6cc
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #19 Skrevet 21. september 2016 Hvilken Gud snakker du om TS? Anonymkode: 12bdd...478
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. september 2016 #20 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, Negerjeger skrev: Vill du vite om hvordan han skaper jorden? Hans mirakler? Lærdommen han har gitt oss? Hvilket bevis vill du ha? Bevis for Guds eksistens Men for all del gi meg alle de beviser du har. Har du beviser så burde du jo gi dem. jeg mener er ikke et av budene du skal ikke lyve ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå