Gå til innhold

Grunner til å ikke laste ned MSN??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er muligheter for at det å laste ned MSN kan skape problemer på pc'en? Er det noen varianter som er mer ustabile enn andre? Husker selv at jeg lastet ned en som lagde litt rot, men den tok jeg bort og lastet ned en eldre en, senere så oppdaterte jeg denne.

Hva kan gå galt om man laster ned MSN, noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

MSN er ikke noe fare med, men hold deg unna tilleggsprogrammer som f.eks MSN plus.

Skrevet
MSN er ikke noe fare med' date=' men hold deg unna tilleggsprogrammer som f.eks MSN plus.[/quote']

Hvorfor?

Jeg mener, man hører så mye, men ikke hvorfor...

jeg har hørt at det er lytteprogrammer som sender ut noe jeg ikke skjønner, kanksje om man har ulovlig programvare etc... og at kapasiteten på overføringa til nettet går ned (har bare modem jeg da)...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
[

Hvorfor?

Jeg mener, man hører så mye, men ikke hvorfor...

jeg har hørt at det er lytteprogrammer som sender ut noe jeg ikke skjønner, kanksje om man har ulovlig programvare etc... og at kapasiteten på overføringa til nettet går ned (har bare modem jeg da)...

MSNplus innholder en del spyware ad-aware, altså programmer som kjører uten at du ser det og sinker maskinen din. Det kan også komme i form av reklame pop-ups eller at de kaprer startsiden.

Med MSN plus kan man velge å ikke innstallere ad-awaren, men det er pakt inn slik at det ser ut som det er en lisensavtale som du må si ja til for å fortsette. Derfor anbefaller jeg i utgangspunktet ikke MSN plus.

Skrevet

Ok. Så gjelder det å ikke trykke feil når man evt installerer det...ikke lett i en stressa situasjon når man føler man ikke skjønner noe av det, og bare håper på det beste mens man holder pusten...

Gjelder det samme uansett om det er yahoo, hotmail og andre?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Ok. Så gjelder det å ikke trykke feil når man evt installerer det...ikke lett i en stressa situasjon når man føler man ikke skjønner noe av det, og bare håper på det beste mens man holder pusten...

Gjelder det samme uansett om det er yahoo, hotmail og andre?

MSN plus er et tillegg til Microsoft MSN. Men generelt sånne typer tilleggsprogrammer bør man være skeptisk til.

Skrevet

Takk for svar.

Vet ikke om jeg skal installere det, men greit å vite...

Skrevet

Jeg har msn pluss. Hvordan kan jeg finne ut om det jhar kommet ned noe som ikke skal? jeg har ikke lastet ned sponsorpogrammet, for det kunne man velge bort. Føler at msn pluss har mange gode egenskaper, bla med loggføring, passord, osv osv osv.

Skrevet

Dattera mi har og fått kluss med msn+ sin nå i kveld. Noen skriver meldinger under hennes nick mens hun er pålogget og snakker med andre. Pluttselig mottar de meldinger som liksom skal være fra henne. Hva skjer? Hva gjør vi?

Skrevet

Dette er sikkert et sidespor, men hva betyr dette da når man har sendt en mail:

you can be alerted on your mobile phone if xxx replies to you.

Jeg har starta en gruppe, for spesielt interesserte (frimerker), og hva prøver det pokkers microsoft-pgvaren si meg nå?

Dvs hva er dette`

Skal jeg oppgi mobil, det vil jeg ikke, jeg har hemmelig nr. etter å ha, netcom osv, i rutiner og svikt...

Trykka selvsagt ikke på tilbudet, men blir sprø av tilbud...

Skrevet

Du må aldri oppgi telefonnummer. Den spør for å kunne tilby en ekstraservice, bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...