Gå til innhold

Alltid sulten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 18 år og plages med at jeg er sulten hele tiden. Har alltid vært veldig slank, og vet at jeg har høy forbrenning. Klarer ikke å finne noen annen årsak enn at det har noe å gjøre  med kosthold. 

Til frokost spiser med som oftest havregrøt kokt på vann med bær og en god klatt peanøttsmør/et par skiver grovbrød med 1/2 avokado. Litt over én time begynner jeg å kjenne meg tom for energi, spiser et eple. Når det er tid for lunsj er jeg ofte veldig sulten og kraftløs, spiser som oftest en salat med masse grønnsaker. Tilsetter fett i form av avokado, frø, tahini. Har også oppi enten egg, hummus eller søtpotet. Er også glad i supper. Har også er mellommåltid et par timer senere, men er nesten helt avsvimt når det er tid før middag. Til kveldsmat blir det ofte frukt med peanøttsmør eller noen lomper med hummus og grønnsaker.

Hva gjør jeg feil? Føler jeg spiser masse, men føler meg fortsatt helt død.

Anonymkode: 73772...ed3

Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Kanskje du trenger mer karbohydrater? Prøvd å øke med mer ris, pasta og potet? Ellers synes ikke jeg at det så ut som så mye mat.

Skrevet

Gravid?

Anonymkode: 67b0a...c42

Skrevet

Kanskje ditt kosthold er for ensformig? Å spise mer variert kan hjelpe!

Mulig du har noen mangelsykdommer som b12 mangel eller jernmangel?

Kanskje du har cøliaki?

Eller du kan ha et psykisk problem som gjør deg slapp og utmattet. 

Skrevet

Du er ung, du forbrenner mye, spis mer. Sørg for å få rikelig med langsomme karbohydrater også, ikke bare frukt. Kanskje mer protein også.

Er du vegetarianer/veganer? Sjekk ut om du mangler noe, jern eller b12. Det kan gjøre deg utmattet :) 

Anonymkode: 1d572...e57

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...