Gå til innhold

hvordan finne ram-type

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å finne ut av hva slags RAM det er på en PC, men hvordan gjør vi det...

Det er en Compaq Presario PC med win98.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn fram den fulle spesifikasjonen på pc'en og gå inn på www.crucial.com eller www.kingston.com og velg deg fram til riktig pc der. Da får du opp hvilke alternativer du har. Der står også hva som er maksimum du kan putte inn i din maskin.

Skrevet

Problemet er at vi ikke finner den fulle spesifikasjonen til PC'n...

Er det en type RAM som kan være typisk for den type PC slik at vi kan lete oss fram på en måte allikevel - uten disse spesifikasjonene?

Skrevet

Du kan prøve å skjekke hva slags RAM de ulike Compaq Presario pleier å bruke. Eventuelt skru ut det minnet som allerede står i, og ta det med i en dataforretning så skal de se hvilken type det er. (Eller ta med hele pc'en og få de til å skru, dersom du ikke har lyst til å gjøre det selv.)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har en Compaq Presario selv, men litt annerledes, jeg vet hva slags RAM jeg skal ha - kan jeg regne med at det er det samme det skal være på den andre også...

Vent... fant noe i boka her... Det står: Installere ekstra systemminne. OBS: Du må bruke PC100 SyncDRAM... osv...

Kan vi bare søke på nettet etter SDRAM og kjøpe det?

Skrevet

Dersom det er samme type og ca like gammel kan du nok regne med det. PC100 RAM er etterhvert nokså vanskelig å få tak i, men i de fleste tilfeller kan du også bruke PC133. Den store ulempen med å kjøpe RAM er at det alltid er en mulighet for at den ikke virker allikevel, særlig på eldre pc'er, og dersom du har prøvd den får du ike byttet den. Du bør også vite om det er noen ledige slot'er i den maskina minnet skal inn i, og hvor mye minne det hovedkortet tåler.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Please - hvis man tar ut ram-brikker og dess like. PASS PÅ ESD!!!!!!!!!!!!bare oppbevar brikkene i ESD-poser og ta helst i brikkene med esd-utstyr. Ofte går det bra, men likevel................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...