Gå til innhold

Når jeg drar til Oslo, kler jeg meg i "arbeidstøy"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dvs jeg pynter meg ikke og har på tøy det ikke er så farlig med.  Følger Oslo er EKSTREMT SKITTENT. Folk spytter overalt og det er masse skitne mennesker der. Hasjiser og det som verre er. Må dusje med en gang jeg kommer hjem og vaske tøy etc. Butikkene også er ekle, med unntak av steen&strøm

Føler du Oslo er skittent? Snakker om Oslo S, Karl Johan og rundt der... 

Anonymkode: 3e704...c82

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det syntes jeg ikke.

Men er ganske sikker på at du lider av en del tvangstanker og andre forstyrrelser.

Anonymkode: b83be...f66

• Liker 36
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er ganske sikker på at du lider av en del tvangstanker og andre forstyrrelser.

Det var min første tanke også..

• Liker 4
Skrevet

Haha, hvorfor skulle Oslo være "skitnere" enn andre steder? 

Tvangstanker er det mulig å få hjelp med. 

Anonymkode: 9a02e...207

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det syntes jeg ikke.

Nei, jeg kan fint vaske dritt og har hatt sommerjobber på et sted med mye skitt og møkk, men Oslo ER skittent. Masse skitne folk det lukter dritt/piss av, duer som sitter overalt og skiter, tiggere, narkiser som ikke har dusja på 4 mnd. Jeg er kanskje vant til å bo et penere sted, med "ordentlige folk", men jeg er vant til dritt. Jeg kler meg bare etter forholdene.

Dvs jeg unngår ikke å dra til Oslo sentrum bare fordi det er skittent der, men kler meg etter forholdene og dusjer når jeg kommer hjem. Akkurat som hvis jeg har jobbet med noe skitt eller annet :) 

• Liker 1
Skrevet

:ler:

Herlighet. 

Jeg bor i Oslo og ser ikke problemstillingen. Jeg dusker jevnlig, vasker hender og kler meg om når jeg kommer hjem uansett hvor jeg bor, bakterier er bakterier uansett hvor mye du liker folk eller ei.

Anonymkode: 413d2...d98

Skrevet

Oslo er ikke mere skitten enn hvilken som helst annen små-by. Jeg ville bekymret meg mer for de merkelige tankene, for de virker ikke helt normale.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Kontormus skrev:

Oslo er ikke mere skitten enn hvilken som helst annen små-by. Jeg ville bekymret meg mer for de merkelige tankene, for de virker ikke helt normale.

Er du oslo-fil, eller? Siden du klarer å bli så jævlig sur bare noen nevner at Oslo er skittent ;) Din påstand om at byen ikke er "mere" (???) skitten enn en hvilken som helst annen "små-by" (???) er feil, jeg har vært i utallige "små-by-er-" som er ekstremt mye renere enn Oslo. Såklart, by er by, når mange mennesker samles vil det bli skitt og søppel, men noen byer har det bare mer enn andre. Oslo har det nok fordi det er stor gjennomfart der og mennesker fra øst og vest. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:ler:

Herlighet. 

Jeg bor i Oslo og ser ikke problemstillingen. Jeg dusker jevnlig, vasker hender og kler meg om når jeg kommer hjem uansett hvor jeg bor, bakterier er bakterier uansett hvor mye du liker folk eller ei.

Anonymkode: 413d2...d98

Det er lurt å ha en rutine på slikt, særlig når man bor i skitne Oslo. Det er selvsagt forskjell på Oslo og Oslo, men regner med at siden du svarer i denne tråden så bort du i sentrum. Stakkars deg.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er du oslo-fil, eller? Siden du klarer å bli så jævlig sur bare noen nevner at Oslo er skittent ;) Din påstand om at byen ikke er "mere" (???) skitten enn en hvilken som helst annen "små-by" (???) er feil, jeg har vært i utallige "små-by-er-" som er ekstremt mye renere enn Oslo. Såklart, by er by, når mange mennesker samles vil det bli skitt og søppel, men noen byer har det bare mer enn andre. Oslo har det nok fordi det er stor gjennomfart der og mennesker fra øst og vest. 

Blir jeg så jævla sur? Hmmm, var jeg ikke klar over.

Men jeg har bodd i Oslo nesten hele livet, vært i alle landets byer - og jeg vil hevde at du tar feil. Men seriøst - hører du ikke selv hvor skrudd det er det du sier?

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Kontormus skrev:

Blir jeg så jævla sur? Hmmm, var jeg ikke klar over.

Men jeg har bodd i Oslo nesten hele livet, vært i alle landets byer - og jeg vil hevde at du tar feil. Men seriøst - hører du ikke selv hvor skrudd det er det du sier?

I motsetning til deg sitter jeg ikke og leser opp alt jeg skriver på Internett, så nei, jeg hører ikke hva jeg selv sier. Vet du at det er unormalt? 

Skrevet

Hvis du ruller bortover gaten eller gnir deg mot husveggen så kan det hende du blir skitten. Hvis du derimot har vanlig adferd så er det vel kun skoene dine som evt får kjørt seg. Eller mener du at du lufta er skitten og at det viser seg på klærne? Eller... hva gjør du egentlig siden du blir så skitten i Oslo? ;)

Anonymkode: 10070...cef

• Liker 10
Skrevet

Oslo er nok mer skittent enn landsbygden, rett og slett fordi alle byer er mer skitne enn landsbygden.  Ikke det er at landsbygden er så strålende ren den heller, men det er en annen type skitt.  

Men sammenlikner du Oslo med de store byene i Europa så er ikke Oslo spesielt skittent i det hele tatt.  Paris for eksempel har jeg litt samme forhold til som du har til Oslo.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I motsetning til deg sitter jeg ikke og leser opp alt jeg skriver på Internett, så nei, jeg hører ikke hva jeg selv sier. Vet du at det er unormalt? 

Såpass ja? Vel, når begynner jeg og lure på hvor gammel du er også... Men samme det!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ruller bortover gaten eller gnir deg mot husveggen så kan det hende du blir skitten. Hvis du derimot har vanlig adferd så er det vel kun skoene dine som evt får kjørt seg. Eller mener du at du lufta er skitten og at det viser seg på klærne? Eller... hva gjør du egentlig siden du blir så skitten i Oslo? ;)

Anonymkode: 10070...cef

Jeg pleier å rulle nedover gatene med håret løst :rulle: Nei, men seriøst, jeg tenker på at man tar på håndtak (her og der), sitter på stoler og benker, eller på t-bane/trikk. Kanskje man er på toalettet. Du har helt rett i at det er verst for skoene! 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Kara W skrev:

Oslo er nok mer skittent enn landsbygden, rett og slett fordi alle byer er mer skitne enn landsbygden.  Ikke det er at landsbygden er så strålende ren den heller, men det er en annen type skitt.  

Men sammenlikner du Oslo med de store byene i Europa så er ikke Oslo spesielt skittent i det hele tatt.  Paris for eksempel har jeg litt samme forhold til som du har til Oslo.

Jeg har aldri vært i Paris, men skjønner hva du mener. Jeg har vært i Polen og det var helt forferdelig. Verre enn Oslo nesten. Så jeg sier ikke at Oslo er unikt, sier bare at det er skittent :) Jeg har ikke vært i veldig mange andre, norske byer, har vært i Tønsberg og føler det er renere enn Oslo. F.eks. Men det blir vel nærmest småby. 

Skrevet

3 minutter siden, Kontormus skrev:

Såpass ja? Vel, når begynner jeg og lure på hvor gammel du er også... Men samme det!

Er det aldersgrense på 50 år på å lese ting høyt for seg selv når man sitter på Internett? Ok, da vet jeg i hvert fall alderen din ;)

Skrevet

Men, ikke heng rundt på Oslo S da, eller nedre del av Karl Johan. Det som gjør det så ekkelt der er jo alle tilreisende? Det er ingen som bor der, handler der, sitter på benker der og koser seg og nyter atmosfæren. Og nå skjønner jeg jo hvorfor, dere tar med vilje på dere stygt tøy *he he*. Ta deg en tur i Hegdehaugsveien i arbeidstøyet ditt du.

Anonymkode: 92a20...662

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes nå ikke at Oslo er spesielt skittens sammenlignet med andre store byer i både Norge og Europa. En stor by er vel dessverre sjeldent gullende rein, men det er jaggu ikke en liten plass på landet heller alltid. Jeg bor ikke i Oslo, ikke engang i nærheten men det er i min verden ikke skitt og møkk som er det kjipeste når jeg besøker hovedstaden...

• Liker 2
Skrevet

Hovedstaden generelt, og de områdene du nevner spesielt, tiltrekker seg alt søppelet, ikke bare fra resten av Norge, men fra hele verden.

Hadde bygdenorge beholdt søppelet sitt selv, og grensene blitt stengt, så hadde oslo vært ren og pen.

Anonymkode: 7cdab...777

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...