Gå til innhold

Har blitt forelsket i en gammel mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt forelsket i en gammel mann som er et år eldre enn min far. Han er 62 nå, har kona, barn, og barnebarn.
Han er min sjef. Jeg føler meg en sterk trang til å fortelle ham at jeg liker ham og jeg savner ham hver eneste dag. Jeg blir fortært av av dypt savn og kjærlighetsorg. Jeg er gift, 30-åringen, har ikke barn.
Jeg lever et dobbelt liv. På en side har jeg et lykkelig liv og ekteskap og har det alt jeg trenger, på annen side isolerer jeg fra verden rundt når jeg er alene og det er bare ham i mitt fokus.

Situasjonen har gått alt for lenge. Jeg vet ikke om jeg skal søke psykisk helsehjelp eller jeg skal rett og slett fortelle ham at jeg er glad i ham. Det vil dumme meg fullstendig ut. Det kjenner jeg godt.

Anonymkode: 3b91e...708

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

evt la det gå over. når du er 60 så er det ikke sikkert han lever. vil du virkelig bryte opp to familier for en flørt hvor du kanskje blir alene fra du er 60? 

Anonymkode: a9393...1ce

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

evt la det gå over. når du er 60 så er det ikke sikkert han lever. vil du virkelig bryte opp to familier for en flørt hvor du kanskje blir alene fra du er 60? 

Anonymkode: a9393...1ce

Men jeg vet ikke hvordan jeg kan la det gå over.. Jeg teller hver minutt som går når jeg alene. Våkner opp kl.3.00 om morgenen. Savn etter ham ødeleger nesten meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ÆSJ

Anonymkode: ba11a...994

Det er ikke lett å styre hvem man blir forelsket i. Det er ikke uvanlig å falle for personlighet foran alder og eller ytre faktorer. Har man kjemi, så har man kjemi. Jeg har selv blitt betatt av flere eldre menn, men uten at jeg har gått videre med det. Men når det er sagt så gjør jo det at begge er gift til at det lureste er å prøve å komme over dette uten å gå noe som helst videre med det. Som oftest vil en sånn forelskelse dø ut med tiden, TS, så det lureste er å bruke tiden til hjelp. Har sjefen gitt deg noen signaler på at dette er gjensidig? Har han ikke det så vil det gjøre det lettere å komme over han.

Anonymkode: a1a8a...50b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vet ikke hvordan jeg kan la det gå over.. Jeg teller hver minutt som går når jeg alene. Våkner opp kl.3.00 om morgenen. Savn etter ham ødeleger nesten meg.

Hvor lenge har du følt det sånn TS? Det er vondt å ha det sånn, det vet jeg. Men ofte kan en umulig forelskelse bli til en slags besettelse, som nesten kommer opp i hodet som gjentagende tvangstanker. Treffes dere utenom jobb på jobbfester og eller teambuildinger osv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lett å styre hvem man blir forelsket i. Det er ikke uvanlig å falle for personlighet foran alder og eller ytre faktorer. Har man kjemi, så har man kjemi. Jeg har selv blitt betatt av flere eldre menn, men uten at jeg har gått videre med det. Men når det er sagt så gjør jo det at begge er gift til at det lureste er å prøve å komme over dette uten å gå noe som helst videre med det. Som oftest vil en sånn forelskelse dø ut med tiden, TS, så det lureste er å bruke tiden til hjelp. Har sjefen gitt deg noen signaler på at dette er gjensidig? Har han ikke det så vil det gjøre det lettere å komme over han.

En gang spurte han meg på en jobbfest samling om hva jeg tenkte om han er eldre enn min far. Nei, jeg vet ikke, svaret jeg. Så jeg er sikker på at han skjønner at jeg er opptatt av ham. Han gjør ingen ting til gjengjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ham gå. Du er gift, han er gift. Du er opptatt - for resten av livet (med mindre mannen din banker deg eller noe, da). Det er sånn det er å gifte seg :) Du har valgt en livspartner. Dyrker du en forelskelse, så gjør du det bare smertefullt for deg selv. Ignorer det, fokuser på andre ting og gi mannen din den oppmerksomheten og kjærligheten du lovte ham da du inngikk ekteskap. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en annen jobb! 

Det er ingen måter dette kan ende godt på om du tilstår din kjærlighet og går rundt og sukker etter han!

Om du ikke bytter jobb selv, så kan det hende han føler at han må forsøke å finne en grunn til å kvitte seg med deg!

Mannen er åpenbart en ansvarlig person, og selv om han muligens er smigret av din interesse så har han vettet i behold. 

Og om det ikke hjelper å bytte jobb, så får du i tillegg komme deg i terapi! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ÆSJ

Anonymkode: ba11a...994

Å si æsj til dette minner om lite innsikt i hvordan menneske fungerer. En sak er å bli fasinert og forelsket slik TS gjør. En annen sak er å gjøre noe med det. Jeg har hele mitt liv opplevd å bli fasinert av kvinner som har vesentlig alderforskjell fra meg selv. Sev om du er over femti kan du av og til oppleve en ekstra god kjemi med en dame på under tredve. Det betyr selvfølgelig ikke at du skal gjøre noe med det.

Anonymkode: 501f6...66e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du følt det sånn TS? Det er vondt å ha det sånn, det vet jeg. Men ofte kan en umulig forelskelse bli til en slags besettelse, som nesten kommer opp i hodet som gjentagende tvangstanker. Treffes dere utenom jobb på jobbfester og eller teambuildinger osv?

Helt fra begynnelsen jeg jobbet hos ham, nå har det gått ett år og 4 måneder. Jeg er en kvinne med innvandrerbakgrunn og har kommet Norge for 3 år siden. Da var det vanskelig for meg å finne noe jobb som er tilsvarende med min kompetanse og erfaring som egentlig ble betraket på det høyeste nivået i hjemlandet mitt kan du vel tenke deg.  Det var en bekjente som sendte min Cv til ham, og han syntes jeg har en imponerende cv og ville tilby meg en praksisstilling slik at jeg kan gå videre i karreren min. Han har nok makt. I virkeligheten var det ikke lov å ha noen på organisasjonen på denne måten, fordi det er en offentlig sektor.

Nå sluttet jeg å jobbe der, fordi jeg har fått både viktig erfaring og litt framgang i språket. Jeg tenkte at jeg kan gå videre på egen beina utan å ha hans hjelp, men jeg bare forblir i det savnet etter ham utan å gå over et eneste skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du er forelsket, jeg tror du er besatt/hektet.

Tror du seriøst at han er SÅ bra? Eller er det bare en fantasi i hodet ditt? Du er kanskje forelsket i fantasien om han? Du kjenner han vel ikke så godt personlig?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok vettu hva, her skal du få et råd fra ei som fulgte hjertet i stedenfor hjernen. Situasjonen var veldig lik bortsett fra at han ikke var gammel. Du må forsøke å legge dette bak deg. Virkelig. For du kommer til å få hjertet ditt knust. Han er såpass mye eldre enn deg at dette kommer ikke til å bli noenting. Maks en flørt. Og hva sitter du igjen med når forelskelsen har roet seg og hverdagen kommer snikende? Er det verdt å ofre så mye for? Ekteskapet, tryggheten og det du bygde opp sammen med mannen din?

Vær så snill å tenk logisk her. Jeg har også blitt forelska i feil menn. Det har aldri endt bra.

Jeg er ganske sikker på at du vil klare å komme over han. Distraher deg nok i hverdagen slik at du tenker minst mulig på han. Ikke ha han på facebook, ikke ta kontakt. Det kommer til å gå over!

Anonymkode: 01041...928

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Juniper skrev:

Finn deg en annen jobb! 

Det er ingen måter dette kan ende godt på om du tilstår din kjærlighet og går rundt og sukker etter han!

Om du ikke bytter jobb selv, så kan det hende han føler at han må forsøke å finne en grunn til å kvitte seg med deg!

Mannen er åpenbart en ansvarlig person, og selv om han muligens er smigret av din interesse så har han vettet i behold. 

Og om det ikke hjelper å bytte jobb, så får du i tillegg komme deg i terapi! 

Jeg har sluttet jobben På avskjedssamlingen ga han en lang tale. Jeg så tårene kom ut av øyekrokene hans. Han gjorde ikke noe mer for å få meg tilbake. Jeg vil heller ikke å komme tilbake. Jeg føler at jeg har ødelagt både livet og karrieren selv om det ser ut at jeg har en lysende framtid. Livet går imidlertid ikke den såkalte riktige utviklingsveien. Jeg anstrenger meg desperat for å glemme ham. Jeg er langt ned nå .........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å si æsj til dette minner om lite innsikt i hvordan menneske fungerer. En sak er å bli fasinert og forelsket slik TS gjør. En annen sak er å gjøre noe med det. Jeg har hele mitt liv opplevd å bli fasinert av kvinner som har vesentlig alderforskjell fra meg selv. Sev om du er over femti kan du av og til oppleve en ekstra god kjemi med en dame på under tredve. Det betyr selvfølgelig ikke at du skal gjøre noe med det.

Anonymkode: 501f6...66e

Når du skriver hele ditt liv er det da slik at du likte de som var eldre enn deg da du selv var ung og omvendt når du ble eldre, at selve aldersforskjellen var det som trakk? Og hvorfor ikke gjøre noe med det? Burde du ikke være sammen med en av de i stedet for noen på din egen alder?

Anonymkode: 5a36c...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
Jeg har blitt forelsket i en gammel mann som er et år eldre enn min far. Han er 62 nå, har kona, barn, og barnebarn.
Han er min sjef. Jeg føler meg en sterk trang til å fortelle ham at jeg liker ham og jeg savner ham hver eneste dag. Jeg blir fortært av av dypt savn og kjærlighetsorg. Jeg er gift, 30-åringen, har ikke barn.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sluttet jobben På avskjedssamlingen ga han en lang tale. Jeg så tårene kom ut av øyekrokene hans. Han gjorde ikke noe mer for å få meg tilbake. Jeg vil heller ikke å komme tilbake. 

Så rart. Da du startet tråden for tre timer siden var han sjefen din. :klo:

Anonymkode: 6807c...e91

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Britt Banditt skrev:

Jeg tror ikke du er forelsket, jeg tror du er besatt/hektet.

Tror du seriøst at han er SÅ bra? Eller er det bare en fantasi i hodet ditt? Du er kanskje forelsket i fantasien om han? Du kjenner han vel ikke så godt personlig?

Sier TS at hun er forelsket så er hun det. Hverken  du eller noen andre skal fortelle TS hva hun føler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart. Da du startet tråden for tre timer siden var han sjefen din. :klo:

Anonymkode: 6807c...e91

Jeg anser bare han som er  sjefen foreløpig nå, eller det er bare et kallenavn når jeg fortalte min følelse knyttet til ham kan du vel si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...